کد خبر 984320
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
شیخ زکزاکی

دولت هند امروز اعلام کرد وزیر امور اقلیت‌های این کشور با حضور در بیمارستان «مدانتا» به ملاقات شیخ ابراهیم زکزاکی رفته است.

به گزارش مشرق، «مختار عباس نقوی» وزیر امور اقلیت‌های هند امروز (پنج‌شنبه) به ملاقات شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه رفت.

هدف از این ملاقات، «تلاش برای کاهش مشکلاتی که شیخ با آن روبه‌روست»، اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

پیام ویدئویی شیخ زکزاکی درباره وضعیتش در هند

این ملاقات ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که شیخ زکزاکی در یک پیام ویدئویی از مشکلاتی گفت که در جریان درمان وی ایجاد شده است.

وی در این پیام ویدئویی گفت دولت نیجریه در مورد وضعیت سلامت او اطلاعات نادرستی به طرف هندی داده و در امر درمان مانع‌تراشی کرده است، به همین دلیل او ترجیح می‌دهد که به کشور دیگری منتقل شود.

شیخ زکزاکی از پایان سال ۲۰۱۵ تاکنون در حبس به سر برده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ دادگاهی در نیجریه حکم به آزادی وی داده بود، اما دولت نیجریه تاکنون از پذیرش آن حکم سر باز زده است.

سه سال و نیم پیش صدها نیروی ارتش نیجریه با حمله به حسینیه شهر «زاریا» چندصد نفر از اعضای جنبش اسلامی از جمله چند فرزند شیخ زکزاکی را به قتل رسانده و شمار زیادی را نیز بازداشت کردند. در آن حادثه زکزاکی نیز به شدت مجروح شد و یک چشم خود را از دست داد. از آن زمان تاکنون وضعیت سلامت زکزاکی رو به افول رفت، تا جایی که عملا امکان درمان وی در نیجریه وجود نداشت.

دو هفته پیش پس از مدت‌ها کش و قوس، بالأخره دادگاهی در نیجریه با انتقال شیخ زکزاکی به هند برای درمان، موافقت کرد. وی دو روز پس وارد هند شد و از آنجا تحت الحفظ به بیمارستان منتقل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    48 1
    خدا حفظت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس