کد خبر 984100
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوزان سعودی و اماراتی در قالب توطئه‌ای مشکوک به دنبال تجزیه یمن هستند، بر حمایت ایران از «یمن واحد» تأکید کرد.

به گزارش مشرق،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات اخیر در جنوب یمن اظهار داشت: ائتلاف متجاوزان سعودی و اماراتی با همراهی مزدوران آنان که طی پنج سال گذشته با انواع سلاح‌های پیشرفته و انجام ‌کشتار و ویرانی‌های فراوان نتوانستند اراده مردم را در هم بشکنند و خود را در برابر روحیه مجاهدت و ایستادگی مردم سراسر یمن شکست خورده می‌بینند، اکنون در قالب توطئه‌ای مشکوک به‌ دنبال تجزیه یمن هستند.

بیشتر بخوانید:

خبر مهم رهبرانقلاب به میهمانان یمنی

سید عباس موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از «یمن واحد» حمایت کرده و حفظ یکپارچگی آن را مسؤولیت مشترک همه مردم یمن می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد که با توقف تجاوز ائتلاف سعودی - اماراتی به آن کشور، احزاب و گروه‌های مختلف یمنی بتوانند با به سرانجام رساندن گفت‌وگوهای یمنی– یمنی بر مشکلات غلبه کرده و یک دولت فراگیر در سراسر یمن تشکیل دهند.

 نقش مخرب دولت امارات در جنوب یمن در هفته‌های گذشته بیشتر نمود پیدا کرده است. هر چند این کشور تصمیم به خروج از جنوب یمن گرفته، اما مقامات اماراتی عنوان کرده‌اند که امارات عربی متحده بیش از 100 هزار شبه نظامی را آموزش داده و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می‌آورد و این نیروها همچون عناصر «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی جنوب همواره در پی جدایی جنوب از شمال و تجزیه یمن هستند.
در روزهای گذشته بسیاری از مقامات دولت منصور هادی به حمایت‌های امارات از تجزیه‌طلبان جنوب اعتراض کرده‌اند. 

اظهارات «عبدالخالق عبدالله» مشاور سابق «محمد بن زاید» در هفتم مرداد مبنی بر اینکه دیگر نباید از یمن یکپارچه سخن گفت، نیز اعتراض بسیاری از یمنی‌ها را در پی داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیروز (سه‌شنبه) 22 مرداد ماه در دیدار هیأتی از جنبش انصارالله یمن، با تأکید بر اینکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها و حامیان آنها که مرتکب جنایات بزرگی در یمن شده‌اند، قطعاً به نتیجه نخواهند رسید، خاطرنشان کردند: آنها به‌دنبال تجزیه یمن هستند که باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد و از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی حمایت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: حفظ یکپارچگی یمن با توجه به عقاید دینی و قومیت‌های مختلف این کشور نیازمند گفتگوهای یمنی ـ یمنی است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام قطعا فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق پیدا خواهد کرد و افق روشنی در انتظار یمن و امت آن هست.ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس