کد خبر 983839
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
حجاب

نیروی انتظامی تلاش کرد که با رویکرد چندمرحله‌ای روی موضوع تمرکز کرده تا عملکردش منجر به اصلاح اجتماعی شود. شاید بتوان گفت یکی از نهادهایی که نمره خوبی از این اقدامات گرفته، نیروی انتظامی است.

به گزارش مشرق، گفتنی است طی سالهای اخیر برخی از این دستگاه‌های مذکور با یکدیگر تلفیق شده اند. به طور مثال وزارت مسکن و وزارت راه و ترابری که امروز به وزارت مسکن و شهرسازی بدل شده یا سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی که امروز از آنها با نام وزارت ورزش و جوانان یاد می شود.

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود درباره حجاب را ارائه کنند

 وظایفی که در این جدول‌ها برای این ۲۶ دستگاه ذکر شده است تنها یکی از دهها وظیفه ایست که برای هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و قانونگذار ذکر شده است.  با این وجود، کمتر دیده شده که نهاد یا دستگاهی به طور مستقیم برای توسعه و ترویج این مهم، با مردم وارد گفت‌وگو شود.

مسأله حجاب چند وقتی است که نسبت به گذشته بیشتر در صدر اخبار قرار می‌گیرد. این روزها اگر سری به اخبار خبرگزاری‌ها بزنیم با اظهارنظرهای مختلفی در مورد وضعیت حجاب در کشور مواجه می‌شویم. شاید بخشی از آن به این علت باشد که تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم مردم شده است؛ مردمی که خواهان رعایت اصولی حجاب در کشور هستند و طیفی که به‌دنبال قبح‌شکنی و عادی‌سازی نوع دیگری از پوشش هستند که البته تا حدودی هم در کار خود موفق بوده‌اند. دستگاه‌های دولتی و حکومتی اما بیش از هرچیز به انجام اقدامات ضربتی در این خصوص معروف هستند، مانند گشت ارشاد و همان پیامک‌های معروف به افراد کشف حجاب کرده در خودروهای شخصی. این موضوع سبب شده اگر اکنون اسمی از حجاب و عفاف و ترویج آن ببریم شما بی‌درنگ به یاد نیروهای انتظامی و ون‌های گشت ارشاد بیفتید. این درحالی است که ۲۶‌دستگاه در کشور شرح وظایفی مفصل در خصوص ترویج حجاب و نهادینه کردن آن برعهده دارند؛ دستگاه‌هایی که آن‌قدر از انجام این بخش از وظایف خود دور مانده‌اند که ممکن است شما با شنیدن نام آنها تعجب کنید که اصلاً چنین وظایفی هم دارند؛ البته اخیراً قاضی ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفته است: «برخی دستگاه‌ها در خصوص سند عفاف و حجاب قصور و کم‌کاری داشته‌اند که به زودی معرفی خواهند شد. در مصوبه سند عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه وظایفی تعیین شده است و متاسفانه بسیاری از این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند. ان‌شاءالله به‌زودی گزارشی درخصوص دستگاه‌هایی که در این زمینه قصور و کم‌کاری داشتند، آماده و برای ریاست قوه‌قضاییه ارسال می‌کنیم.»

دستگاه‌های مسوول کدام‌اند؟


شورای عالی انقلاب فرهنگی، چارچوب اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف را سال‌ها پیش به تصویب رسانده و پس از آن هم، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف در چهارچوب اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف توسط این شورا به تصویب رسید. در این مصوبه برای ۲۶ دستگاه قانون‌گذار و اجرایی شرح وظایفی تعریف شده است.

نمره خوب به عملکرد نیروی انتظامی


روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عملکرد دستگاهها در حوزه عفاف و حجاب گفته است: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوانین و مقررات اجتماعی با تلاش گسترده‌ در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.  نیروی انتظامی تلاش کرد که با رویکرد چندمرحله‌ای روی موضوع تمرکز کرده تا عملکردش منجر به اصلاح اجتماعی شود.  شاید بتوان گفت یکی از نهادهایی که نمره خوبی از این اقدامات گرفته، نیروی انتظامی است.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    4 12
    شهدا شرمنده ايم
  • سید رضا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    26 نهاد و سازمان فشل و منفعل در امر حجاب ، که مسئولین آنها ، فردای قیامت باید جواب شهدا را بدهند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس