استراماچونی

آندره آ استراماچونی بیشتر از هر چیز، حتی دیپورت شدن میلیچ کروات از فرودگاه امام خمینی، از وضعیت اداری در باشگاه استقلال و سردرگمی خودش ابراز ناراحتی می کند.

سرویس ورزش مشرق – هنوز یک روز تا مهلتی که استراماچونی برای روبراه شدن وضعیت باشگاه استقلال تعیین کرده باقیمانده است. مهلتی که از ظهر روز دوشنبه ۲۱ مرداد استارتش را از ایتالیا و با خبری که خبرنگار هموطنش در حدود ۴ هزار و ۲۴۰ کیلومتر آنسوتر از خاک تهران در رم منتشر کرد، زد!

اینکه او از دیپورت شدن میلیچ دلخور شد تنها بهانه استراماچونی برای بازگشت به ایتالیا نبود. استراماچونی در صحبت هایی که از طریق نزدیکان به او منتشر شده نسبت به وضعیت یارگیری در استقلال گله داشته و این موضوع را به غیبت علی خطیر معاونت ورزشی باشگاه استقلال که به تازگی از این سمت استعفا کرده است ربط می دهد. او معتقد بوده مادامی که خطیر در باشگاه با قدرت کار می کرد این قبیل مسایل رخ نمی داد و در همین دو هفته او مجبور شده تا بیش از دو بار از آژانس نقل و انتقالاتی که با آن کار می کند و از آن طریق دنبال بازیکن می گردد عذرخواهی کند.

متنی هم که "دی مارتزیو" خبرنگار ایتالیایی منتشر کرد به همین موضوع ربط پیدا می کرد. او نوشت: «این موارد شامل درامه بازیکن سابق آتالانتا، پوکارلی بازیکن کیه‌وو و میلیچ بازیکن سابق فیورنتینا، ناپولی و کوترونه می شود».

بیشتر بخوانید:
 

چه چیزی استراماچونی را عصبانی کرده؟

ظاهرا استراماچونی برای به خدمت گیری پوکارلی حدود ۱۰ روز با آژانس نقل و انتقالاتی بازیکن و مدیربرنامه های او چانه زنی کرده و در نهایت متوجه شده طبق برخی قوانین فدراسیون فوتبال این بازیکن شرایط لازم برای توپ زدن در لیگ برتر کشورمان را احراز نمی کرده است! استراماچونی پس از این اتفاق به شدت دلخور شده و از مدیریت باشگاه پرسیده که وقتی از او خواسته شده خودش دنبال بازیکن خوب باشد چرا قوانین فوتبال ایران را برایش تشریح نکرده اند که او بر طبق همان قواعد دنبال بازیکن بگردد؟

مورد دیگر هم میلیچ بود که باز هم استراماچونی پس از یک هفته چانه زنی با آژانس مربوطه رضایتش را برای بازی در استقلال، با رقم مدنظر طرف ایرانی جلب کرده بود ولی وقتی میلیچ یکشنبه عصر به تهران می آید متوجه می شود ویزای فرودگاهی برای ورودش به تهران صادر نشده و بار دیگر از ایران خارج می شود!

البته به نظر می رسد استراماچونی هم سابقه روشنی در این زمینه در باشگاه اسپارتاپراگ جمهوری چک نداشته است. چون روز گذشته بلافاصله پس از انتشار خبر استعفای احتمالی اش از سرمربیگری استقلال، رسانه های نزدیک به این باشگاه نوشتند که او در اسپارتا نیز ید طولایی در جذب بازیکن خارجی و همکاری با آژانس های نقل و انتقالاتی داشته است.

استعفای استراماچونی عجیب نیست چون قبلا هم اتفاق افتاده بود!

با این وجود این دلیل نمی شود که کوتاهی مدیریت باشگاه در عدم انتقال اطلاعات کافی در نحوه یارگیری طبق قوانین فدراسیون فوتبال و یا مهیا کردن شرایط ورود بازیکن خارجی به تهران نادیده گرفته شود. موضوعی که خلیل زاده نایب رییس هیأت میره استقلال هم امروز در صحبتی اعلام کرده بابتش به روابط عمومی باشگاه تذکر داده است!

از طرفی فتحی نیز در صحبتی که با بخش خبری شبکه سه انجام داد قصد داشت بروز این مشکل را گردن واحد بین الملل فدراسیون فوتبال بیندازد که امروز (سه شنبه ۲۲ مرداد) همین فدراسیون با انتشار اطلاعیه ای خود را از هرگونه کم کاری در این زمینه مبرا دانسته و کم کاری را تنها از سوی باشگاه استقلال عنوان کرد.

فدراسیون فوتبال: کوتاهی باشگاه استقلال را گردن ما نیندازید

نتیجه این همه خبر و شایعه، البته چیزی نبود مگر ریختن آبروی فوتبال کشورمان در سطح بین المللی! به راستی اگر باشگاه استقلال از ابتدا با جذب میلیچ یا هر بازیکن خارجی دیگری مخالف بود و ارز و ریالی برای پرداخت نداشت چرا مستقیم و بدون رودربایستی این موضوع را عنوان نکرد؟ اگر هم مشکل مالی نیست چرا در بوق و کرنا می کند که خبری خوش در راه است و بعد تصویر ورود میلیچ به تهران در بخش CIP فرودگاه امام خمینی را از طریق سایت رسمی اش منتشر می کند؟

یک بام و دوهوایی که این روزها در باشگاه استقلال دیده می شود بیش از هر کسی تمرکز استراماچونی را از بین برده و باخت استقلال به پیکان با ارائه یک بازی ضعیف در پیکانشهر هم از دیگر تبعات این بحث است البته اگر در نهایت ختم به جدایی استراماچونی از این باشگاه نشود که قطعا اقدامی کاملا غیرحرفه ای و بچگانه از سوی این مربی ایتالیایی تلقی خواهد شد. البته بسیاری این شکل از اعتراض استراماچونی را نمایشی برای تحت فشار قراردادن مدیران باشگاه تلقی کردند، چه بسا کارنامه ضعیف این مربی 43 ساله نشان می دهد با جدایی از استقلال حداقل تا مدتی خانه نشین خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    49 17
    چقدر وقیحانه بر علیه استقلال مطلب میزنید
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      3 20
      حاشیه خوبه برای همسایه؟؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    24 9
    برای استقلال حاشیه میسازی؟
  • حامد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    24 12
    تا وقتی که فتحی، سلطانی فر و اصلاحات هست استقلال یه روز خوش نداره
  • IT ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    11 22
    کاری نداره . 5 میلیون دلار از بیت المال با ملاقه بکشن رو قرادادش . اونجوری کوکه کوک میشه
  • موسوی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    2 3
    تو رو بخدا برای استقلال حاشیه درست نکنید!! وزارت بی کفایت ورزش دولت بی تدبیر کافیه برای استقلال!!!
  • کارگر IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    2 4
    به جهنم که بره.جوانان مسکن ندارند ازدواج کنند اما دنبال یک مرد غربی شراب خور دست می زنند و هورا می کشند. مردم دیگه عقل شونو از دست دادن. همین دیروز بود برانکو دلار های عرب ها را ب تماشاگران احمق ایرانی ترجیح داد.خدایا خسته شدم از زندگی در بین مردم نادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس