اعتراف پمپئو به تمایل برای فتح کاخ سفید

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از نزدیک شدن به زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران ابراز نگرانی کرده و از متحدان واشنگتن خواست تا فشارها علیه ایران تشدید یابد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی در توئیتر از متحدان آمریکا خواست تا فشار علیه ایران را تشدید بخشند.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ساعت در حال تیک تاک کردن است، زمان باقی مانده پیش از آنکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان برسد و ممنوعیت  سفر "قاسم سلیمانی" (فرمانده نیروی قدس سپاه) برداشته شود، به پایان نزدیک می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

پامپئو در ادامه نوشت:«ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا فشارها علیه رژیم ایران را افزایش دهند تا رفتارهای بی ثبات کننده خود را متوقف کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه لینکی از سایت وزارت خارجه آمریکا را در توئیت خود قرار داده که در آن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت کاهشی به جلو می‌رود و طبق آن تحریم‌های تسلیحاتی ایران روز 18 اکتبر 2020 (27 مهرماه 1399) یا به عبارتی دیگر 15 ماه و 7 روز دیگر به پایان خواهد رسید و پس از آن ایران می‌تواند به فروش تسلیحات پرداخته و از کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز تسلیحات خریداری کند.

دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مردادماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند. 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    9 5
    اگر اتفاقی نیفته و این برجام خدا زده تا اون موقع الکی خودش رو به زنده بودن بزنه، به نظرم به ازای نفت این سیستم ها با انتقال تکنولوژی خرىدارى بشه. موشک DF-26 چینی ضد کشتی با برد 5500 کیلومتر به تعداد بالا همراه چندتا DF-21 از مدل ضد کشتی. هواپیمای پهن پیکر پرنده که روسیه توان عملیاتی نگه داشتنش رو نداره به اسم Lun-class ekranoplan. بیست و چهار فروند سوخو 50 یا 72 تا سوخو 30. بقیه چیزها مثل زیردریایی و ناوشکن و رادار و ماهواره رو خود ایران میتونه توسعه بده.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    15 6
    از همین حالا برین قراردادش رو ببندید که دقیقاً همان روز اولین محموله وارد کشور بشه تا چشاشون دربیاد
  • US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    10 4
    قابل توجه دشمنان برجام
    • سالار IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      5 2
      پورفوسور برجام این محدودیت رو واسه ایران ایجاد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس