کد خبر 983317
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
آسمان ایران دوشنبه شهاب باران می شود/ دلایل دشواری رصد

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا آخر هفته در ۲۳ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، و وزش باد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز،‌ تهران، سمنان، همچنین برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان و زنجان بعدازظهر رشد ابر،‌رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

در شمال هرمزگان، جنوب کرمان، حنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس پدیده رشد ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

فردا و پس‌فردا در استان‌های گبلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل بارش باران و وزش باد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، تهران و سمنان و همچنین برخی مناطق زاگرس شمالی و مرکزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان،‌ زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان در بعدازظهر رشد ابر،‌ رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در ضمن برخی مناطق هرمزگان،‌ جنوب  کرمان و جنوب فارس رشد ابر، رگبار پراکنده وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

روزهای 5شنبه و جمعه در استان‌های واقع در نوار غربی کشور رگبار و صاعقه همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده که شدت این پدیده‌ها برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب اصفهان، شمال خوزستان، شمالغرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

از امروز تا روز چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌ اراک و استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان کاهش نسبی دما 3 تا 6 درجه پیش بینی شده است. طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس