طرابلس

درگیری در جنوب طرابلس پایتخت لیبی امروز نیز با وجود اعلام آتش‌بس انسانی به مناسبت عید سعید قربان ادامه داشت.

به گزارش مشرق، درگیری با سلاح سنگین در جنوب طرابلس پایتخت لیبی امروز (یکشنبه) نیز همزمان با شنیده شدن صدای تکبیرهای نماز عید قربان ادامه داشت، آن هم با وجود آنکه به مناسب عید، آتش‌بس انسان‌دوستانه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

ارتباط سرنگونی پهپاد آمریکایی با مواضع اخیر امارات

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گزارش کردند که یگان‌های رزمی وارد شهر مرزق در جنوب لیبی شده و اجرای عملیات علیه آنچه را «مخالفان چادی و مزدوران» نامیدند، آغاز کردند.

برخی فعالان نیز گزارش کردند که چهار خمپاره امروز به پایگاه معیتیقه اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، صدای تیراندازی در جاده فرودگاه معیتیقه و خیابان الخلاطات در جنوب طرابلس شنیده می‌شود.

دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» و نیروهای حفتر روز شنبه(دیروز) با پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش‌بس در ایام تعطیلات عید سعید قربان موافقت کردند.

عصر شنبه (به وقت تهران) یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یکی از خیابان‌های پر ازدحام بنغازی منفجر شد و علاوه بر تلفات متعدد، خسارات مادی زیادی نیز برجای گذاشت. گفته می‌شود هدف این انفجار، کاروان امنیتی در آن منطقه بود. منابع بیمارستانی و امنیتی گفتند که سه کارمند سازمان ملل در این حادثه جان خود را از دست دادند.

درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال با فرمان خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس آغاز شد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

نیروهای حفتر با وجود گذشت بیش از چهار ماه از آغاز حملات هنوز نتوانسته‌اند به طرابلس نفوذ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس