تکواندو نونهالان

در پایان چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان، تیم‌ملی تکواندو کشورمان در بخش دختران توانست مقتدرانه سکوی قهرمانی جهان را فتح کرده و پسران نیزنایب قهرمان جهان شدند.

به گزارش مشرق، چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۱۹  که از روز چهارشنبه – ۱۶ مردادماه با حضور ۵۵۰ تکواندوکار از ۶۴ کشور در سالن «کاخ ورزش جهانی» تاشکند آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید.

دختران توانمند کشورمان توانستند مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی را پس بگیرند و برای سومین مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم تایلند با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳۶۶ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره جنوبی با ۳ نقره، یک برنز و ۱۹۷ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های ترکیه و آمریکا در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

هدایت تیم دختران برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی و محبوبه محمدنژاد و شهره خلج‌زاده به عنوان مربی است.

در گروه پسران نیز نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۸۷ امتیاز سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند؛ تیم روسیه با ۴ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۶۴۹ امتیاز قهرمان شد و تیم اوکراین با ۲ مدال طلا و ۲۷۰ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های تایلند و چین تایپه به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

هدایت تیم پسران برعهده مرتضی کریمی به عنوان سرمربی و محمدرضا یاری و محمد علوی به عنوان مربی است.

اسامی مدال آوران این رقابت‌ها به شرح زیر است:

طلا: زهرا زرین نعل – مبینا بخشی‌نژاد – مبینا نعمت زاده - ساناز عباس‌پور - پونه جعفرصالحی - پرنیا سلمانی - ابوالفضل عباسی

نقره: ستایش قهرمانی - امیرحسین نوروزی 

برنز: پویان جعفرصالحی – امیرحسین متاجی – محمدمهدی طاهرخانی – امیرحسین ملکی

*اعظم درستی بهترین مربی جهان شد/ ساناز عباس پور فنی‌ترین بازیکن رقابت‌های جهانی

همچنین در پایان این رقابت‌ها با اعلام کمیته برگزاری مسابقات، اعظم درستی به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شد و ساناز عباس پور عنوان فنی‌ترین بازیکن را به نام خود ثبت کرد.

منبع: فدراسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    2 2
    پی میشه هم حجاب داشت هم مدال طلا در مسابقات بین المللی برد. قابل توجه مصی علی نژاد یا پولی نژاد . راستی قیمت وطن فروشی چنده؟ مصی خانم چقدر گرفتی؟
  • تکواندوکار IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    2 0
    آفرین بر تکواندوکاران خوب ایران مخصوصا به دختران تکواندوکار که برتری تکواندوی ایران رو به همه ثابت کردن. امیدواریم افت هایی که این چند ساله در بقیه رده های سنی داشتیم با مدیریت صحیح و تلاش و همت دست اندرکاران جبران بشه.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 1
    بدرد همینکارا میخورند,روحی که سخت وخشن بشه به همین راحتی لطیف نخواهد شد وجامعه رو هم خشن خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس