کد خبر 982917
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
اوکراین

کاردار آمریکا در اوکراین از رایزنی با مقام‌های این کشور جهت ارسال سامانه‌های موشکی جدید ضد تانک به کی‌یف خبر داد.

به گزارش مشرق، کاردار آمریکا در اوکراین گفت که واشنگتن و کی‌یف در مورد امکان تجهیز اوکراین به سامانه جدید موشک‌های ضد تانک «جاولین» در حال مذاکره هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسکو به توقیف نفتکش این کشور توسط اوکراین

به نوشته شماره شنبه وبگاه «یوکرین وایر» «ویلیام تیلور» کاردار آمریکا در اوکراین گفت: «ما آماده فروش این سلاح‌ها به اوکراین هستیم و دو دولت در حال کار  برای توافق  در این زمینه هستند.»

بر اساس این گزارش، آمریکا اسفند سال 2017 تصمیم گرفت اوکراین را به این سلاح پیشرفته تجهیز کند و در بهار سال 2018 ، 37  موشک ضد تانک جاولین را به ارزش 47 میلیون دلار به اوکراین فروخت. در مه (اردیبهشت) همان سال 35 زره پوش «هامر» وارد اوکراین شد و در آوریل (فروردین) 2019 نیز این کشور به 500 نارنجک انداز «آر آس آر ال» تجهیز شد.

به گفته «استپان پولتوراک» وزیر دفاع اوکراین، آمریکا با ارائه کمک نظامی 400 میلیون دلاری به کی‌یف موافقت کرده است.

آمریکا به بهانه تهدید روسیه، اوکراین را برای مقابله با این کشور آماده می‌کند و تاکنون موشک‌های دفاع هوایی، ضد کشتی و تانک را به اوکراین ارسال کرده است.چندی قبل نیز سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرد که آمریکا  قصد دارد قراردادهای تازه‌ای برای صادرات سلاح  از جمله موشک‌های ضد کشتی با اوکراین منعقد کند.

بر اساس اعلام سفارت آمریکا در اوکراین، 100 میلیون دلار از کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف باید برای خرید سلاح‌های مهلک با هدف افزایش توان نظامی اوکراین هزینه شود و موشک‌های ضد کشتی مورد استفاده  پدافند ساحلی اوکراین از جمله این  سلاح‌ها هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس