منصور غلامی نمایه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در نظر داریم جهت ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه دیوارهای دانشگاه‌ها را حذف کنیم.

به گزارش مشرق،  به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، در نشست مسئولان شهرهای یادگیرنده یونسکو که امروز (شنبه) با حضور حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جمعی از اعضای کارگروه‌های تخصصی مرتبط در زمینه شهرهای یادگیرنده در محل وزارت علوم برگزار شد، با اظهار خوشنودی از انتخاب هفت شهر کشور به‌عنوان شهرهای یادگیرنده یونسکو گفت: با توجه به جایگاه ویژه شهرداری‌ها در شهرهای جهان، لازم است که شهرهای بیشتری در کشور در ردیف شهرهای یادگیرنده یونسکو قرار گیرند تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آموزش‌های لازم در خصوص مسائل شهری بهره برده و همچنین با تاریخ و فرهنگ کشورمان بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰۰ استاد دانشگاه: آقایان! از عبرت‌های اعتماد به آمریکا بگویید

وزیر علوم بابیان اینکه بیشتر مسئولیت امور شهرها بر عهده شهرداری‌ها بوده و در انجام این امر، شوراهای شهری هم همکاری می‌کنند، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما به امر آموزش سفارش زیادی شده و خوشحالیم امروز آموزه‌های اسلامی و دینی در پیام سازمان‌های جهانی ازجمله یونسکو نیز دیده می‌شود.

وی افزود: تاریخ و فرهنگ کشورمان حرف‌های زیادی برای گفتن و شناساندن آن به جهانیان و همچنین ملت خودمان دارد و می‌توانیم گنجینه‌هایی از این فرهنگ غنی و اصیل اسلامی ایرانی را با بهترین طراحی در المان‌های شهری به همگان بشناسانیم.

غلامی بابیان اینکه شهرهای یادگیرنده یونسکو می‌توانند با توجه به اهداف یادگیری، برنامه‌های مختلفی را در شهرهای خودشان به اجرا درآورند، گفت: آموزش شهروندی و زندگی اجتماعی نیز امر مهمی می‌باشد و در این زمینه نیز همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حتی آموزش‌وپرورش می‌تواند در بهبود این نوع آموزش مؤثر باشد.

وزیر علوم با تأکید بر استفاده از فضاهای فرهنگی و تاریخی دانشگاه‌ها توسط مسئولان شهری و شهرداری‌ها به‌خصوص مسئولان شهرهای یادگیرنده یونسکو اظهار داشت: استفاده از فضاهای دانشگاه‌ها به شکلی که در راستای خدمات شهری قرار گیرند بسیار مطلوب خواهد بود و ما در نظر داریم جهت ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه دیوارهای دانشگاه‌ها را حذف کنیم تا همگان با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها آشنا شوند.

وی با تأکید بر استفاده از المان شهری از جمله بیلبورد، تندیس، سردیس، ماکت و استفاده از فضای پیاده‌روها و کوچه‌ها در جهت آموزش شهروندان گفت: مسئله‌ای که در شهرها کمتر به چشم می‌خورد، ایجاد مسیر روشندلان است تا این عزیزان به‌راحتی در سطح پیاده‌روهای شهر تردد کنند. این امر هم راحتی آن‌ها را در پی دارد و هم نشان‌دهنده احترام به این عزیزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    اینطوری می یان تو دانشگاه ماشین پارک می کنن
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    محوطه دانشگاه را پاتوق معتادها و خلافکارها نکنید. الگو برداری کورکورانه نکنید.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی ورود هر جَک و جونوری آزاد!! به جای این قرطی بازی ها به فکر ماهواره و نانو و هسته ای و پیشرفت علمی باش دادا!!
  • محسن IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    همینمون مونده که دانشگاه بشه پارک و شهربازی و فلافل فروشی و بلال و ...!
  • US ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    2 0
    به نظرم پدافند غیر عامل و نیروهای انتظامی باید با این طرح مخالفت کنند. بد گوری بوی بد از عواقبش میاد.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    1400 که برسه همتون باید برید خونه هاتون شاید اون موقع مردم یه نفسی بکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس