کد خبر 982905
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
تلاش پناهجویان‌برای ورود به خاک‌آمریکا‎

بیش از یکصد پناهجو در آمریکا در اعتراض به بدرفتاری‌ها و شرایط خود در کمپ‌های پناهجویان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۰۰ پناهجوی تحت بازداشت در یک کمپ نگه‌داری پناه‌جویان و یک ساختمان اداره گمرک و مرزبانی آمریکا در ایالت «لویزیانا» پس از دست زدن به اعتصاب با خشونت مأموران مواجه شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله به پناهجوی سوری در آمریکا از سوی گروه‌های افراطی

مواردی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، گروه وکلای مهاجرتی «آزادی برای مهاجران» بالغ بر ۱۱۵ پناه‌جو که به مدت بیش از ۵ روز دست به اعتصاب زده بودند به‌وسیله اسپری فلفل و گلوله پلاستیکی مورد حمله مأموران قرار گرفتند.

همچنین این افراد به سلول‌های انفرادی منتقل شده و از تماس با خانواده‌ها و وکلایشان محروم شدند.

این گروه وکالتی مهاجرتی تصویری را به‌صورت آنلاین منتشر کرد که ورم بزرگی را بر روی کمر یکی از بازداشت‌شدگان نشان می‌داد و به گفته این گروه، مربوط به جای اصابت گلوله پلاستیکی یا ساچمه تفنگ بادی است.

«سوفیا کاسینی» نماینده این گروه در مصاحبه با نیوز ویک گفت از توصیفات هم‌سلولی فرد مضروب کاملاً مشخص است که وی مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته است.

«برایان کاکس» سخنگوی اداره گمرک و مرزبانی آمریکا در بیانیه‌ای که برای نیوز ویک ارسال کرد، ادعاهای این گروه وکلای مهاجرتی را غلط توصیف کرد. با این حال استفاده از اسپری فلفل را در اتفاقی که شنبه هفته گذشته رخ داد، تأیید کرد.

وی افزود شرکتی که محل نگه‌داری پناه‌جویان را اداره می‌کند «می‌تواند تأیید کند که گلوله پلاستیکی در آنجا وجود ندارد».

با این حال کاسینی این ادعا را با شواهد موجود در عکسی که از این کمپ به دست آورده است در تناقض دانست.

او همچنین اظهار داشت علاوه بر این کمپ، در یک مرکز دیگر نیز یک روز قبل از درگیری در کمپ اداره گمرک و مرزبانی رخ داده است که کلانتری منطقه نیز در آن دخالت داشته است.

«بیل دیویس» به نمایندگی از دفتر کلانتری این منطقه با ارسال بیانیه‌ای به نیوز ویک اعلام کرد روز جمعه بازداشت‌شدگان با پرتاب ظروف ناهار به سمت درها و فریاد زدن، نظم مجموعه را بهم زدند.

وی افزود مأموران کلانتری به منظور بازگرداندن نظم، از اسپری فلفل استفاده کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس