پ ک‌ک

منابع مطلع از ارسال کمک‌های نظامی جدید ائتلاف آمریکا به شبه نظامیان کُرد سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، با وجود هشدارهای ترکیه به آمریکا در زمینه عدم کمک رسانی به گروه‌های «وای‌پی‌جی» (یگان‌های مدافع خلق) و «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ) منابع مطلع از کمک‌ رسانی واشنگتن به اعضای این دو گروه خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا درصدد طولانی تر شدن عمر بحران سوریه است؟

وبگاه «ای ایچ ِای» شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این باره گزارش کرد که ائتلاف آمریکا در حال ارسال ادوات نظامی جدید به گروه‌های وای‌پی‌جی و پ‌ک‌ک مستقر در سوریه است.

  بر اساس این گزارش، 70 کامیون حامل تجهیزات سنگین و خودروهای نظامی از سوی ائتلاف آمریکا شب گذشته از مرز «سیمالکا» وارد سوریه شدند.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ترکیه دوشنبه  گذشته از واشنگتن خواست حمایت از وای پی جی  در سوریه را متوقف کند.دولت ترکیه از اقدام واشنگتن در حمایت از یگان‌های وای‌پی‌جی انتقاد کرده و این گروه را تروریستی معرفی کرده است.

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که در نشست مطبوعاتی صحبت می‌کرد، گفت: «آمریکا باید به صورت مثبت به درخواست ما برای پایان مشارکت با وای‌پی‌جی در سوریه پاسخ دهد.» (جزئیات بیشتر)

ترکیه می‌خواهد با هماهنگی با ایالات متحده، منطقه 19 تا 25 مایلی در عمق خاک سوریه و شرق رود فرات را کنترل کند و هیچ نیروهای کردی در آنجا حضور نداشته باشد. دولت ترکیه کردهای شبه نظامی سوریه را تروریست‌هایی می‌داند که با «پ‌ک‌ک» در ارتباط هستند.

شورای دفاع ملی ترکیه چند روز قبل اعلام کرده بود که آنکارا قصد دارد در طول مرزهای خود با سوریه منطقه امن ایجاد کند.

مباحث مربوط به ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه اولین بار در سال 2013 از سوی ترکیه مطرح شد. چندین گزینه از جمله منطقه پرواز ممنوع و منطقه امن در قلمروی سوریه برای پناهجویان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. با این حال ترکیه هیچ کدام از این طرح‌ها را به دلایلی اجرا نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    18 11
    داعش نشد . کوردهای سوریه. آمریکا دنبال یک مشکل برای منطقه است. حالا هر کی بهتر نقش اجرا کنه. کوردهای سوریه و حتی عراق نمی توانند بدون توجه به منافع ملی کشورشون به تنهایی با آمریکا بسازند. تا ابد باید اسلحه روی دوششون باشه. این شد زندگی؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    14 7
    آمریکا پولش رو میریزه تو چاه
  • سارا ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    11 21
    مشکل اصلی دخالت تورکیه هست چون میخواد امپراطوری عثمانی رو زنده کنه که این کار به زیان منافع بلند مدت ایران است ایران باید مانع نفوذ تورکیه در سوریه بشه مشکل کردهای سوریه هم با میانجی گری ایران و سوریه به شکل مسالمت امیزی قابل حل هست فقط اگه تورکیه وارد سوریه بشه بیرون کردن این نئو عثمانی ها کار راحتی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس