کد خبر 982620
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
تیراندازی در آمریکا

بر اساس نتایج یک نظرسنجی،‌ اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که طی سه ماه آینده یک تیراندازی کور دیگر در این کشور روی خواهد داد.

به گزارش مشرق، در حالی که چند روز بیشتر از حادثه‌های تیراندازی در ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و اوهایو نمی‌گذرد، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند که به زودی تیراندازی کور دیگری در آمریکا روی خوهد داد.

بیشتر بخوانید:

موضع‌ جدید ترامپ درباره خشونت مسلحانه در آمریکا

بر اساس نتایج نظرسنجی از افکار عمومی که رویترز/IPSOS انجام دادند و نتایج آن روز جمعه منتشر شد، ۷۸ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند که تیراندازی کور دیگری طی سه ماه آینده روی خواهد داد که ۷۹ درصد آنها انتظار دارند که این تیراندازی، در مقایسه با تیراندازی‌های اخیر شدیدتر باشد.

۱۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که انتظار ندارند که طی سه ماه آینده تیراندازی کوری صورت بگیرد و بقیه نیز در این زمینه اظهار نظر نکردند.

این نظرسنجی پس از دو تیراندازی کور در ماه آگوست در الپاسوی تگزاس و دیتون اوهایو و همچنین تیراندازی گیلروی در ایالت کالیفرنیا انجام شد که طی آن ۳۶ نفر کشته شدند. این تیراندازی‌ها با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد و درخواست‌ها برای تشدید قوانین حمل سلاح افزایش یافت.

بر اساس نتایج نظر سنجی، ۶۹ درصد آمریکایی‌ها خواستار محدودیت‌های قوی یا متوسط درباره سلاح هستند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها که شامل دو سوم دموکرات‌ها و یک سوم جمهوری‌خواهان می‌شود معتقدند که شیوه‌ای که مردم درباره مهاجران صحبت می‌کنند، اقدامات خشونت‌آمیز را تشویق می‌کند.

یک جوان ۲۱ ساله سفیدپوست به نام «پاتریک کروسیس» چند روز پیش با حمله به یک مرکز خرید در شهر مرزی ال‌پاسو تگزاس ۲۰ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۲۶ نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس تگزاس به نوشته‌ای از کروسیس دست پیدا کرده که این تیراندازی را در دسته «جنایت‌های ناشی از نفرت» قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس