هنگ کنگ

در پی دیدار یک دیپلمات آمریکایی با یکی از رهبران جنبش دانشجویی در هنگ‌کنگ، تنش‌ها میان آمریکا و چین افزایش یافت.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای به اظهارات مقامات چینی  درباره مداخله آمریکا در امور چین به دلیل هنگ‌کنگ واکنش نشان داد.

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، چین را به دلیل انتشار جزئیات دیپلمات آمریکایی که در هنگ‌کنگ مستقر است «رژیم یاغی»‌ توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

چین به آمریکا هشدار داد

هشدار چین به آشوبگران در هنگ‌کنگ

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ این بار با پرچم انگلیس و آمریکا +عکس

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم که درز اطلاعات محرمانه یک دیپلمات آمریکایی، تصاویر و نام فرزندانش یک اعتراض رسمی باشد و این کاری است که یک رژیم یاغی آن را انجام می‌دهد و این به گونه‌ای نمی‌باشد که یک ملت مسئولیت‌پذیر رفتار می‌کند.»

پیشتر روزنامه‌های هنگ‌کنگی عکسی از یک دیپلمات آمریکایی با نام «جولی ایدی» منتشر کردند که در یک هتل با رهبران دانشجویی هنک‌کنگ دیدار کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که پس از انتشار این تصاویر، چین نماینده کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ را احضار کرد و درباره ارتباط این دیپلمات آمریکایی با رهبران اعتراضات هنگ‌کنگ توضیح خواست.

بلومبرگ گزارش داد که چین قاطعانه به هرگونه ارتباط آمریکا با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده و از آمریکا می‌خواهد از ارسال هرگونه سیگنال‌های غلط به نقض‌کنندگان قانون در هنگ‌کنگ خودداری کند.

از سوی دیگر  روز شنبه معترضان هنگ‌کنگی با تشکیل جمعیتی چندهزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم کشورهای آمریکا و انگلیس را بالای سر خود برافراشتند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که چین بارها به واشنگتن و لندن اخطار داد در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت نکنند. اما افراشته‌شدن پرچم این کشورها در اعتراضات نشان داد این نا آرامی‌ها همانطور که وزیر امور خارجه چین اعلام کرده بود منشاء خارجی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس