کد خبر 982595
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
محمد ایمانی

مردم حق دارند بدانند چه کسانی به آنها خیانت کردند؟ و این افراد چه نسبتی با متهمان فساد و زد و بند در پرونده های خسارتبار کرسنت، توتال و استات اویل دارند؟

به گزارش مشرق؛ محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت "کسانی که اخیرا در ایران به جرم جاسوسی برای سیا بازداشت شدند، تلاش داشته اند اطلاعاتی در مورد فروش نفت این کشور جمع آورری کنند. محافل جاسوسی در غرب، برای این اطلاعات حاضرند  از 100 هزار تا یک میلیون دلار به کارکنان بخش فروش نفت ایران پرداخت کنند".

جاسوسان مذکور، به کدام کارکنان ارشد و مدیران در وزارت نفت دسترسی داشتند که می توانستند اطلاعات با ارزش را جمع آوری کنند؟ برای برخی جاسوسان دستگیر شده حکم اعدام در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران

به عبارت دیگر، اطلاعات سرّی از این طریق به دست دشمن رسانده شده و سوال این است که واگذار کنندگان اطلاعات سرّی در وزارت نفت چه کسانی هستند؟

این موضوع از آن جهت مهم است که ماه گذشته هم، اخباری مبنی بر ارتباط یک خانم ( النا- و) با برخی مدیران و کارکنان وزارت نفت و جاسوسی از این طریق منتشر شده بود.

لو دادن برخی مجاری دور زدن تحریم های نفتی طی چند ماه اخیر، طبعا می توانسته در کاهش فروش نفت کشورمان موثر باشد و بنابراین با مجرمان این حوزه باید مجازات خیانتکاران جنگی را در نظر گرفت.

در عین حال مردم حق دارند بدانند چه کسانی به آنها خیانت کردند؟ و این افراد چه نسبتی با متهمان فساد و زد و بند در پرونده های خسارتبار کرسنت، توتال و استات اویل دارند؟

شرکت توتال آخرین بار، اطلاعات سرّی مربوط به حوزه پارس جنوبی (مشترک با قطر) را به واسطه فریب طرف ایرانی، به سرقت برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    32 6
    زنگنه=خسارت محض
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    10 1
    هی مزنید کد امنیتی بابا یک بار یک نظر چاپ نشد
  • مهماندار هواپیما IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    13 6
    زنگنه و دوستانش
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    7 2
    این دزد ها همه جا هستند قبلا یک نفر بودند الان ازدواج کردند هرکدام بچه دارندکه دربهترین دانشگاههای کشوریاخارج کشور درس دزدی حرفه ای را خواندند
  • رضوی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    4 2
    وقتی مسول اصلی خریدی و فروش نفت چندین سال است تمام خانوادهاش در لندن هستند جالب است از اول انقلاب ۴ نفر برای ما فراورده خرید فروش میکنند دنبال چی میگردیم حالا یک خانم۰۰۰۰۰ مثلا چی نمیگم پیگیری نکنیم اما باید مافیای اصلی را پیدا کنیم
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    8 5
    بهتره مردم حمله کنند به وزارت نفت و گاز و نیرو و مدیر و اطلاعات و حراست و بازرسی ان را دستگیر و اعدام میدانی کنند چون کسی دیگر اطلاع ندارد
  • درویش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    با سلام سیاست مداران و مقامات رهبری با نظر به اینکه کسانی که در لندن انگستان یا آمریکا و کشورهای غربی خانواده و یا کسانی دارند بسیار دقت نمایید و از دادن پستهای مهم و حساس به کسانی که خانواده یا کسانی در خارج ازدارند به طور جدی پرهیز نمایید چون احتمال اینکه خانواده آنها توسط عواملی گروگان گرفته شوند و آنها را مجبور به دادن اطلاعات مهم کنند لذا عاجزانه خواستاریم از دادن پستهای مهم به اینگونه افراد جدن خودداری شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس