کد خبر 982436
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
وزارت خارجه رژیم آل خلیفه

رژیم آل خلیفه به انتقادات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از نشست منامه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های بحرینی، وزارت خارجه رژیم آل خلیفه به انتقادات سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نشست منامه واکنش نشان داد.

وزارت خارجه رژیم آل خلیفه مدعی شد که برگزاری چنین نشست‌ها و کنفرانس‌هایی در راستای تلاش‌های بحرین برای فراهم کردن امنیت و صلح از طریق اقدام جمعی و همکاری مشترک با برادران و همپیمانان و شرکای بین المللی است.

بیشتر بخوانید:

معترض بحرینی: کارکنان سفارت در لندن می‌خواستند مرا بکشند

این وزارتخانه با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران از این کشور خواست از اظهارات غیرمسئولانه و تهدیدات توخالی و یا هرگونه اقدامی که به ایجاد تنش منجر می شود دست بردارد و به برقراری آرامش در راستای احترام به منافع همه کشورهای منطقه، حاکمیت و استقلال آنها و حفظ صلح و امنیت منطقه ای و جهانی پایبند باشد.

پیش از این سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به میزبانی منامه از نشستی در خصوص امنیت دریانوردی، اقدامات ضد ایرانی دولت بحرین در برگزاری نشست‌های مشکوک و تحریک آمیز و همچنین اتهامات وارده در بیانیه‌های اخیر وزارت خارجه آن کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران، محکوم و اینگونه نشست‌ها را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و امنیت و زمینه ساز مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس دانست.

وی مقامات بحرین را به توقف تحرکات و اقدامات نابخردانه و اتخاذ رویکردی سازنده به جای ایفای نقش تدارکاتی در برگزاری چنین نشست‌هایی فراخواند و افزود: امنیت کشورهای منطقه غیرقابل تفکیک است و امکان برخورداری برخی از امنیت به بهای ناامنی دیگران وجود ندارد و انتظار می‌رود کشورهای متطقه با تدبیر و دور اندیشی مانع مداخلات تنش آفرین بیگانگان در منطقه شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس