کد خبر 982417
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
عمرالبشیر

یک روزنامه سودانی به نقل از برخی منابع گزارش داد که عناصر «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق در تدارک اجرای کودتا در تعطیلات عید سعید قربان هستند.

به گزارش مشرق، یکی از رهبران ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) از حزب البعث از طراحی یک گروه از عناصر دوره البشیر برای اجرای عملیات‌های ترور و ایجاد هرج و مرج در کشور در ایام تعطیلات عید قربان با هدف اجرای کودتای نظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دیدار نماینده ترامپ با رئیس شورای نظامی سودان

روزنامه سودانی  «الانتباهه» به نقل از «محمد ضیاء الدین» نوشت که برخی طرف‌ها اطلاعات موثقی را در اختیار برخی دستگاه‌های مربوطه قرار داده‌اند که نشان می‌دهد بقایای رژیم سابق برای ایجاد هرج‌ومرج و اجرای عملیات‌های ترور در ایام تعطیلات عید قربان و کودتا علیه دولت برنامه‌ریزی کرده‌اند و دولت نیز اجرای تدابیر لازم برای تأمین امنیت کشور را آغاز کرده‌است.

ضیاء الدین با اشاره به اینکه این اطلاعات کاملا جدی و موثق است، گفت: «نمی‌توانم بیشتر از این جزئیات آن را فاش کنم اما این مسئله بی‌نهایت خطرناک است و بایستی به آن توجه شود».

از زمان کناره‌گیری «عمر البشیر» از قدرت (۲۲ فروردین) شورای نظامی سودان تا کنون چند بار مدعی خنثی‌سازی کودتا در این کشور شده است.

شورای نظامی سودان ۲۴ جولای (۲ مرداد) از بازداشت چند افسر سابق ارتش در خصوص کودتا خبر داد.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که هاشم عبدالمطلب رئیس ستاد مشترک ارتش، نصرالدین عبدالفتاح فرمانده یگان زرهی، سرتیپ بحر فرمانده منطقه مرکزی و «علی کرتی» وزیر خارجه سابق و «الزبیر احمد حسن» دبیرکل جنبش اسلامی در این کودتا دست داشته‌اند.  

۱۲ جولای نیز شورای نظامی سودان از خنثی‌سازی کودتا در سودان خبر داده بود و به دنبال آن ۱۶ افسر در حال خدمت و بازنشسته را در ارتباط با این کودتا بازداشت کرد.

ژوئیه گذشته نیز «شمس‌الدین الکباشی» سخنگوی شورای نظامی سودان از ناکام گذاشتن یک کودتا در این کشور خبر داد که تعدادی از افسران و گروه‌های سیاسی در آن دست داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس