کد خبر 982367
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
عزت الله ضرغامی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر نظارت عمومی حق است مهم‌ترین ابزار برای تحقق این نظارت عمومی همین خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که باید گام محکمی را در این راستا بردارند.

به گزارش مشرق، سیدعزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در گردهمایی تقدیر از خبرنگاران استان قم که به همت سپاه‌ امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، به اهمیت داشتن شجاعت در کار رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: شجاعت تنها این نیست که انسان تنها جلوی یک فرد قدرتمند بایستد اگرچه آن هم مهم است و هرکسی جرات آن را ندارد اما شجاعت واقعی این است که انسان مقابل جو بایستد و اگر چیزی را حق تشخیص داد بایستد و از آن دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ روایت حسینی بای از گزارش جنجالی‌اش!

فیلم/ حجت‌الاسلام رئیسی: از آزادی رسانه‌ها حمایت می‌کنم

خبر خوش وزیر ارشاد در روز خبرنگار

توصیه‌های استاد محسن قرائتی به خبرنگاران

وی تصریح کرد: شجاع کسی است که اگر چیزی را حق تشخیص داد اگر دید جو مقابل اوست بایستد و از حق دفاع کند.

ضرغامی با بیان اینکه ۶ سال قبل فضای آنچنانی برای برجام ساختند و امروز هم حاضر نیستند که از حرف‌های خود کوتاه بیایند خاطرنشان کرد: من نمی‌فهمم این چه کاری است که روی اینکه برجام یک سند و میثاق مهم است تاکید کنند و تصریح داشته باشند که رهبری و بزرگان موافق آن هستند و بعد مخالفان را بکوبند.

وی گفت: موافقان و مجریان برجام صریح گفتند که با اجرایی سازی برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود اما نشد آنچه که گفتند و بازهم از حرف خود عقب نمی‌نشینند، چه اشکال دارد که بیایند و بگویند که اشتباه کردند و اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند اما باز هم اصرار دارند که همه چیز به برجام بسته است.

وی با بیان اینکه رهبری با دولتی که می‌خواست با آمریکا مذاکره کند تا مشکل مردم حل شود همراهی کرد گفت: اگر نگاه دولت هرکس دیگری که می‌خواست باشد طور دیگری بود رهبری قطعا نظرات خود را بیان می‌کردند اما رهبری در همین شرایط هم منویات و اصول و راهبردها را مشخص کردند اما آنچنان که باید توجه نشد.

ضرغامی تصریح کرد: خبرنگاری که شجاعت ندارد که مقابل اصحاب قدرت و ثروت و جو بایستد و با ادبیاتی که می‌داند به موقع حرف نزند ارزش ندارد؛ خبرنگار زمانی که احساس نیاز کرد حرفش را می‌زند و صبر نمی‌کند تا ببیند نتیجه چه می‌شود، این جریان شبیه قضیه کربلا است که عده‌ای فرصت‌شناسی کردند و به کربلا رفتند و آسمانی شدند و عده‌ای هم به خون‌خواهی بلند شدند اما ارزش و جایگاه اصحاب کربلا کجا و خون‌خواهان کجا.

وی با بیان اینکه خبرنگار ارزشی عجله نمی‌کند، قضاوت بیجا نمی‌کند، توهین نمی‌کند و... اما زمانی که باید مقابل جو بایستد کوتاه نمی‌آید تصریح کرد: آنهایی که در دوران فتنه ۸۸ با اینکه می‌دانستند تقلب نشده و به این مساله اذعان داشتند اما ساکت ماندند از جو ترسیدند که مبادا مردم آنها را محو کنند.

ضرغامی بیان کرد: در این زمان نیروهای انقلابی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا متوجه شده‌اند که اصول و شاخص‌ها جای دیگری است و شجاعت بیشتری در مبارزه با نام‌ها و القاب و عناوین دروغین پیدا کرده‌اند. بسیاری با همین القاب و عناوین حتی به نام دین چه ضربه‌ها به اسلام و انقلاب نزدند.

وی با تاکید بر اینکه جریان رسانه‌ای و خبری می‌تواند کشور را نجات دهد تصریح کرد: اگر نظارت عمومی حق است مهم‌ترین ابزار برای تحقق این نظارت عمومی همین خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که باید گام محکمی را در این راستا بردارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس