کد خبر 982328
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
تکواندو

تمرینات تیم ملی تکواندو در حالی پیگیری می شود که تا دو هفته آینده قرار است برخی نفرات تحت عنوان دانشگاه آزاد به جام جهانی اعزام شوند.

به گزارش مشرق، رقابتهای تکواندو جام جهانی در سال ۲۰۱۹ طی روزهای اول تا سوم شهریور ماه به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار می شود. بنابر اعلام فدراسیون تکواندو تیم دانشگاه آزاد به نمایندگی از ایران به این مسابقات اعزام می شود. 

تیمی که با ترکیب حسین  لطفی، امیرمحمد بخشی، سینا بهرامی، عرفان ناظمی و سعید رجبی با هدایت سید نعمت خلیفه تحت عنوان تیم دانشگاه آزاد راهی این رقابتها می شود. رضا ایمانزاده به عنوان سرپرست و علی رضایی به عنوان مربی این تیم را همراهی خواهند کرد. البته در سایت مسابقات رضایی به عنوان پزشک معرفی شده و ایمانزاده نیز مربی تیم است. 

نکته اینجاست که هر ۵ تکواندوکاری که قرار است با عنوان دانشگاه آزاد راهی چین شوند، در اردوی تیم ملی هستند و زیر نظر کادر فنی با هدایت فریبرز عسگری تمرین می کنند. قرار است زمان اعزام و به قولی پای پلکان هواپیما، خلیفه تیم آماده و سرحال را تحویل گرفته و به رقابتهای تیمی قهرمانی جهان اعزام شوند. از سوی دیگر از این نفرات ناظمی و رجبی سال گذشته عضو دانشگاه آزاد بودند که مدت زمان قراردادشان پایان یافته و سه تکواندوکار دیگر تحت قرارداد سایر تیم ها هستند. 

بیشتر بخوانید:

مهماندوست: روراست بگویم اینجا گیر کرده‌ام

چگونه است که هر زمان پای اعزام به مسابقاتی با جوایز دلاری می رسد، فدراسیون یاد خلیفه و دانشگاه آزاد می افتد؟ چرا فدراسیون تیم ملی را با همین نام به مسابقات پیش رو در «ووشی» اعزام نمی کند. همه این نفرات که در اردو هستند و در خانه تکواندو اسکان دارند و تمرین می کنند.

سال گذشته هم همین اتفاق افتاد و در آستانه اعزام به مسابقات گرنداسلم، خلیفه به عنوان مربی به همراه چند ملی پوش به چین اعزام شد و جایزه دلاری قابل توجهی هم کسب کرد. تکواندوکارانی که مدتها در اردو تمرین کرده و برای حضور در مسابقات آماده هستند را تغییر نام و مربی به مسابقات فوق اعزام می شوند! آیا نام این را نمی توان به نوعی «حاضری خوری» گذاشت. 

اینکه عسگری سرمربی تیم ملی است و مسابقات مهم کسب سهمیه را پیش رو دارد و باید تمرکز خود را اینجا داشته باشد و .... همه شعارهایی است که برای توجیه تصمیماتی از این دست بیان می شود. آنها که داخل کار هستند و از جریانات اطلاع دارند به هیچ عنوان چنین پاسخ هایی را قبول نمی کنند! متاسفانه با این نوع برنامه ریزی تمرکز کادر فنی را نیز مختل می کنید و معلوم نیست چه داستانی پشت جریان است که این نوع تصمیمات از قوطی شانسی بیرون فدراسیون بیرون می آید!

باید به مسئولان فدراسیون هشدار دهیم که یکسال تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده و اگر بخواهند همان شرایط چهار سال قبل را در پیش بگیرند، شاهد تکرار اتفاقات ریو خواهیم بود و با فراموشی این نوع تصمیم سازی ها، کوتاهی و قصور خود را فراموش کرده و رسانه ها مقصر جلوه دهید!

به هر حال امیدواریم تیمی که توانایی کسب سه مدال المپیک را دارد با حمایت دو چندان فدراسیون و دوری از این دست تنش ها، در آرامش کامل به راه خود ادامه داد و بعد از کسب سهمیه هایی قطعی، به دنبال آماده سازی برای توکیو ۲۰۲۰ باشد. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس