کد خبر 982321
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضوی‌ مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانه شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند. با توجه به موقعیت جغرافیای جزیره کیش ، تور کیش یکی از بهترین و جذاب ترین تورهای داخلی بوده که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است
 

نام جزیره کیش از نظر معنا به مفهوم "تیردان" یا "ترکش" میباشد. این نام ازآن جهت برگزیده شده است که وقتی بر بلندیهای اطراف جزیره می ایستادند چون تیری که در ترکش باشد به نظر میرسید.
 

برخی از نویسندگان نیز نام قدیم کیش را کیان نوشته اند. افسانه ای میگوید: کیکاوس هنگامی که به فارس رفت تختش در سیراف فرود آمد از این رو احتمال دارد نام کیان از نام سلسله کیانیان گرفته شده باشد.
 

نیارخوس دریاسالار یونانی در سال 325 قبل از میلاد به فرمان اسکندر مامور شد سفری اکتشافی در دریای عمان و خلیج فارس انجام دهد و نوشته های وی دلالت بر آن دارد که او جزیره کیش را در قرن چهارم قبل از میلاد بازدید کرده است.تور کیش
 

آریان مورخ یونانی از جزیره کیش به نام کامتینا یاد کرده و بر این باور بود که در زمان اسکندر مقدونی هنگامی که نیارخوس در خلیج فارس به سیر و سفر پرداخت این جزیره به دو الهه ونوس و مرکور اختصاص داشته است.
 

در دوره هخامنشی کیش مرکز عمده صید مروارید بین النهرین و هندوستان بوده و بازرگانان بزرگ دنیا به این جزیره رفت و آمد داشتند.
 

بنابر نوشته های تاریخ نویسان، در دوره ایلخانان مغول نام کیش همیشه در زمره شهرهای بزرگ و مهم چون بغداد، شیراز، بحرین و هندوستان آورده می شده است و ویرانه های باقی مانده از شهر حریره خود گواه این موضوع است. مارکوپولو در سفر به چین و ملاقات با امپراطور و یکی از همسران او مجذوب گردنبندی گران بها آویخته به گردن او میشود که به او گفته شد: این مروارید بسیا زیبا ارمغانی از تور کیش می باشد.

در قرن شانزدهم میلادی، پرتغالیها با اهداف تسلط بر بازارهای تجاری هندوستان، اعرابستان و ایران کشتیهای جنگی خود را به اقیانوس هند گسیل داشته و تا دوره صفویه نیز در کیش حضور داشتند.

تور کیش

جزیره کیش یکی از جزیره های زیبای ایران و به عبارتی نگنین خلیج فارس می باشد که با توجه به نوع آب و هوا و موقعیت جغرافیایی جزیره بسیاری از سفرهای ایرانی ها به این جزیره زیبا است. تور کیش شهریور که توسط شرکت آریو پرواز پرشن برگزار می گردد یکی از بهترین تورهای جزیره کیش می باشد. تور کیش از اواخر شهریور تا اوایل خرداد ماه بهترین زمان تور و سفر به جزیره زیبای کیش است.

مجموعه آوای خلیج فارس کیش

یکی از بزرگترین اماکن تفریحی گردشگری در ایران، مجموعه آوای خلیج فارس می باشد که بزرگ ترین آبنمای خاورمیانه نیز در این مجموعه واقع شده است. این مجموعه با وسعت 20 هزار متر و در قسمت شمال شرقی کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی به صورت هلال مانند طراحی و واقع شده است. طراحی مجموعه آوای خلیج فارس جهت حمایت از محیط زیست به شکل یک ستاره دریایی بزرگ ساخته شده و اطراف آن با انواع درختان و آبنماهای بسیار زیبا احاطه شده است. دور تا دور این مجموعه پنل هایی تعبیه شده تا در طول روز انرژی خورشید را ذخیره ساخته و در شب به عنوان نورپردازی از آن ها استفاده شود.

آبنمای ساخته شده در این مجموعه به نوبه خود بی نظیر بوده و با توجه به نوع طراحی رقص آب، وجود ویدئو پروژکتورها، لیزر و ... از کامل ترین و مجهزترین آبنماهای خاورمیانه به حساب می آید. آب استفاده شده در این آب نما، آب شور دریا بوده در حالی که سایر آبنماهای موجود در قاره آسیا با آب شیرین کار می کنند که باعث آسیب محیط زیستی می شود.

پارک آبی اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن کیش یکی از جدید ترین امکانات تفریحی تور کیش می باشد که در سال 1395 و همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده و افتتاح گردید. این پارک آبی به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین پارک های آبی و روباز ایران و خاورمیانه شناخته شده و یکی از تفریحات لذت بخش و پر هیجان امروزی مسافران و گردشگران تور کیش می باشد. این مجموعه توسط یک شرکت کانادایی که معتبر ترین تامین کننده وسایل بازی پارک آبی در دنیا است ساخته شده و با استفاده از تجهیزات و بازی های مدرن مطابق با استاندارهای جهانی این پارک آبی را بسیار محبوب نموده است.

مساحت پارک آبی اوشن 5.5 هکتار بوده و ظرفیت روزانه آن 3300 نفر می باشد. با ساخت این مجموعه حریم هوایی پرواز به وجود آمده و اجازه ساخت و ساز هیچ گونه ساختمان بلند تری از پارک آبی و پرواز هوایی در این منظقه وجود ندارد. این مجموعه دارای 400 پرسنل حرفه ای در تمامی بخش ها می باشد که آماده ارائه خدمات به گردشگران سفر به کیش هستند.

 

پارک آبی اوشن دارای 13 راید می باشد که عبارت اند از: پیچالوب، آدرنالین، برکو(ویژه کودکان)، سونامی، موجاب، رالی راید، مارپیچ،

 

محتوای تبلیغاتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس