کد خبر 982230
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
خشونت صحنه جرم حوادث

تیراندازی‌هایی که در تعطیلات آخر هفته (یکشنبه) در شهر «شیکاگو» در آمریکا به وقوع پیوست به کشته شدن ۷ و زخمی شدن ۴۶ نفر دیگر منجر شد.

به گزارش مشرق، تیراندازی‌هایی که در تعطیلات آخر هفته (یکشنبه) در شهر «شیکاگو» در آمریکا به وقوع پیوست به کشته شدن ۷ و زخمی شدن ۴۶ نفر دیگر منجر شد. 

بیشتر بخوانید:

ترامپ: تیراندازی‌ها کار دموکرات‌ها بود!

روزنامه گاردین امروز چهارشنبه گزارش داد دو مورد از این تیراندازی‌ها در غرب شیکاگو اتفاق افتاد. در اولین تیراندازی که بامداد یکشنبه در حوالی «پارک داگلاس» به وقوع پیوست ۷ نفر زخمی شدند. تیراندازی دوم که ساعاتی بعدتر اتفاق افتاد به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر منجر شد. 

«لاری لایتفود»، شهردار شیکاگو درباره تیراندازی‌های این شهر که یکی از خشن‌ترین شهرهای آمریکا است گفت: «به عنوان یک شهر، باید برخیزیم و کارهای بسیار بیشتری نسبت به آنچه در طول این همه مدت انجام شده، انجام دهیم.»

روزنامه گاردین نوشته خشونت‌های مسلحانه به صورت روزانه در شهرهایی مانند شیکاگو اتفاق می‌افتد معمولاً در جنجال‌های مربوط به تیراندازی‌های کور در آمریکا و بحث مربوط به قوانین حمل سلاح گم می‌شوند.

«میشل فلیگر»، از فعالانی که در زمینه تلاش برای کاهش خشونت فعالیت می‌کند، درباره خشونت‌های مسلحانه اخیر گفت: «در شیکاگو، اتفاق تازه‌ای رخ نداده و اوضاع مثل تمامی آخر هفته‌های دیگر است. همه چیز به فراموشی سپرده شده و به حاشیه رانده می‌شود.»

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا پدیده‌ای جدا از تیراندازی‌های کور در این کشور است که این روزها در سایه تیراندازی‌های «ال‌پاسو» و «دیتون» به مسائل روز محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا تبدیل شده است.

فلیگر می‌گوید با آنکه تیراندازی‌های کور در آمریکا به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، خشونت‌های مسلحانه در شیکاگو مورد توجه واقع نمی‌شوند. او می‌گوید این نوع خشونت‌ها به «مسئله‌ای قدیمی» تبدیل شده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس