تبهکاران سینما

دروغ‌های اخیر رسول‌اُف صرف برای خودنمایی سیاسی بیشتر مطرح شده است. رسول اف با ذکر یک مورد جعلی بیان کرد که در بازجویی اخیرش که به خاطر آن به یک سال حبس محکوم شده، بازجویانش از سازمان اوج بودند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در پی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، محمد رسول‌اُف و جعفر پناهی در حال تهیه فیلمی بودند که دوشنبه شب مورخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ در حال فیلمبرداری صحنه‌هایی از فیلم به همراه کلیه عوامل تهیه و تولید حاضر در محل فیلمبرداری بازداشت شدند.

او پس از محاکمه در آذر ماه سال ۱۳۸۹ به شش سال حبس محکوم شد، پنج سال حبس با اتهام اجتماع و تبانی به منظور اقدام علیه امنیت ملی و یک سال حبس با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام. در دادگاه تجدید نظر، او از اتهام اقدام علیه امنیت ملی تبرئه شد و حکم زندان او به یک سال کاهش پیدا کرد.

او پس از حکم یک سال حبس به زندان نرفت و در تعاملی مشابه و شبیه با آنچه در مورد جعفرپناهی رخ داد ممنوعیت او برداشته شد و برای نمایش فیلم «به امید دیدار» در شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن حاضر شد. اما در سال ۱۳۹۲ «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» را ساخت که با لحنی صریح به قتل نویسندگان، روشنفکران و شاعران توسط دستگاه‌های امنیتی می‌پرداخت. فیلمی که دستگاه امنیتی ایران را رسما متهم می‌کرد و در واقع نوعی بازسازی فیلم آلمانی زندگی دیگران فلوریان هنکل فون دانرزمارک آلمانی است. علی رغم تبلیغات گسترده حول این فیلم در جشنواره های متعدد نمایش داده شد، تا اینکه محمد رسول‌اف بر خلاف همکاری‌های بدون مجوز قبلی تصمیم گرفت با اخذ مجوز فیلم «لِرد» را بسازد. فیلمی که دایره روابط در اشکال مختلف در داخل ایران فاسد نشان می‌دهد و به وضوح  مدافع حقوق بهائیان است.

فیلم به جای آنکه پس از اخذ پروانه ساخت، پروانه نمایش کسب کند راهی هفتادمین جشنواره فیلم کن شد و جایزه اصلی بخش نوعی نگاه را به دست آورد. رسول‌اُف در چندین مصاحبه گسترده در خارج از کشور، با رسانه‌های خارجی و فارسی‌زبان اقدام به طرح اتهاماتی امنیتی و واهی علیه جمهوری اسلامی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:

پاره‌سنگ دومی که یغما گلرویی پرتاب کرد/ حامیان داخلی ترانه‌سرای شاهین نجفی و ابراهیم حامدی چه کسانی هستند؟

پس از چنین اتفاقاتی و تنش‌افزایی حاد، رسول‌اف در گفت‌وگو با رسانه‌های خارج از کشور، پرونده مسکوت او در سال ۱۳۸۸ دوباره به جریان افتاد. در واقع طبق تعهد اخذ شده از رسول‌اُف و جعفر پناهی، این دو نباید، جرائم درج شده در پرونده‌اشان را دوباره تکرار می‌کردند و با توجه به اینکه رسول‌اُف، شیوه عملکرد غیرقانونی خود را از سر گرفت، پرونده بایگانی شده به شرط تعهد رسول‌اُف، دوباره به گردش درآمد.

پاسپورت رسول‌اُف در تاریخ بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۶ در فرودگاه اخذ و به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد و حکم دادگاه تجدیدنظر بابت ساخت فیلمی غیرقانونی درباره اتفاقات ۸۸ به او یادآوری شد. با تمامی این هشدارها از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه و نادیده گرفتن تذکرات به محمد رسول‌اف او که تصمیم داشت فیلم دیگری را تولید کند روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ پس از طی مراحل دادیاری، توسط قاضی ایمان افشاری به اتهام "تبلیغ علیه نظام" با تخفیف بسیار به یک سال حبس محکوم شد.

در مقابل پرونده رسول‌اف، جعفر پناهی نیز در سال ۱۳۸۸ حکم صادره برای جعفر پناهی سنگین‌تر از رسول‌اف بود. پناهی به ۶ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی، ۲۰ سال محرومیت از فیلمنامه نویسی، ۲۰ سال محرومیت از سفر به خارج از ایران و ۲۰ سال ممنوعیت از هر نوع مصاحبه محکوم شد. در این مدت پناهی بیشتر از رسول‌اف فیلم بدون «پروانه ساخت» تولید کرد، جوایز بیشتری نصیب او شد،   اما هیچگاه از ایران خارج نشد و به سوی موضوعات سیاسی نرفت، سه جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن ۲۰۱۸، برلین ۲۰۱۵، آسیا پاسفیک ۲۰۱۴، خرس نقره‌ای برلین ۲۰۱۳ و جایزه اسخاروف را در سال ۲۰۱۲ همراه با نسرین ستوده دریافت کرد. حتی به روایت جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دولت دهم مشمول عفو رهبری شده و پاسپورت او  تحویل داده شد، اما او خودش از کشور خارج نمی‌شود و مشغول درو کردن جشنواره‌های خارجی و متلک انداختن در جشن‌ها و جشنواره‌های داخلی است.

اما برخلاف پناهی، رسول‌اف آنقدر تنش آفرید که قوه قضاییه به مواجهه با آن پرداخت. در این فرآیند هیچ دستگاه امنیتی رسول‌اُف را احضار نکرده و تمامی احضارها توسط قوه قضائیه صورت پذیرفته است. نهادهای امنیتی تجربه خوبی از سال ۱۳۸۸ دارند و می‌دانند چنین مواردی نظیر پناهی، رسول‌اُف شاید فیلمسازان متوسطی باشند، اما درک سیاسی بسیار ضعیف و نازلی دارند و ارزش احضار شدن ندارند.

لذا دروغ‌های اخیر رسول‌اُف صرف برای خودنمایی سیاسی بیشتر مطرح شده است. رسول اف با ذکر یک مورد جعلی بیان کرد که در بازجویی اخیرش که به خاطر آن به یک سال حبس محکوم شده، بازجویانش از سازمان اوج بودند. این اظهار نظرها در حالی مطرح می‌شود که او برای محکومیت اخیرش توسط دادگاه انقلاب احضار شده و قطعا او برای این ادعا نمی‌تواند سند با ارزشی ارائه دهد.

جوسازی رسانه‌ای رسانه‌های فارسی زبان درباره رسول‌اف

اما حکم بدوی دادگاه دستمایه‌ای برای جنجال و حاشیه سازی بود. باید به این نکته کمی عمیق‌تر توجه کرد، در حالیکه گروه‌های سیاسی مختلف بدون هیچ مرزبندی مشخصی معارض حضور ابراهیم رئیسی در قوه‌قضائیه و عملکرد چند ماهه‌اش هستند، نخستین تشکیلات صنفی که سعی می‌کند برای قوه قضائیه حاشیه ایجاد کند، سینماگران پرحاشیه هستند، گروهی که کیهان از آنان به عنوان «تبهکاران سینمایی» یاد می‌کند. در میان تمامی حمایت‌های مجازی، پست رسول صدرعاملی از همه مهمتر است.

جوسازی رسانه‌ای رسانه‌های فارسی زبان درباره رسول‌اف

سینماگران در اینستاگرام و توییتر، پست‌های متنوعی را درباره رسول‌اف منتشر کردند. رسول صدرعاملی که داور ابدی جشنواره فجر یا یکی از اعضای هیات انتخاب این جشنواره است نوشت : جای محمد در زندان نیست. او بیانیه‌نویس نیست، محمد فیلمساز است؛ یک فیلمساز صادق و باشرف که از نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی می‌گوید و بزرگ‌نمایی می‌کند چون وظیفه سینما همین است. می‌توانید فیلم‌هایش را دوست نداشته باشید، ولی زندان نه!

خانه سینما و مدیرعامل  آن چندین نوبت به مسئولان سیاسی در پشت درهای بسته تعهد شفاهی داده که در موارد سیاسی و قضائی وارد عمل نشده و  بیانیه صادر نکنند. این یکی از شروط ماندن منوچهر شاهسواری در سمت مدیرعاملی خانه سینماست اما خانه سینما بر خلاف وعده مدیرعامل در بیانیه خود نوشت: ما از ریاست محترم قوه قضائیه خواهان توجه به پرونده جناب آقای محمد رسول‌اف هستیم و یقین داریم همکاران ما نیز حرمت و حیثیت سینمای ایران را در همه مراحل کاری رعایت می‌کنند.

 در آخرین مرحله اخیر، سینماگران در مقابل دادگاه انقلاب گردهم آمدند و به صورت نمادین محمدرسول‌اف را تا دادگاه انقلاب همراهی کردند. جعفر پناهی، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، رضا درمیشیان، حسن پورشیرازی، کیوان کثیریان، مجید برزگر، جمال رحمتی، محمدرضا موئینی، پیمان حقانی و مجتبی میرتهماسب دیگر سینماگرانی بودند که با رسول‌اف، رزیتا هندیجانیان همسرش و ناصر زرافشان وکیلش او را همراهی کردند. در حالیکه هنوز حکم قطعی نیست و در این مراسم نمایشی، رسول‌اُف برای تجدیدنظرخواهی راهی دادگاه شده است، باید به گروه سینمایی جمع شده حول رسول‌اُف اشاره کرد.

رسول‌اُف وقتی فیلم جزیره آهنی را با حضور علی نصیریان ساخت، مخالف سیاسی امروزی که بدون مجوز فیلم می‌سازد، نبود. رسول‌اف فیلمسازی بود که انگیزه‌های اجتماعی سیاسی در چهارچوب تالیفاتش محوریت داشت. آنچه رسول‌اف را از مقام فیلمساز هنرمند به فعال سیاسی تبدیل کرد، همین گروه گناهکاران سینمایی هستند.

جناب رسول صدرعاملی شریک کمپانی چهارشراکتی فیلمیران(به همراه علی سرتیپی، غلامرضا موسوی، محمدرضا تخت‌کشیان) اگر در حوزه پخش انحصاری عمل نمی‌کردند و فیلم سینماگری مثل رسول‌اف در شرایط برابر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شد، آیا انگیزه‌هایی که از او یک فعال سیاسی ساخت، او را به سوی سینمای ناب هدایت نمی‌کرد!؟ امروز آقایانی که در حمایت از رسول‌اف برخاسته‌اند همان گناهکارانی هستند که مانع اکران آثار اولیه رسول‌اف شدند و او که مجالی برای اکران آثارش در ایران نمی‌دید، تبدیل به یک متهم سیاسی شد.

نکته قابل تامل دیگر این است که این افرادی که رسول‌اف را همراهی می‌کنند، بیانیه می‌نویسند، توییت می‌زنند، پست اینستاگرامی درج می‌کنند، آیا می‌دانند که او بدون مجوز اقدام به ساخت فیلم دست‌نوشته‌ها کرده، بدون مجوزهای قانونی فیلم «لِرد» را به جشنواره فیلم کن برده است؟ طبیعی است که این شکل از قانونی شکنی از نظر اهالی سینما، عبور از قانون نیست.

جوسازی رسانه‌ای رسانه‌های فارسی زبان درباره رسول‌اف

جوسازی رسانه‌ای رسانه‌های فارسی زبان درباره رسول‌اف

***درکدام کشور دنیا سینما و سینماگر از قانون بالاتر است؟

نکته جالب‌تر را باید از کارگردان دو اسکاری، اصغر فرهادی، پرسید که تقریبا تمامی جشنواره جهان‌ را درنوردیده است، در کدام کشور دنیا، سینما و سینماگر بالاتر از قانون است؟ ایشان به دلیل فرمان اجرایی ترامپ نتوانستند به آمریکا بروند و اسکارشان را دریافت کنند. سینماگران آمریکایی از ترامپ انتقاد می‌کنند اما در اجرا کردن دستور رئیس جمهورشان، قانون برایشان بالاتر از سینما نیست؟

متاسفانه طی چهل سال اخیر رفتار توام با تساهل برخی نهادها با اهالی سینما سبب شده، آنان حتی در اجرای قانون هم دنبال سهم و رانت ویژه‌ای باشند. آنان معقتدند: "چون ما هنرمندیم باید جور دیگری با ما برخورد شود، "آیاحمایت از فیلمسازی که در فیلمش از بهائیان حمایت می‌کند و آنان از فیلمساز حمایت می‌کند، جرم تلقی نمی‌شود؟ "

همه این افراد که در مقابل دادگاه انقلاب جمع شدند، (منها جعفر پناهی)، بدون گرفتن پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جرات ساختن فیلمی را دارند؟

آیا حمایت از محمد رسول‌اُف مجرم با توجه به جرائم متعددش، جرم محسوب نمی‌شود؟ فیلمسازانی که طی سی سال اخیر بیشتر بهره را از امکانات مالی و معنوی جمهوری اسلامی برده‌اند و نظام هم به آنان خدمات مالی ویژه اعطا کرده، در مورد موارد قضائی و اجرای مُر قانون هم رانت ویژه‌ای برای همکار همواره سرکوب شده توسط خودشان می‌خواهند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • US ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    19 26
    یعنی میخواهید به زندان بياندازيد!؟؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      28 10
      آری!
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      41 28
      وقتی با حرف آدم نشوند زندان لازم هم میشوند
    • DE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      24 8
      نه عمو جون میخواهیم بسته بندی صادراتیشون کنیم بفرستیمشون خالیوود!عجب مالی بود
    • امید IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      14 8
      این سلبرینتی ها همواره توسط سرویس های غرب تحت نظر هستند تا در مسیری که دوست دارند حرکت کنند و حتی مبالغ هنگفتی رو هم بهشون میدهند وقی شخصیت های رسانه ای رو در دست داشته باشی ینی فرهنگ و تفکر اون مردم رو در دست داری
  • سید حبیب IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    64 19
    برخورد جدی با این سلبریتی های ...مطالبه حتمی ما از قویه قضایه هست کاری کنید که هر نفهمی نخواهد برای کشور و نظام هزینه زایی کند باید این ...ها از فعالیت در صدا و سیما برای همیشه محروم شوند
    • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      2 2
      در صفحه آقای رئیسی این درخواست رو مطرح کنید . ایشون میخونن
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    34 33
    نمی دونم چرا این ... ها رو اعدام نمی کنید؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    54 20
    اگر این هنرمندان به جای دانشمندان ازایران مهاجرت کنند چه می شود.هنری که دشمن را شاد می کند به درد این مردم نمی خورد حالا عده ای کور عصاکش کور در شده اند
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      10 0
      زمان پیری و کوری اینها هم میرسد و کسی از حال اینها نخواهد پرسید
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    28 47
    مشرق=فقط تخریب, تئوری توطئه, ایجاد تفرقه, انتقاد,...
    • حمید IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      21 5
      خطاب به 18:07، جنابعالی= حمایت از قانون شکنی یک سینماگر
    • دانشجوی هنر IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      3 4
      اگر به این جماعت بیکار و فرصت طلب و بی بصیرت نظام بیش از این رو بدهد……… فردا به حمایت از مسعود رجوی و مریم رجوی و امثالهم نیز چه بسا بیایند در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کنند و جهالت خود را به رخ مردم ایران و جهان بکشند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    37 13
    این خودنماها مفسد فی الارض هستند و جز فساد کاری نمی کنند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    37 10
    چرا حبسش رو نرفته ؟؟ چرا بیخود بخشیده شده ؟؟؟ تقصیر خودتونه که اینها رو بالاتر از قانون میبرید .
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    33 4
    بازیگری و سینما از اول پیدایش آن با صحنه های مستهجن وبی بندبازی همراه بوده و هست.خب معلومه کسی که گرفتار اینجور مسایل بشه.دین گریزی در نتیجه مفسد فی الارض میشه این جماعت مورد خطاب از این دسته هستند .پس اگر با قوه قضائیه فعلی باید دشمنی کنند اگر نکنند باید به قول قضائیه شک کرد.
  • IR IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    29 10
    کاشکی قوه قضاییه اموال این لاشخورارو که بودجه مملکتو به گند میکشن مصادره میکرد و یه درس حسابی بهشون میداد
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    39 23
    در ایران بیشتر از هر گروهی حزب الهی ها دستشون بسته است...
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    11 23
    تحمل. سعه صدر. مگسی کجا تواند که بیافکند عقابی؟ این حکمها به نفع نظام نیست
    • احسان IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      14 1
      خطاب به 19:47، چه ربطی به سعه صدر داره؟!!!! هر کسی که قانون را زیر پا گذاشته، باید پاسخگوی عملکردش باشد.
    • سينما دوست IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      3 4
      آخه مگس هم اگر زياد پر رويي كند بايد با مگس كش ادبش كرد... اينها كه جاي خود دارند
  • شاهد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    21 2
    الان زمان آن رسیده که برای فیلمسازان .به اصطلاح سلبریتی ها و . . . . حد و مرزی تعریف بشه تا آب به آسیاب دشمن نریزند . و اگر عمداّ این اقدامات و انجام میدن باهاشون برخورد بشه و بررسی بشه هدفشون چیه از کجا اعتبار مالی جذب می کنند. بسه دیکه این مملکت بیش از اندازه تاوان حماقت های این افراد و پرداخت کرده.آخه چه مرگشونه .چی میخوان از جون این مملکت و مردم.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    26 7
    بازیگرا تو ایران بی خاصیت ترین و بی هنرترین افراد هستند. و فقط بخاطر دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ، جایزه خارجی میگرن...اگر حکومت شاه بود ، خارجی ها اینها رو به ... شون هم رو حساب نمیکردن.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    21 2
    اینکه اونها فکر میکنن به زندان رفتن یه کارگردان نقض آزادی و حقوق بشر هست ما اینطور فکر نمیکنیم. ایران، نمایش فیلمی که سرتاسر سیاهی و غم و دعواهای اجتماعی و خانواده باشه بد میدونه.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    13 7
    اکثر فیلمهای این کارگردان ها را دیدم. توصیه می کنم اصلا سمتشون نرید. چون وقتی میاید تو خیابون با اطراف خودتون شدیدا دچار مشکل میشید. افسردگی میگیره آدم وقتی این فیلمهارو میبینه. فیلمهایی که از لحاظ فنی خیلی ابتدایی و بدون نتیجه گیری و ارائه راه حل برای مشکلی که مطرح کرده، هستن.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    19 7
    چرخی در دادسرا ها بزنید ببینید که چگونه با آفتابه لگن دزد ها برخورد میشود اگر همین رفتار با اینها شده بود اینقدر پررو نمی‌شدند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    8 0
    همه این افراد که در مقابل دادگاه انقلاب جمع شدند، (منها جعفر پناهی)، بدون گرفتن پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جرات ساختن فیلمی را دارند؟
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    9 7
    جعفر پناهی فیلم سیاسی نساخته؟ این چه تفکر ساده لوحانه ایه؟ از فیلم تاکسی سیاسی تر و سیاه تر هست؟
  • ناشناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    10 7
    وقتی این سینماگران وارد سیاست میشن و سیاسی عمل می کنن حتما باید باهاشون سیاسی برخورد بشه نباید توهم اینو داشته باشن چون مشهورن میتونن هرکاری بکنن و هر جا تونستن به نظام حمله کنن و با دشمن های کشور و نظام هم پیاله بشن و بعدش تو سینما و تلویزیون ایران کار کنن یا بدون حاشیه به کار هنری شون بپردازن یا علنی وارد فضای سیاسی بشن و کار سیاسی کننیا حداقل مثل گلشیفته این شرافت داشته باشن و تو سیستمی که بهش اعتراض دارن کار نکنن
  • سعید IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    11 5
    وقتی کنترل نشن در این زمینه ها . هر عوضی واسه ما شاخ میشه اینها نشانه ضعف و غرب زدگی هست
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    7 5
    خوب معلومه که از این افراد فتنه گر و ضد انقلاب ضد دین چه کساتی حمایت و دفاع می کنند اره اوره شمسی کوره ها وفتنه کر هایی هنانند خودش به قول قدیمی ها دیوانه جو دیوانه ببینر خوشش لید یا سگ زرد برادر شغال است
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    13 1
    این عمله ها کی هستن؟
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    11 2
    باسمه تعالی شأنه ننگ بر هنری که مقابل ارزشهای انقلابی بایستد و لعنت بر هنرمندی که از صدقه سر همین انقلاب مطرح شدند و الان به نفع دشمنان انقلاب ساز ناکوک می زنند.با اینها بایستی انقلابی برخورد نمود.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    4 1
    جمعی از هنربندان درپیت همراهیش کردن
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    4 2
    قوه قضاییه در برخورد با هر نوع جرمی سر در گم و مردد عمل میکند در واقع خودش خودش را باور ندارد همین باعث جری شدن مجرمین میشود چه مجرمین اقتصادی چه اخلاقی یا فرهنگی یا امنیتی .نتیجه این وضع اسفبار جامعه است که هر کس هر طوری دلش خواست عمل میکند چون میداند هیچ خطری موقعیتش را تهدید نمیکند
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    9 1
    اجرای قانون فقط. مگه اینها کی هستند؟ یه عده مفتخور که دستوراتشون از اون ور آب صادر میشه.
  • شناس IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    7 3
    چرا در ایران اینقدر آزادیه ولنگو وار هست
  • حسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 3
    اینا خیال می کنه خیلی مهم هستند ن بابا دیگه حنا شون رنگ نداره خدا شفاشون بده یا مرگشون امثال اینا سم هستند واس جامعه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 5
    جناب مشرق فیوز . فحشا در قالب پوشش های مستهجن و عریان در جامعه بیداد میکنه . فرهنگ اباهه گری و عریان گردی بحدی شیوع پیدا کرده که متاسفانه بیانگر حقیقت تلخ بی غیرت شدن قشر کثیری از مردمه . همون مردمی که حتی خواهرمادر خودشونو با شورت بنفش فرستادن تو خیابون به قر کمر و رقص برای تکرار و استمرار اصلاحات !! آیا این پدیده شوم و ویرانگر بی حجابی و عریان گردی و بی غیرتی و عین قحبه تو خیابونها گشتن درخور یک مقاله نیست ؟ مهم نیست بهش پرداخته بشه ؟ برو ببین خیابونها به چه درجه ای از فساد و سقوط رسیده . هر چی زن و دختر اصلاح طلبه با مستهجن ترین پوششهای عریان عین جنده علنی جولان میدن با خیال راحت
  • م عل م IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    6 4
    الان قوة قضائیه بعداز شهیدبهشتی، دردست بالیاقت جناب رئیسی است، هجوم بهائیها، لائیک ها دزدها به قوه قضائیه، یعنی کارایان قوه قضائیه درسته
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    6 3
    چون قوه قضائیه فعال شده و دمار از فساد در میاره .سینماگران هم ...
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    10 2
    مسئله اینه چرا هر کس ضد نظام حرف میزنه مورد تکریم قرار میگیره .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    2 0
    یا رومی رومی یا زنگی زنگی.چرا از این سلبریتی های مفتخوار مالیات نمی گیرند .اگر از این لاشخورها با این در امد نجومی مالیات بگیرند اینقدر مست نمی شونوچد.
  • سید رضا IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    4 1
    ما همه با هم هستیم ؛ یاور دشمن هستیم !!
  • ايراني IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    حالا اين آقاي اُف ايراني و هم وطنمونه يا وارداتيه؟ چرا اف داره حالا؟ شايدم منظورش اينه كه اف بر من كه به ملت و وطنم خيانت ميكنم
  • شروین NL ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    کاش همه تابع قانون بودند و این سلبریتی ها هم مثل مفسدان اقتصادی اگر کاری خلاف قانون کاری انجام دادند برخورد کنند ... مملکت درست میشد
  • رز US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    به هیچ عنوان نباید با اینها مدارا بشه، هرگونه احمال کافیه تا همین لاشخورها چند صباح بعد در حمایت از رجوی ها و منافقین و آدمکشها تجمع کنند. هر گونه قانون شکنی در هر کجای دنیا محکوم هست
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    تبهکاران سینمایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس