دیدار با حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید

نشست هم‌اندیشی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکل ریوی پیش آمده برای خود و همچنین عمل جراحی گفت: چند روز ابتدایی امسال را تحت عمل جراحی و معالجه بودم و شکر خدا پزشکان، حالم را خوب توصیف کرده‌اند و از احوال‌پرسی همه خبرنگاران سپاسگزارم. زحمات همه خبرنگاران قابل تقدیر است زیرا آنها هستند که می‌توانند افکار جامعه را اداره کنند یا آن را تغییر دهند. ما و خبرنگاران هر دو یک هدف داریم و آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهیدی همچنین گفت: ما ادعا نداریم که بنیاد شهید هیچ ایرادی ندارد اما شما را محرم خود می‌دانیم و مشکلات را بیان می‌کنیم. در حال حاضر سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو جامعه هدف ما هستند که ما باید به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کنیم. در این میان از دیدارهای رو در رو هم غافل نشده‌ایم و سالانه بیش از ۴۲۰ هزار دیدار در کل کشور با خانواده‌های شهدا انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های مختلف توسط آمریکا علیه ایران گفت: طی ۴۰ سال گذشته آمریکا و همپیمانانش تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مانع پیشرفت ملت ایران در زمینه‌های مختلف شوند، اما ما با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت توانسته‌ایم مشکلات را پشت سر گذاشته و به پیشرفت‌های زیادی برسیم. اگر آمریکا امروزه مقام معظم رهبری و همچنین وزیر خارجه ما را تحریم می‌کند به دلیل جنونی است که به دلیل شکست‌هایش در برابر ایران خورده است. آنها از اعمال تحریم‌های مختلف به جایی نرسیدند که این کارها را انجام می‌دهند. آنها اگر رهبر معظم انقلاب را تحریم می‌کنند به این دلیل است که مردم ایران یکپارچه پیرو ایشان هستند و در طول سالیان گذشته همواره گوش به فرمان ایشان حرکت کرده‌اند.

شهیدی همچنین با اشاره به ضرورت ثبت وقایع برای آیندگان گفت: نسل چهارم جنگ را ندیده است بنابراین باید آثار دفاع مقدس را به نحو مطلوب به آنها منتقل کنیم.

وی همچنین خواستار فعالیت رسانه‌ها در زمینه ایثار اجتماعی شد و ادامه داد: باید واقعیت‌ها را به جامعه بگوییم و اجازه ندهیم تبلیغات دشمنان در بین افکار ما نفوذ کند.

شهیدی همچنین یادآور شد: انتظار داریم انتقادات از بنیاد شهید سازنده باشد و به ما در راستای انجام وظایف‌مان کمک کند.

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در رسانه‌ها گفت: خبرنگارانی که دراین حوزه فعالیت می‌کنند مروجان سبک زندگی شهدا، ایثارگران و همچنین مشکلات آنها هستند.

وی ادامه داد: پیش از این برای تقدیر از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس جشنواره‌ای تا سال گذشته برگزار می‌کردیم اما به دلیل یکسری مشکلات امسال این جشنواره برگزار نشد، اما در صدد برگزاری آن در آینده هستیم.

سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت بودجه بنیاد پرداخت و گفت: بودجه پیشنهادی بنیاد برای سال جاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که خروجی آن از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در نهایت مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به‌عنوان بودجه سال ۱۳۹۸ بنیاد به تصویب رساند و این در حالی است که در سال جاری حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه، مربوط به پرداخت حقوق ایثارگران است.

وی ادامه داد: هزینه بخش درمان ایثارگران در سال جاری حدود ۳ هزار میلیارد تومان است، اما اگر از تمام هزینه‌های دیگر بنیاد صرف نظر کنیم بودجه‌ای که برای این بخش باقی می‌ماند حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و تنها در این بخش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کسری خواهیم داشت. با این وضعیت در حال حاضر تمام ظرفیت‌های بنیاد در حال کمک به وضعیت درمان و بیمه ایثارگران است.

میرمرادی افزود: هزینه ماهانه درمان ایثارگران ۲۵۰ میلیارد تومان است که باید به شرکت بیمه‌گر پرداخت شود و در حال حاضر این مبلغ مربوط به اردیبهشت، خرداد و تیرماه از سوی دولت به بنیاد پرداخت نشده و البته طبق قولی که داده شده قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان ظرف چند روز آینده در اختیار بنیاد قرار گیرد که تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد آن واریز شده است.

مدیرعامل ایسنا: خبرنگاران باید شاهدی صادق برای تاریخ باشند

در این مراسم علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا گفت: روزی که شهید صارمی به شهادت رسید روز خبرنگار نام‌گذاری شده است بنابراین این روز از جهات مختلف برای ما اهمیت خاص و بسزایی دارد. در بین دیپلمات‌های شهید ایران در افغانستان یک خبرنگار وجود داشت و به دلیل شهادت این خبرنگار، ۱۷ مردادماه روز خبرنگار نام گرفته است.

وی  ادامه داد: ما به عنوان خبرنگاری که شاهد هستیم باید نقش شهیدان و سبک زندگی آنها را در جامعه ترویج کنیم. در اینجا خون شهیدان شاهدان عملی هستند که ما انجام می‌دهیم. بنابراین باید خودمان را شاهد عملی بدانیم و آن چه را که می‌بینیم به درستی بیان کنیم. از سوی دیگر  این را باید مدنظر داشته باشیم که خداوند هم شاهد اعمال ماست.

متقیان اظهار کرد: خبرنگاری که شاهد است باید شهامت، ایثار، کردار و گفتار درست داشته باشد و این مسئولیت ما را مضاعف می‌کند، زیرا زمانی که قلم به دست می‌گیریم و آنچه می‌نویسیم و می‌گوییم روزی در تاریخ ثبت خواهد شد. در واقع خبرنگاران شاهدان عینی امروز برای فردا هستند.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در بخشی دیگر از سخنانش گفت: وقتی تاریخ جنگ تحمیلی را مطالعه می‌کنیم با آثار ماندگاری روبه‌رو می‌شویم که توسط شاهدان عینی آن زمان یعنی خبرنگاران،عکاسان و فیلمبرداران حاضر در جبهه‌های جنگ برجای مانده است. آنها شاهدان صادق و روایتگر رخدادهای جنگ بودند و آن تاریخ را برای امروز ما ثبت کردند و ما امروزه با افتخار حماسه‌های آن دوران را بازگو می‌کنیم. پس نسل آینده هم کارهای امروز ما را مرور خواهند کرد بنابراین باید مواظب آنچه می‌نویسیم باشیم.

متقیان یادآور شد: همه ما باید در راستای ترویج ایثار و شهادت و نهادینه‌کردن آن تمامی سعی و تلاشمان را به کار ببریم زیرا با همین فرهنگ است که می‌توانیم ضمن افتخار به تاریخ گذشته از بازدارندگی مقتدرانه‌ای هم در مقابل دشمنان برخوردار باشیم.

در این نشست هر یک از خبرنگاران پرسش‌های خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند و خبرنگار مشرق نیز ضمن گلایه از عدم پاسخگویی برخی مسئولان بنیاد شهید در موضوع تعطیلی کتابفروشی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از اهتمام حجت الاسلام کاویانی راد در این زمینه تشکر کرد.

گزارش مشرق در این زمینه را بخوانید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 0
    چرا به وضع بیمه درمانی خانواده های شهدا رسیدگی نمی کنید و هر روز سگردانند . با پزشکان قراردادتان تمام میشود . بیمه تکمیلی آنها مثل نبود است و ....... شما چه کاری برای خانواده شهدا انجام میدهید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس