کد خبر 981563
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
مایلز هونیگ

تحلیلگر آمریکایی عواملی همچون احساس ایندیویجوالیسم(ریشه لیبرالیسم) و استثناگرایی میان آمریکایی‌ها را از دلایل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور برشمرد.

به گزارش مشرق، «مایلز هونیگ» تحلیلگر و نامزد پیشین حزب سبز آمریکا درباره ریشه‌های شکل‌گیری جنایات متعدد و بزرگ همچون جنایت «ال‌پاسو» در آمریکا، این حس در میان مردم این کشور که استثناء‌ هستند را از عوامل اصلی خشونت‌های مربوط به اسلحه در این کشور دانست و همچنین به نقش رئیس جمهور فعلی این کشور به عنوان مقصر اصلی در شعله ور ساختن حملاتی که از سر نفرت در آمریکا صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

مرگبارترین تیراندازی‌های تاریخ آمریکا

اینها برای دنیا نسخه حقوق بشر می‌پیچند؟

هونیگ در پاسخ به سوالی درباره ریشه خشونت در ایالات متحده گفت: «یک دلیل مهم برای این امر، حس اصالت فرد (ایندیویجوالیسم) ما و همچنین استثناگرایی آمریکایی وجود دارد. این ایده که ما به عنوان یک آمریکایی حق داریم سلاح خودمان را داشته باشیم و دولت نباید در این موضوع دخالت کند یک موضوع قدیمی است که احتمالاً تعدادی اقلیت از آن حمایت می‌کنند. این که ما احساس می‌کنیم آمریکا بهترین کشور در جهان است به این معنی است که ما دوست نداریم از رفتار شایسته یا آنچه در دیگر کشورها به عنوان قانون حمل اسلحه یا بهداشت اعمال می‌شود، تقلید کنیم».

ایندیویجوالیسم و اصالت فرد، بنیان لیبرالیسم غربی است

هونیگ همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نقش حکومت‌های آمریکا و بخصوص دولت ترامپ در افزایش تنش‌ و نفرت در اجتماع که منجر به خشونت و کشتارهای جمعی مشابه ال‌پاسو می‌شود گفت: «هیچ رئیس‌جمهوری و یا دولتی به اندازه کافی برای متوقف ساختن این نوع تنفر کاری انجام نداده اما این رئیس‌جمهور سهم خود در شعله ور کردن خصومت و تنش را ایفا کرده است. سیاستهای مهاجرتی و کمپین سیاسی او پیش از انتخابات بر اساس نژادپرستی و تنفر استوار بوده است. بی علاقگی آنها به طبقه فقیر کارگر و مردم رنگین پوست به راستی تفاوتی با دولت قبل ندارد اما لحن ادبیات آنها مهلک‌تر است. هرچند تمام دولت ترامپ به عنوان راهی برای جلوگیری از مباحثه درباره کارهایی که باید انجام شود، از برنامه‌های تلویزیونی صبح یکشنبه خود را کنار کشیده‌اند اما فشار افکار عمومی ممکن است کنگره را به انجام کاری وادار سازد. اما حتی درصورتی که کنگره کاری انجام دهد، بی اهمیت باقی خواهد ماند و بر شدت ادعاها و وعده‌های انتخابات 2020 خواهد افزود».

 هونیگ در مورد تیراندازی در شهر ال پاسو ایالت تگزاس آمریکا که منجر به کشته شدن دست کم 20 تن و زخمی شدن 26 تن دیگر در یک تیراندازی نژادپرستانه شد افزود که در تمام دوره های ریاست جمهوری آمریکا خشونت اسلحه وجود داشته است اما این بار تفاوتی وجود دارد که احتمالا بر این تغییر تاثیر بگذارد و آن رئیس جمهور بودن ترامپ است و اینکه در دوره وی هیچ قانونی برای هیچ چیزی وجود ندارد و اعمال نمی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس