کد خبر 981549
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
معامله قرن

یک عضو حزب «عدالت و توسعه» مغرب می‌گوید که دولت آمریکا در خصوص طرح موسوم به «معامله قرن» به باج‌خواهی روی آورده است.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز أفتاتی» عضو حزب «العدالة و التنمیة» مغرب، با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی موضع روشنی در خصوص پرونده فلسطین ندارند، تأکید کرد که آمریکا نیز به استفاده از سیاست چماق و هویج و باج‌خواهی در تعامل با طرح موسوم به «معامله قرن» روی آورده است.

بیشتر بخوانید:

داماد ترامپ چه در سر دارد؟

أفتاتی در واکنش به سفر «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به مغرب، گفت: «آمریکا از سیاست باج‌خواهی استفاده می‌کند به خصوص اینکه کشورهای عربی تا کنون موضع واحدی در خصوص قضیه فلسطین اتخاذ نکرده‌اند».

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، افتانی همچنین تأکید کرد که مغرب هرگز تسلیم این باج‌خواهی نخواهد شد و هرگز در «معامله قرن» با آمریکا همراه نخواهد شد به ویژه اینکه فلسطینیان نیز مخالفت خود با هر گونه طرح‌های ناقص را اعلام و بر مقابله با رژیم اشغالگر تا آزادی فلسطین تأکید کرده‌اند.

روزنامه مغربی «الیوم ۲۴» نیز نوشت که دولت آمریکا بر جایگزین کردن حقوق فلسطینیان با برخی سودهای اقتصادی اصرار دارد و همین امر واشنگتن را به مغرب کشاند.

کوشنر هفته گذشته در سفری منطقه‌ای و در تلاش برای اجرای معامله قرن، به سرزمین اشغالی، اردن، مصر، عربستان سعودی و مغرب رفت.

از سوی دیگر روزنامه الکترونیکی‌«رأی‌الیوم» امروز در سرمقاله خود با اشاره به شکست نشست منامه و سفر اخیر کوشنر به منطقه نوشت که «معامله قرن» در سایه محور مقاومت از ابتدا محکوم به مرگ بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس