حدود 60 نفر براثر تیراندازی در ایالت تگزاس کشته یا زخمی شدند

تحلیلگر سیاسی با انتشار پستی به تیراندازی مرگبار در آمریکا واکنش نشان داد و آمریکاپرستان و سلبریتی‌های غربزده را به چالش دعوت کرد.

به گزارش مشرق،  روز گذشته خبری وحشتناک و شوکه‌کننده در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد، خبری که  در حال تبدیل شدن به یک رویداد عادی در ایالات متحده آمریکا است و نگرانی‌های زیادی را برای مردم این کشورها به وجود آورده است. دیروز در پی تیراندازی یک فرد مسلح در شهر «اِل‌پاسو» واقع در ایالت تگزاس (آمریکا)، بیست نفر جان خود را از دست دادند و بیست‌وچهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

علی علیزاده تحلیلگر سیاسی ساکن لندن با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به این رویداد مرگبار در آمریکا واکنش نشان داد و آمریکاپرستان و سلبریتی‌های غربزده را به چالش دعوت کرد. این تحلیلگر سیاسی در پست اینستاگرامی خود نوشت:

«کارمندان بی‌بی‌سی و منوتو و مسیح علینژاد، کارمند رسمی دولت آمریکا، هر روز بخشی جزئی از زیست ایرانی را به عنوان مشکل و ضعفی اسثتنایی و حل نشدنی برجسته می‌کنند تا با بزرگنمایی به ما تلقین کنند که نه یک گوشه و یک موضوع که کلیت زیست ما ایرانیان فاسد و بیمار و عقب مانده و غیرانسانی است.

مسلماً ما ایراد و ضعف‌های فراوان داریم. به ویژه قرن‌ها استعمار و دولت‌های وابسته عقب نگه‌مان داشته. اما هدف این کارمندان طرح ایرادها به قصد اصلاح نیست. گذاشتن یک بخش مردم مقابل بخش دیگر، چندقطبی، تکه پاره کردن و تضعیف ما به عنوان ملت است. چرا که می‌دانند ایران منسجم، پهباد آمریکایی سرنگون و کشتی بریتانیایی توقیف می‌کند و به قلدرها باج نمی‌دهد.

به کارمندان دولت‌های غربی حرجی نیست. اما داخلی‌هایی که دانسته/نادانسته با این‌ها همکاری می‌کنند را باید به چالش کشید. پاراگراف بعد را بخوانید تا بگویم چگونه و چرا. دیروز پسر جوانی وارد مرکز خرید ال پاسو، از امن‌ترین شهرهای آمریکا شد و خرید کنندگان عادی را بی‌هدف به گلوله بست. تا الان بیست خانواده بیگناه عزادار شده و بیست و شش خانواده در بیمارستان منتظرند. رسانه‌ها برنامه‌ی عادی را قطع و مشغول گزارش ال پاسو بودند که خبر آمد در شهر دیتون هم سفید مسلحی حمله کرده. تنها چندساعت بعد. نه کشته و شانزده زخمی. رسانه‌ها میگویند آمریکا شوکه شده. دروغ میگویند. قتل عام با تفنگ در آمریکا عادی شده. دویست و پنجاه حادثه و دویست و هشتاد کشته در شش ماه گذشته.

صادق زیباکلام آمریکاپرست و سلبریتی‌های غربزده را که هر روز با غلو و اغراق یکی از مسایل جامعه ایران، ما ایرانیان را از خود و زیست و تاریخ و تلاش چهل ساله مان برای ساخت دولت-ملت ایرانی متنفر میکنند به چالش میطلبیم: آنچه ادعا میکنید ضعف و ایراد جامعه ایرانی و حکومتش در چهل سال گذشته است، همه را روی هم گذاشته و ضربدر هزار کنید. آیا باز قابل مقایسه با وحشیگری و غیرعقلانی و غیرانسانی بودن همین یک قانون حمل سلاح در مدینه فاضله‌تان هست؟ قانونی که تا بحال یک میلیون آمریکایی را کشته. قانونی که فرستادن کودکان به دبستان را خطرناک‌تر از فرستادن همسران به میدان جنگ کرده

شما را که مرتب دموکراسی، هوش، خرد و پیشرفت آمریکا را به رخ مردم ایران می‌کشید به چالش می‌طلبم. جواب دهید چرا آمریکا سیستمی تا این حد فاسد، ناکارامد و غیرعقلانی است که به خاطر فشار گروه لابی «سازمان ملی تفنگ» هیچ قدرتی، حتی اشک مادران داغدار، نمی‌تواند یک قانون ابلهانه را عوض کند؟ آشنایان غربزده‌تان را در کامنت‌ها تگ کنید و به چالش بکشید»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    ببخش آقاي عليزاده عزيز در اين گونه جريانها ،صادق زیباکلام آمریکاپرست و سلبریتی‌های غربزده كر ولال ميشوند.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      23 67
      اولا صادق نیست بی صداقت است ثانیا کلام زیبا که ندارد بزشتی هم در کلام معروفف است
    • من من IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      6 58
      عزیز دل پاسخ روشنه! مشرق منتشر نمی کنه! علت رای دادن نیمی از جامعه امریکایی به افرادی هست که مخالف هرگونه منع در فروش سلاح هستن! علت این هست که بخش بزرگی از مردم امریکا خودشون سلاح استفاده می کنن و خریدو فروش اون رو حق خودشون میدونن.. نظر من؟ این قانون کاملا احمقانه هست و حق داشتن سلاح تنها باعث کشتار بیشتر میشه.. ولی وقتی نیم از امریکا به این موضوع رای میدن نتیجش این میشه.. حالا میخواد تحت تاثیر تبلیغ سازمان ملی سلاح باشه یا فرهنگ غلط نکته اینجاست که همون سیستم مسیرو باز گزاشته تا اگه همون مردم و اکثریت رای دادن و حد نصاب بالای 60 سناتور موافق رو گرفتن می تونن حتی فروش سلاح رو کامل منع کنن..
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      6 31
      دوستانشان از آلبانی در حال منفی زدن هستند
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      1 36
      تاسف که هوای پاک خودمون رو با هوای چرک آمریکا باید مقایسه کنیم. کراوات پرستی واقعا ذلت میاره
    • ایرانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      0 0
      پیر پاتال های منافقین و خام شده های داخلی هم تو منفی دادن فعال شدن
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    65 15
    یه روزم بشه من با کلاش بیام مشرقو به رگبار ببندم
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      2 54
      40*365 روز شده. یک روز مثل یک قطره توی این همه روزه. پس چرا خودت و اربابت چنین غلطی نمیکنید؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      1 48
      جونور کثیف تا قبل از آنروز سلاخیت می کنم
  • حزب الله اروپا FR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    4 67
    كاشكي مي امدند ايران اصلاح طلبان را به هلاكت ميرساندند
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 66
    برادر این حرف‌ها چیه؟ اون‌ها وحشی‌گری‌شون خلاصه نمی‌شه به این کشتارها. تحریم خودش بدترین وحشی‌گریه و همۀ مردم ایران ازش خبردارن. شما اون مارکسیست‌بازی‌هات رو بگذار کنار و به چشمۀ زلال اهل بیت بپیوند.
    • حمید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      2 49
      جناب 19:42، انتقاد از غرب زدگان و بیان واقعیت هایی از جامعه امریکا که قبله آمال غربزدگان ایرانی است، اسمش میشه مارکسیست بازی؟!!!!!!!! جنابعالی اگر ذره ای اعتقاد به چشمه زلال اهل بیت داشتی، چنین اظهارنظر عجیبی نمی کردی.
  • بی نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    81 9
    شما که اینقدر چسبیدید به امریکا یه خبر هم حقوق های معوقه و افزایش قیمت ها هم گزارش تهیه کنید یا مرغ همسایه گازه!!!!!!!!
  • عابد IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 59
    زیبا کلام افتخار می کند به لیبرال بودن و خود را سرباز لیبرال می نامد به درد مملکت خودش که نخورده لا اقل تشریف ببرد به آمریکا و با نژاد پرستان مبارزه کند و به لیبرالیسم کمک کند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    9 59
    آقای علیزاده افکاربعضی ها در آمریکا پرستی فریز شده !؟نرود میخ آهنین بر سنگ
  • DE ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    37 3
    در هر جامعه ای یک عده روانی وجود دارند که اگر سلاح هم در اختیارشان نباشد به اشکال دیگری خشونت می کنند . شما هم از آب گل آلود ماهی نگیر . نگران مواجبت هم نباش !
  • افتخار AU ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 59
    اقاي عليزاده واقعا احسنت- بويژه نشان گرفتن زيبا كلام كه چند سالي است كارش تخليه هويت اسلامي/ايراني جوانان است با استفاده از كلماتي مانند دموكراسي، جامعه مدني ( به خوان أزادي اباحه گري) و لزوم مذاكره با قلدران جهان. اگر أمثال زيبا كلام صادق و منصف بودند مي بايست امروز چند مقاله در وصف بدبختي هاي امريكا از دست لأبي ها شرور مي نوشت تا جًوانان ايران اگاه تَر شوند ولي زيبا كلام اين كار را نخواهد كرد چون انوقت مستمعين خود را شوكه خواهد كرد !
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 80
    درود بر شرف شما آقای علیزاده ، این وطن فروشان داخلی خطرناکتر از آمریکا و هم پیمانانش برای ملت ما هستند ، ممنون از روشنگری شما
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 82
    یادمه یه بار تو مناظره دکتر زیباکلام به آقای علیزاده گفت شما ۴۰ سال عقبی ، اونجا بود که مطمئن شدم در نظر امثال زیباکلام انسانها تاریخ مصرف دارند
  • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    45 9
    میگم اونجا یه پلیسی وزارت اطلاعاتی یه مامور امنیت اخلاقی وجود نداره علیزاده رو به جرم تشویش اذهان عمومی بچپونه تو زندان همینجوری واسه خودش می چرخه و داره حال میکنه
    • احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      2 49
      جناب ناشناس 8:46، بیان واقعیت های آشکار امریکا، اسمش تشویش اذهان عمومی نیست، ظاهراً انتقاد از قبله آمالتان حسابی بهمتون ریخته، دارید هذیان می گید.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    25 2
    الان علیزاده خوب شده هر کی علیه علیزاده حرف بزنه نظرش تایید نمیشه.جالبه.
    • احسان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      2 55
      جناب 21:29، مگه امثال شما ، در برابر استدلال های منطقی امثال علیزاده ، حرف منطقی هم برای زدن دارید؟!!!!!! کار امثال شما فقط اینه که به امثال علیزاده ها بدوبیراه بگویید و بس.
  • TR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    6 3
    علیزاده واستدلال؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس