کد خبر 981504
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
هند

دولت هند امروز (دوشنبه) طی حکمی خودمختاری کشمیر را لغو کرد. وزیر خارجه پاکستان به این حکم واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت النشره، دولت هند طی حکمی رسمی وضعیت خودمختاری در کشمیر را لغو کرد.

این حکم دولت هند موجب تنش بیشتر در انی منطقه می‌شود که شاهد شورشی جدایی طلبانه است.

این تصمیم ساعاتی پس از تنگ‌تر کردن حلقه محاصره امنیتی در این منطقه انجام گرفت.

ببینید:

امیت شاه، وزیر کشور هند به پارلمان گفت، حکمی ریاستی امضا شده که ماده ۳۷۰ قانون اساسی را که به جامو و کشمیر (اغلب مسلمان نشین) خودمختاری می‌دهد، لغو می‌کند.

این حکم فورا وارد فاز اجرایی شد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز ریاست یک جلسه امنیت ملی را بر عهده داشت.

مودی و ناسیونالیست‌های هندوی حزب بهاراتیا جاناتای او اوایل امسال مجددا با دستورکاری که شامل حذف حقوق ویژه کشمیری‌ها طبق قانون اساسی هند بود، روی کار آمد.

محاصره امنیتی نامحدود از امروز در کشمیر تحت کنترل هند اعمال شده و هزاران سرباز جدید در پایگاه‌های پلیس و ساختمان‌های دولتی اطراف این منطقه پرتنش مستقر شدند.

رسانه‌های هند اعلام کردند، مقامات این کشور تصمیم به اعزام نیروهای بیشتر ارتش به منطقه مورد مناقشه کشمیر با پاکستان گرفتند. شبکه "ndtv" هند اعلام کرد، دولت هند ۸۰۰۰ سرباز اضافی به کشمیر اعزام کرد.

به گفته این منبع، این تصمیم هند فورا گرفته شده و در حال حاضر انتقال نظامیان با سرعت به این منطقه در جریان است.

هند از یک هفته پیش بعد از تنش در اقلیم هزاران نیرو به این منطقه فرستاده است.

از مکه مکرمه شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان که در حال انجام مناسک حج است این تصمیم هند را محکوم کرد و و افزود، این گام نقض قطعنامه صادره از سوی سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، قریشی گفت، اسلام‌آباد تلاش‌های دیپلماتیک خود برای ممانعت از اجرای این حکم را افزایش خواهد داد.

کشمیر از زمان استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ بین دو کشور تقسیم شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    پاکستان اگر بمب اتمی نداشت تا به حال صد باره از سوی هند بلعیده شده بود
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    5 2
    جدایی هند و پاکستان از این جهت بود که مسلمانان در شبه قاره هند بزرگترین گروه مذهبی بودند با 33 درصد و هندوها فقط 17 درصد بودن اما با استقلال پاکستان این هندوها بوند که جمعیت غالب شدند با 23 درصد و مسلمانان هند با 15 درصد جمعیت اقلیت تبدیل شدند حال می بینید استعمار تا به کجا فکر کرده هیچ جا بدنبال منافع مسلمانان نیست حتی زمانی که به مسلمانان استقلال داده می شود
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      3 1
      استاد این آمارو از کجا آوردی.همین الان اگر بنگلادش و پاکستان و هند با هم جمع بشن بازهم جمعیت هندوها بیشتر است.هند یک میلیارد و خوده ای جمعیت دارد که ۷۰ درصد یا حدودا یک میلیاردی هندوس
  • NL ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    14 0
    به عنوان یک مسلمان از این خبر متاسف شدم- واقعا چرا هر روز از گوشه و کنار جهان خبرهایی به ضرر امت اسلام شنیده می شود!!!! تا چه زمانی مسلمانان درگیر مسائل و اختلافهای کوچک بین خود هستند!!!!! یمن، سوریه، عراق، لیبی و افغانستان همه درگیر جنگ هستند، کشورهای غیر اسلامی نیز در حال ضربه زدن به منافع امت اسلامی هستند نمونه بارز آنها همین هند است- وظیفه جمهوری اسلامی ایران در این مناقشه این است که طرف کشمیری ها را بگیرد، اردوغان به جای تهدید شمال سوریه که امنیت نسبی در آن برقرار است که ثبات دائمی در سوریه کمک کند نه پیچیده کردن بیشتر موضوع، افغانستان اختلافات خود را با پاکستان کنار بگذارد و از کشمیری ها حمایت کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس