کد خبر 981501
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کشتی فرنگی نوجوانان

کار کشتی‌گیران ایرانی در میدان جهانی صوفیه بلغارستان در شرایطی به پایان رسید که ۷ نوجوان با طلا به خانه بازمی‌گردند.

به گزارش مشرق، سال گذشته بود که بعد از ۲۲ سال کشتی ایران در رده نوجوانان در هر ۲ بخش آزاد و فرنگی به صورت همزمان قهرمان شد؛ اتفاقی که نوید روزهای روشنی را برای آینده کشتی ایران می داد.

امسال هم تقریبا همین روند ادامه داشت. بعد از قهرمانی همزمان آزاد و فرنگی کاران نوجوان در آسیا، تنها یک اشتباه یا شاید هم سخت گیری از سوی مسئولان باعث شد آزادکاران نوجوان ایران قهرمانی خود را از دست بدهند، اما فرنگی کاران از عنوان قهرمانی شان دفاع کردند.

بیشتر بخوانید:

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان جهان شد

تجربه‌ای که از سال های گذشته در کشتی کسب کردیم، نشان می دهد فدراسیون در انتقال استعدادهای درخشان رده‌های پایه به رده سنی بزرگسالان دچار مشکل است و این نخبه‌های کشتی ایران بعد از قهرمانی در سنین پایه یا رها می‌شوند یا افت می‌کنند!

حالا شاید وقت آن رسیده تا با ورود دبیر به اتاق ریاست فدراسیون کشتی این استعدادها به خوبی مدیریت شوند و در ۲ دوره بعدی المپیک به یاری کشتی ایران بیایند.

در همین چند روز اخیر ۷ نوجوان آزاد و فرنگی‌کار ایرانی توانستند با شکست تمامی رقبای خود به مدال طلای جهان دست یابند. این ۷ نفر در صورت حفظ شدن برای سال‌های بعدی می‌توانند در رده‌های بالاتر هم چنین مدالی را تکرار کنند. پس بهتر است از همین حالا این ۷ طلایی ایران در بلغارستان را بهتر بشناسیم.

امیررضا ده‌بزرگی(فرنگی- وزن ۴۸ کیلو)

این فرنگی‌کار شیرازی که طلای وزن ۴۸ کیلوگرم را از آن خود کرد، نمایش فوق‌العاده‌ای در صوفیه داشت. ده‌بزرگی تا قبل از فینال حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداده بود؛ اتفاقی که در کشتی سبک وزن بسیار سخت و دشوار به حساب می آید. ضیاء باباشوف از جمهوری آذربایجان رقیب ده بزرگی در فینال تنها توانست یک امتیاز از او بگیرد؛ اگرچه در نهایت هم شکست خورد. فرنگی کار شیرازی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به ۲ رقیب روس و بلغار خود باخت و با پنجمی به کار خود پایان داد، در المپیک جوانان ۲۰۱۸ در آرژانتین مدال طلا را بر گردن آویخت. او یک ماه قبل هم در قزاقستان برای دومین بار قهرمان آسیا شده بود و حالا با کارنامه ای پر از افتخار در رده سنی نوجوانان پای به یک رده بالاتر خواهد گذاشت.

 سعید اسماعیلی(فرنگی-۵۱ کیلو)

سعید اسماعیلی هم دقیقا مثل ده بزرگی فقط یک امتیاز به حریفش در فینال داد و بقیه رقبایش را مقتدرانه و بدون دادن حتی یک امتیاز از پیش رو برداشت. این فرنگی کار خوزستانی که برای اولین مسابقات جهانی رده سنی نوجوانان را در وزن ۵۱ کیلوگرم تجربه می کرد، یک ماه قبل توانسته بود به مدال طلای آسیا دست پیدا کند. حالا با این مدال طلای جهان درهای جدیدی به روی اسماعیلی باز شده است.

رضا ساکی(فرنگی-۷۱ کیلو)

شاید جالب باشد بدانید رضا ساکی یک ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در همین وزن ۷۱ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال نقره دست یافته بود. او در فینال به حریف قرقیزستانی اش باخته بود، اما در مسابقات جهانی بلغارستان رقبایش را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت. این فرنگی کار خوزستانی در اولین تجربه خود در مسابقات جهانی برای رسیدن به مدال طلا رقبایی از گرجستان، رومانی، آذربایجان، مولداوی و روسیه را از پیش رو برداشت تا یکی از ۴ طلایی کشتی فرنگی ایران باشد.

شاهرخ میکائیلی(فرنگی- ۱۱۰ کیلو)

همه علاقه مندان به کشتی می دانند که کشتی سنگین وزن به ویژه در بخش فرنگی دارای سختی‌های خاص خودش است. شاهرخ میکاییلی، فرنگی کار اهل قم در اولین تجربه جهانی خود حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداد تا مقتدرانه ترین قهرمانی ممکن را رقم بزند. جالب است بدانید میکاییلی یک ماه قبل در آسیا با شکست مقابل رقیب هندی در نیمه نهایی به مدال برنز رسیده بود، اما با طلای جهان همه را شگفت زده کرد.

رحمان عموزاد(آزاد-۴۸ کیلو)

رحمان با اینکه ۱۷ سال بیشتر ندارد، اما افتخارات زیادی را در کارنامه خودش می بیند. ۲ طلای آسیا و ۲ طلای جهان رحمان عموزاد را حسابی آبدیده کرده تا در آینده بتواند یکی از امیدهای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در سبک وزن باشد. عموزاد که مدافع عنوان قهرمانی در وزن خودش بود، از استان مازندران و بهشهر رشد کرده و حالا یکی از امیدهای آینده کشتی آزاد است. او در نیمه نهایی مسابقات جهانی بلغارستان توانست رقیب آمریکایی اش را بعد از اینکه با او دست نداد و برایش کری خوانی کرد، با فن زیبای یک دست، یک پا شکست دهد؛ اتفاقی که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

امیرحسین فیروزپور(آزاد-۸۰ کیلو)

بعد از رضا یزدانی، حسن یزدانی و اخیرا امیرمحمد یزدانی، حالا نوبت به امیرحسین فیروزپور رسیده که از شهر جویبار در کشتی آزاد جهان بدرخشد و صاحب مدال طلا شود. این آزادکار جویباری که یک ماه قبل به مدال طلای آسیا دست پیدا کرده بود و اولین تجربه جهانی‌اش را سپری می کرد، تمامی رقبایش را با اختلاف بالا شکست داد. اوج کار او در فینال وزن ۸۰ کیلوگرم مقابل حریف روسی بود که ۸ بر یک برنده شد.

سهیل یوسفی(آزاد-۹۲ کیلو)

یکی از کشتی گیرانی که در تیم امیر توکلیان نمایش چشم نوازی در صوفیه بلغارستان داشت، سهیل یوسفی بود. این آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم که ۳ رقیب نخست خود را با امتیاز عالی و قبل از به پایان رسیدن وقت قانونی شکست داد، یک ماه قبل هم توانسته بود طلای آسیا را بر گردن بیاویزد. یوسفی اهل شهرستان تایباد از توابع مشهد است و حالا با مدال طلای جهان به چهره شناخته شده ای در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس