زلزله نمایه

زلزله ۵.۲ریشتری در کهگیلویه و بویراحمد قطعی برق در برخی مناطق گچساران و ریزش در جاده دیل را به‌همراه داشته است.

به گزارش مشرق، ساعت 21 دقیقه بامداد امروز زلزله‌ای به‌بزرگی 5.2 در واحد در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) چرام و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

وحید محمدی‌تبار اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و تخریب منازل گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌باش کامل ستاد بحران خبر داد و افزود: هماهنگی لازم با مدیریت بحران استانداری خوزستان برای انتخاب بهبهان به‌عنوان شهر معین انجام شده است.

وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و ادامه داد: دستور تخلیه مناطق ساکنان خیرآباد گچساران صحت ندارد.

زلزله 5.2 ریشتری هیچ خسارتی به سازه سد کوثر وارد نکرد

علی داودی‌مهر با اشاره به وقوع زلزله در ساعت 21 دقیقه بامداد امروز در نزدیکی سد کوثر اظهار داشت: به همت همکاران فنی ما در سد کوثر وضعیت سد مشکل خاصی ندارد و هیچ خطری این سازه استراتژیک را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حجم آب موجود در مخزن سد کوثر 580 میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: هم اکنون 100درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی‌های سال زراعی جاری آبگیری شده است.

داودی‌مهر عنوان کرد: 677 میلی‌متر باران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در حوزه آبریز سد کوثر ثبت شده که سبب بالا آمدن تراز مخزن آب به میزان 30 متر شده و این در حالی است که در سال آبی گذشته 210 میلی‌متر بارش در ایستگاه هواشناسی این سد به ثبت رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: از هشتم مردادماه رهاسازی آب سد کوثر با دبی 30 متر بر ثانیه به مدت هشت روز و به میزان 20 میلیون متر مکعب بر ثانیه آغاز شد.

زلزله کهگیلویه و بویراحمد هیچ خسارت جانی نداشته است

وحید محمدی‌تبار اظهار داشت: زمین لرزه‌ای به قدرت 5.2 در مقیاس ریشتر ساعت بیست و یک دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری زمین در فاصله 18کیلومتری شهرستان چرام، 26 کیلومتری شهرستان گچساران و 31 کیلومتری کهگیلویه را لرزاند.

وی با اشاره به اینکه برای هر شهرستان زلزله‌زده فرمانداری‌های معین تعیین شد، عنوان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و شهرستان‌های زلزله زده در حالت آماده باش کامل در آمدند.

محمدی تبار با اشاره به مصدومیت سطحی 5 نفر در گچساران هنگان خروج از منزل ادامه داد: این افراد به صورت سرپایی درمان و هم اکنون هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده فرمانداری‌ شهرستان‌های زلزله زده موظف بوده خسارت احتمالی را برآورد و اعلام کنند.

آب مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد وصل شد

فیض‌اله پاسره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت 21 دقیقه بامداد گذشته زلزله 5.2 ریشتری مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله چرام، گچساران و دهدشت را لرزاند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تأسیسات آب روستایی در این مناطق دچار آسیب‌دیدگی نشده است، عنوان کرد: در تمام شهرهای مناطق گرمسیری آب شرب برقرار و هیچ خسارتی به تأسیسات آب شهری این مناطق نیز وارد نشده است.

وی عنوان کرد: به دلیل اهمیت آب در زندگی مردم به ویژه در شرایط غیر عادی از بامداد امروز تمام تیم‌های تعمیرات و اتفاقات شهری و روستایی در حال آماده باشبوده تا خللی در آبرسانی به مردم ایجاد نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس