کد خبر 981441
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
اهداف پشت پرده سفر داماد ترامپ به منطقه/ فتنه‌انگیزی درباره قیمومیت اماکن مقدس فلسطین

جارد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ پس از شکست فضاحت‌بار کنفرانس بحرین با ماهیت معامله قرن، اخیرا سفرهایی به چندین کشور عربی و سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده و به دنبال برگزاری یک کنفرانس دیگر است.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه رای الیوم، پس از شکست کنفرانس بحرین و پیامدهای منفی آن بر کشور میزبان در داخل و دنیای عرب و نیز فروپاشی ائتلاف اصلی که پشت طرح سیاسی و اقتصادی معامله قرن ایستاده بود؛یعنی ائتلاف عربستان و امارات، دلایل پشت پرده سفرهای جارد کوشنر مشاور دونالد ترامپ که طراح این معامله است، به چهار کشورعربی و سرزمین های اشغالی را نمی فهمیم.

بیشتر بخوانید:

چکیده:

  • * آمریکا پس از شکست کنفرانس بحرین و معامله قرن به فکر برگزاری یک کنفرانس دیگر در کمپ دیوید و با مشارکت سران عرب افتاده است.
  • * محور مقاومت با ایستادگی دربرابر پروژه های آمریکایی-صهیونیستی در تسلط و تجزیه منطقه، معامله قرن را شکست داد.
  • * موازنه قدرت نظامی به نفع مقاومت است.
  • * یکی از اهداف این کنفرانس انتقال قیمومیت مقدسات شهر قدس از اردن به عربستان است.

بسیاری از خبرهای درز یافته، به ویژه از طرف رژیم اشغالگر، از آمادگی ترامپ و دامادش برای برگزاری یک نشست سران در کمپ دیوید می گوید. طبق این اخبار افشا شده، این نشست قرار است با مشارکت سران عرب برگزار شود و زمان برگزاری آن احتمالا پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در سپتامبر آینده باشد.

اما موضوع خطرناکی که در این خبرها مشاهده می شود،تلاش برای انتقال قیمومیت مکان های مقدس قدس اشغالی از هاشمی ها (اردن) به ریاض است. در واقع این انتقال به مثابه پاداش سعودی‌ها در پی حمایتشان از این معامله و اجرای ‌آن است.

نمی دانیم چه کسی این اجازه را به کوشنر و ترامپ داده تا در حرمت‌های مقدسات عربی و اسلامی دست ببرند و تعیین کنند که چه کسی شایستگی سرپرستی آنها را دارد. همچنین نمی‌دانیم چه کسی به آنها اجازه داده تا باب درگیری میان مقامات اسلامی در استانبول و قاهره و عمان و مکه را بر سر این قیمومیت باز کنند.

درواقع این مسئله، توطئه‌ای است که رژیم صهیونیستی پشت آن ایستاده و می خواهد میان این مقامات درگیری ایجاد کرده و آنها را گرفتار بحران و یا شاید جنگ کند.هدف صهیونیست ها از این توطئه این است که حواس آنها را ازاشغال زمین های فلسطین پرت کنند. رژیم اشغالگر به دنبال یهودی سازی همه مقدسات اسلامی و مسیحی است تا برای همیشه وبه طور کامل همه آنها را تحت قیمومیت خود دربیاورد.

معامله قرن شکست خورده است. در واقع محور مقاومت با ایستادگی دربرابر پروژه های آمریکایی-صهیونیستی در تسلط و تجزیه منطقه،آن را شکست داد. پس از این شکست، رژیم اشغالگر و حامیان آن در آمریکا و غرب دچار ترس شدند. بنابراین می توان گفت که دیدارهای اخیر کوشنر در پایتخت های کشورهای عربی برای زندگی بخشیدن به معامله‌ای است که پیش از تولد محکوم به مرگ شده است.

زمانی که موشک های محورمقاومت به قلب شهر دمام پایتخت تولیدات نفتی عربستان می رسد، پهپاد آمریکایی توسط موشک ایرانی سقوط می کند، جنبش های جهاد اسلامی و حماس، تل آویو را تهدید به بستن فرودگاه و فرستادن 3 میلیون صهیونیستی به پناهگاه می کند و سیدحسن نصرالله تاکید می کند که کافی است تا موشک های خود را به مخازن آمونیاک در بندر حیفا بفرستد تا هزاران نفر از ساکنان این منطقه خفه شوند، چه کسی درباره معامله قرن و کوشنر و دوستانش امثال جیسون گرینبلات و دیوید فریدمن صحبت می کند؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس