کد خبر 981336
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
گواردیولا

گواردیولا و سیتی بیش از 2 سال است که طعم باخت در ومبلی را نچشیده اند.

به گزارش مشرق، بازی کامیونیتی شیلد ( جام خیریه) 2019 فوتبال انگلستان بعد از ظهر یکشنبه میان منچسترسیتی (قهرمان لیگ و جام حذفی) و لیورپول (نایب قهرمان لیگ) برگزار شد و در پایان منچسترسیتی موفق شد با برتری 5-4 در ضربات پنالتی (بعد از تساوی 1-1 در 90 دقیقه) برای دومین سال متوالی و ششمین بار در تاریخ خود قهرمان این مسابقات شود. 
بیشتر بخوانید:

منچسترسیتی که پیش از این در سال 2019 جام اتحادیه، لیگ برتر و جام حذفی را فتح کرده بود، چهارمین جام داخلی کشور انگلستان در این سال میلادی را هم فتح کرد تا به تمامی جام های ممکن دست یافته باشد. این دستاورد (کسب این 4 جام در یک سال میلادی) اتفاقی بی سابقه در تاریخ فوتبال انگلستان است.

بازی در ومبلی اکنون به یک عادت دوست داشتنی برای منچسترسیتی و پپ گواردیولا تبدیل شده است. سیتیزن ها در کامیونیتی شیلد هم نباختند تا اکنون از آخرین باخت آن ها در ومبلی، 8 بازی و بیش از دو سال گذشته باشد.

در حقیقت آخرین باری که منچسترسیتی ومبلی را با دست خالی ترک کرده بود، به 23 آپریل 2017 و دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل 17-2016 بازمی‌گردد. جایی که شاگردان گواردیولا با گل دقیقه 101 آلکسیس سانچز با نتیجه 2-1 به آرسنال باختند و از راهیابی به فینال بازماندند. بعد از آن مسابقه، منچسترسیتی 8 بار دیگر در ومبلی به میدان رفته و در این دیدارها به 6 برد و 2 تساوی (برتری مقابل لیورپول در ضربات پنالتی، مساوی محاسبه شده است) رسیده و در ازای 17 گلی که به ثمر رسانده، تنها 2 گل دریافت کرده است.

منچسترسیتی در نخستین بازگشت خود به ومبلی بعد از آن شکست تلخ، در 25 فوریه 2018 و در جریان فینال جام اتحادیه مقابل همان آرسنال قرار گرفت و با پیروزی 3-0، انتقام سختی را از آرسن ونگر و شاگردان گرفت. منچسترسیتی در آن فصل یک بار دیگر هم به ومبلی رفت و در هفته سی و سوم مهمان تاتنهام شد. آبی آسمانی ها با پیروزی 3-1 مقابل تاتنهام (که در آن روزها در ومبلی از حریفان میزبانی می‌کرد) کار خود را برای کسب جام یکسره کرد و یک روز بعد با شکست منچستریونایتد برابر وست‌بروم، رسما قهرمان فصل 18-2017 لیگ برتر لقب گرفت.

رسیدن به مراحل پایانی جام های داخلی موجب شد تا سیتی در فصل 19-2018، در مجموع 5 بار به ورزشگاه ومبلی بیاید. این تیم فصل را با پیروزی 2-0 مقابل چلسی در کامیونیتی شیلد آغاز کرد و در ادامه در دهمین بازی فصل لیگ برتر در روز 29 اکتبر 2018، با تک گل ریاض محرز تاتنهام را 1-0 شکست داد.

منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه بعد از تساوی بدون گل مقابل چلسی، در ضربات پنالتی 4-3 شاگردان ساری را شکست داد و نخستین جام فصل را کسب کرد. این تیم در آپریل در نیمه نهایی جام حذفی با تک گل ژسوس، برایتون را 1-0 شکست داد و یک ماه بعد، در همین ومبلی با پیروزی 6-0 مقابل واتفورد به نخستین تیم فوتبال انگلستان در رده مردان تبدیل شد که در طول یک فصل هر سه جام داخلی را کسب می‌کند.

این مسابقه فرصتی برای طلسم شکنی رحیم استرلینگ هم بود. استرلینگ که در سال 2015 از لیورپول به منچسترسیتی پیوسته بود، در این سال ها هرگز نتوانسته بود در مقابل تیم سابق خود عملکرد مناسبی داشته باشد. او تا پیش از بازی امروز در 10 مسابقه برابر لیورپول قرار گرفته و 2 برد، 2 تساوی و 6 شکست در کارنامه او ثبت شده بود.

بدتر از همه آن که او در 705 دقیقه حضور در این مسابقات، تنها 2 پاس گل داده بود و هرگز موفق به گلزنی نشده بود. استرلینگ در دقیقه 12 این مسابقه گلزنی کرد تا طلسم ناکامی در برابر تیم سابق خود را شکسته و بعد از 717 دقیقه دروازه لیورپول را باز کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس