اتحادیه اروپا نمایه

مشاور رئیس مجلس و از حامیان برجام در مجلس نهم می‌گوید: ما نباید دیگر دلمان را به کلمات اروپایی‌ها که روی کاغذ می‌آید خوش کنیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با نامه نیوز و درباره وعده‌های اروپایی‌ها در کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: زیبایی کلمات و واژگان دیپلماتیک که روی کاغذ می‌آید وقتی قشنگ و خوب است که اجرایی شوند. ما دیگر نباید دلمان را به چنین عبارت‌هایی خوش کنیم. اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کردند ایران نیز روند همکاری خود را در قالب برجام ادامه می‌دهد اما در صورتی که عبارات فقط روی کاغذ بمانند و اجرایی نشوند ما نیز قطعا مرحله سوم کاهش تعهدات خود را طبق اعلام مسئولان جمهوری اسلامی عملیاتی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

با انتخاب دموکرات‌ها برجام احیا می‌شود؟

نامزدهای دموکرات، خواهان کاهش تنش با ایران هستند


نایب رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم یادآور شد: با توجه به صبر جمهوری اسلامی باید دید اروپایی‌ها چه گام‌های عملی برای حفظ برجام برمی‌دارند. تا زمان اجرای مرحله سوم کاهش تعهدات ایران ۵۰ روز زمان باقی است. اگر بخواهیم منتظر گام چهارم هم بمانیم ۱۱۰ روز می‌شود.


اما درگام چهارم دیگر باید برجام را تشییع جنازه کرد. یعنی آقایان اروپایی باید بیایند، زیر جنازه برجام را بگیرند و آن را خاک کنند.


وی درباره میزان جدیت اروپایی‌ها برای حفظ برجام ادامه داد: اروپایی‌ها جدی هستند ولی نمی‌دانستیم اینقدر بی‌عرضه هستند. در لفظ و صحبت و مذاکرات اقدامات آمریکایی‌ها را منکوب و رد می‌کنند ولی پای اجرا که می‌رسد نمی‌توانند خلأهای خروج آمریکا از برجام را پر کنند چون می‌ترسند.


مشاور رئیس مجلس اظهار کرد: قبل خروج آمریکا از برجام وقتی اسم کشورهای پرطمطراق اروپایی همچون انگلیس، فرانسه و آلمان مطرح می‌شد، فکر می‌کردیم پشت این اسامی غنایی از مدیریت و اعتبار وجود دارد اما بعد خروج آمریکا از برجام، آنها نشان دادند که بسیار بزدل هستند. بی‌خود نبود که هیتلر با یک تلاش مختصر توانست همه این کشورها را اشغال کند، چون اراده ندارند.


وی افزود: همین الان مقامات آمریکایی، فرانسوی‌ها را تحقیر می‌کنند، در مقابل فرانسوی‌ها نمی‌توانند یک هزارم دفاعی را که ایران از شخصیت خود می‌کند، مقابل آمریکایی‌ها از خود بروز و ظهور دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    5 2
    بعد از ۶ سال و تحمیل کلی خسارت تازه رسیدن به حرف منتقدان و دلسوزان! ساعت خواب سالار
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    پس وقتی میگفت باید با خود کدخدا مذاکره کرد، راست میگفت. یه عده باورشون نمیشد. حالا به حقیقت رسیدند.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    یعنی تا حالا به کلمات قشنگ اروپایی ها دل خوش کرده بودیم!! از این به بعد نباید!!
  • جمشیدی IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    نگید افراطیم ولی این برجامیون نانجیب نه بعد ۶سال بلکه بعد از چهار صد سال که از عمر آمریکا میگذرد حالا فهمیدند از بلائی که سر مصدق آورد از بلائی که سر مرسی قذافی وغیره آورد از جنگ های جهانی ژاپن و اوکراین و غیره از جانهای مطهری که در انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم از ما گرفتند از همه اینها نفهمیدن حالا این نانجیب ها حالا فهمیدند اگر این منکرات منافقین را پخش نکنید شما هم مقصرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس