کد خبر 981182
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
اینستاگرام نمایه

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری مزاحم اینترنتی با انگیزه جعل و هتک حیثیت در شهرستان بندرعباس خبر داد .

به گزارش مشرق، سرهنگ "علی‌اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن بندرعباس مبنی بر جعل صفحه اینستاگرام و انتساب مطالب غیرواقع در فضای مجازی به وی، موضوع برای پیگیری در اختیار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به جعل صفحه اینستاگرامش نموده و با ارسال درخواست دوستی به صفحات اینستاگرام دوستان و آشنایان اقدام به انتشار مطالب کذب نموده است، ادامه داد: متأسفانه عکس‌های اینجانب با فتوشاپ دست‌کاری و نوشته‌های خلاف واقع درج گردیده است.

بیشتر بخوانید:

توطئه برای اخراج همکار به دلیل حسادت

پخش تصاویر همسرسابق به بهانه انتقام گیری

سرهنگ افتخاری افزود: متهم صفحات مشابه دیگری هم در اینستاگرام برای شخص مذکور ایجاد می‌نماید تا در معرض دید همگان قرار گیرد که شاکی ضمن شکایت به این پلیس مراجعه می‌نماید.

وی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی طی یک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول انتظامی افزود: متهم پس از دستگیری با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

سرهنگ افتخاری گفت: متهم که با شاکی آشنا و از ایشان طلب مالی داشت به سوءاستفاده از تصاویر منتشر شده در اینستاگرام وی اذعان نمود و صفحات جعلی همگی حذف گردید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی معیار عمل پلیس فتا می‌باشد ادامه داد: رسیدگی سریع به شکایت‌های مردمی از شاخص‌های اصلی عملکرد ما می‌باشد و کارشناسان این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمین سایبری خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، فضایی وسوسه برانگیز و ایده آل برای تبهکاران و مجرمین اینترنتی برای جعل و ترفندهای کلاهبرداری پدید آورده است، شهروندان برای مصونیت از آسیب‌های فضای مجازی، با مراجعه به وب سایت پلیس فتا اقدام به مطالعه اخبار جرائم و توصیه‌های امنیتی نمایند تا از خطرات انتشار اطلاعات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آگاه شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلیم DE ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    خیلی بحث مزاحمت بالا گرفته جدیاد در اینستاگرام . من یکی از دوستام یک راهکار جالب رو بهم پیشنهاد داد. معمولا از ربات های اینستاگرامی برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده میکنند ولی با این روش میشه جلوی مزاحمت ها و کامنت های بد و فحش رو گرفت . کافیه اینستاگرام رو وصل کنی و بهش لیست کلمات رکیک رو بدی تا برات سانسور کنه. چند تا خوبش هم اینهاست: hootsuite.com later.com followerhot.com instazood مرسی از مشرق نیوز عزیز بابت خبرتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس