کد خبر 981127
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
پهپاد

وزارت دفاع روسیه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی جدید فراصوت با برد عملیاتی 5000 کیلومتر خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی فراصوت به نام «شکارچی» خبر داد. وزارت دفاع روسیه بدون اعلام محل دقیق این پرواز آزمایشی اعلام کرد که این پهپاد پس از برخاستن از یکی از فرودگاه‌های این کشور ، حدود 20 دقیقه پرواز کرده است. این پهپاد جدید بعد از چند دور پرواز در ارتفاع 600 متری، با موفقیت بر باند فرودگاه فرود آمد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از پهپاد انتحاری کلاشینکوف

در حالی که مشخصات فنی این پهپاد پنهان مانده، اما گزارش برخی رسانه‌ها حکایت از آن دارد که پهپاد شکارچی هنگام برخاستن بین 20 تا 25 تن وزن دارد و برد عملیاتی آن 5000 کیلومتر است. همچنین گفته می‌شود که پهپاد شکارچی قادر است با سرعت فراصوت 1400 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون هیچ عکس و فیلمی از پرواز این پهپاد ارائه نکرده و تنها در نمایشگاه «ارتش-2019» که اواخر ژوئن (خرداد) در مسکو برگزار شد، مدلی از این هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    31 5
    ایران باید از طرح بال پرنده که توی ماجرای آرکیو170 به دست آورد استفاده کنه و طرح رو توسعه بده و از این طرح به عنوان سوخت رسان استفاده کنه. از اونجایی که پرنده های بی سرنشین هزینه ی پرواز کمتر دارند اگر جای تانکر های سوخت رسان از پهپاد استفاده بشه هزینه ها کمتر میشه. در ضمن بخاطر رادارگریزی حتی ریسک سوخت رسانی در مناطق پر خطر پایین تر هم میاد.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      5 4
      باس سرنشین دار بمب افکن و ترابری و آواکسش رو هم بسازه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    15 15
    این یک کمک نظامی یا بده بستان ایران به روسیه در پهپاد هست چطور روسیه که توان ساخت یک پهپاد در حد رپتور رو نداشت مدلی از ارکیو صد و هفتاد رو نمایش داده که حتی چرخ هاش هم شبیه همونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس