کد خبر 980986
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
پرچم نمایه عربستان

در ادامه غافلگیری‌های انصارالله برای آل‌سعود، مواضع سعودی در استان حجه در شمال یمن و همچنین استان نجران درجنوب عربستان، هدف حملات موشکی انقلابیون یمن قرار گرفت.

به گزارش مشرق، دور تازه‌ای از عملیات‌های موفقیت آمیز انصارالله یمن از روز جمعه شروع شده است. در ابتدا روز پنجشنبه تجمع مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در عدن توسط پهپادها و موشک‌های بالستیک انصارالله با هنرمندی هدف قرار گرفت و ۴۹ نظامی وابسته به منصور هادی و چند فرمانده ارشد به هلاکت رسیدند. چند ساعت پس از این حمله، انصارالله یمن با یک فروند موشک بالستیک شهر الدمام در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف قرارداد. این موشک با طی مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری و عبور از سامانه‌های دفاعی عربستان موفق به وارد کردن ضربه‌ای راهبردی به عربستان شد و همه را غافلگیر کرد. اما این پایان کار نبود.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌های دست برتر انصارالله در موازنه‌های جنگ یمن


سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اعلام کرد در جریان حملات موشکی جدید به مقر استقرار نیروهای سودانی که در قالب ائتلاف سعودی فعالیت می‌کنند، ۱۴ نفر از آنها کشته و ۹ نفر هم زخمی شدند. به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، این مقام نظامی یمنی همچنین گفت که مقر مورد نظر در منطقه «الطینه» در غرب شهرک «حیران» در استان «حجه» و مشرف به مرز عربستان قرار دارد و حمله موشکی و راکتی پس از رصد دقیق اطلاعاتی صورت گرفته است. این سومین حمله موشکی نیروهای یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در روز پنجشنبه و جمعه شب است.


حمله چهارم


از سوی دیگر شبکه خبری المسیره یمن، صبح دیروز، از حمله موشکی جدید ارتش این کشور به جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد که یک مقر نظامی تازه‌احداث شده ائتلاف سعودی در نجران هدف قرار گرفت. این مقر نظامی با یک فروند موشک بالستیک از نوع بدر اف ۲ هدف قرار گرفته و ده‌ها نفر در پی اصابت موشک، کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته این موشک تجمع نیروهای سعودی و مزدوران آنها را در منطقه «سقام» در نجران هدف قرارداده است. به گفته «سریع» این موشک به هدف اصابت کرده و نتیجه کار اطلاعاتی دقیق بوده است. حمله به نجران، چهارمین حمله موشکی طی سه روز گذشته است.


جزئیات حمله به دمام


از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس خبری جزئیات حمله موشکی به پایگاه منطقه «الدمام» عربستان و همچنین پایگاه نیروهای دولت مستعفی در جنوب یمن را توضیح داد. به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، او در ابتدا هر دو حمله را استثنایی توصیف کرد و گفت که نیروی پهپادی و یگان موشکی یک عملیات مشترک در پایگاه مزدوران در استان «عدن» انجام دادند که ده‌ها کشته از ائتلاف سعودی برجای گذاشت. او این عملیات را که ۴۹ کشته در پی داشت را پیش دستانه دانست و گفت که این حمله پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری با برخی طرف‌ها در استان عدن صورت گرفت و تأثیر بالایی در ناکامی ائتلاف سعودی برای بازآرایی نیروهای خود در میادین نبرد بر جای گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه به حمله موشکی بامداد پنج‌شنبه گذشته به یک پایگاه نظامی در منطقه «الدمام» عربستان اشاره کرد و گفت که این حمله به وسیله موشک بالستیک «برکان ۳» که از نسل سوم موشک‌های دوربرد برکان محسوب می‌شود صورت گرفت. به گفته وی این موشک می‌تواند اهداف را در طول و عرض جغرافیایی کشورهای متجاوز به یمن منهدم کند. یحیی سریع همچنین گفت که موشک بالستیک «برکان ۳» پیش از این آزمایش‌های موفقیت‌آمیز و روند ارتقای فنی برای عبور از سامانه‌های پدافندی دشمن را گذرانده است. او تأکید کرد که این موشک با برد ۱۳۰۰ کیلومتر ساخته یمنی‌هاست و با تکنولوژی‌های به روز توسعه یافته است و بر روی سکوهای پرتاب ثابت و متحرک نصب می‌شود.


سرتیپ یحیی سریع در ادامه به آمار حملات ائتلاف سعودی و پاسخ نیروهای یمنی پرداخت و گفت که در طی ماه ژوئیه(تیر ماه) گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیش از ۴۰۷ مرتبه استان‌های مختلف یمن را آماج حملات خود قراردادند که این بمباران‌ها ۹۸ کشته و زخمی برجای گذاشت که از این تعداد ۳۳ نفر کودک و ۲۵ تن دیگر زن بودند. به گفته وی نیروهای یمنی در طی ماه ژوئیه بیش از ۸۳ عملیات موشکی و پهپادی به مواضع ائتلاف سعودی انجام دادند. همچنین در ۵۲ مورد تلاش نیروهای متجاوز برای ورود به خاک یمن ناکام ماند و ۱۱۰ عملیات زمینی در مناطق مختلف علیه مواضع ائتلاف سعودی صورت گرفته است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فاوو IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    14 63
    شمارش معکوس سقوط آل سعود خبیث به شدت در جریان است
  • فلاح IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 24
    بهترین زمان حمله ساعت 2 شب می باشد صدای آژیر مردم عربستان را عصبی کرده و به حکومت فشار می اورند تا جنگ تمام شود چند شب پشت سر هم می تواند به پایان جنگ کمک کند و البته خط لوله انتقال نفت عربستان هدف خوبی است تلمبه خانه خط انتقال بهترین گذینه برای فشار می باشد اگر بتوان از صادرات نفت عربستان کم کرد نتیجه بهتری بدست می اید دیدید با رو نمایی از موشک بالستیک ارتش یمن امارات عقب نشینی کرد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 44
    خلاص.باید تداوم داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس