کد خبر 980966
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
محمدبن سلمان نمایه

اقدام عربستان مبنی بر اجازه دادن به زنان برای سفر مستقل پرداخته و می‌نویسد که این اقدام در حالی انجام می‌شود که جمع زیادی از فعالان زنان در این کشور همچنان در زندان به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، سفارت عربستان در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور برای آنچه کاستن از محدودیت مسافرت زنان خوانده، اقدام کرده است.

به گزارش آسیا تایمز، زمان اتخاذ این تصمیم کنایه‌آمیز است و تنها چند روز پس از آن انجام می‌شود که «لجین الهذلول»،از مخالفان سعودی در عربستان وارد ۳۰ سالگی خود شده و همچنان در زندان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این گزارش می‎گوید: لجین الهذلول و بسیاری دیگر از زنان سرشناس در عربستان سعودی تابستان امسال دومین سال خود در پشت میله‌های زندان را سپری می‌کنند، تخلف رسمی که به آن‌ها نسبت داده شده خیانت به کشور است.

آسیا تایمز در بخش دیگری می‌نویسد: تعداد بیشماری از این زنان در عربستان سعودی با شرایط زندگی غیر انسانی روبرو هستند و مورد شکنجه قرار دارند در حالی که راه حلی واقعی برای مشکل آن‌ها وجود ندارد.

بر اساس گزارش آسیا تایمز این اقدام مقامات عربستان سعودی و رسانه‌ای کردن آن در حالی صورت می‌گیرد که زنان این کشور قصد راه‌اندازی کمپینی برای آزادی لجین الهذلول و دیگر فعالان حقوق زنان را دارند.

لجین الهذلول و بسیاری دیگر از فعالان حقوقی، از سوی مقامات عربستان سعودی بازداشت شده و همچنان در زندان به سر می‌برند و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که برخی از این افراد هدف شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    افراطیون وطنی از اصلاحات عربستان دارند دیوانه میشوند ، جهالت از عربستان دارد رخت میبندد
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      5 0
      وطن شما یا وطن ما.آخه ایران با ترکیه ،دو کشور جدا هستند
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    انصافا این نوع تیتر زدن نشانه حسادت نیست ؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    ماهم رفته رفته به عهد قجر و جاهليت برميگرديم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس