یمن (2).jpg

رزمندگان یمنی در جبهه های مرکزی وجنوبی استان ضالع در مرکز یمن موفق شدند ضربات سختی را به نیروها و تجهیزات ائتلاف وارد کنند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان ضالع خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات گسترده ای را در بخش «الازرق» علیه مواضع نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند و پس از چند ساعت درگیری و سنگین چند کوه و ارتفاع را از اشغال خارج و به کنترل درآورn.mashreghnews.ir/d/2019/08/03/0/2570069.jpgدند.

به گفته منابع میدانی، شماری از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم که جان سالم به در بردند از مناطق درگیری متواری شدند و خسارت های سنگینی نیز به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

اعلام الحربی

عملیات رزمندگان یمنی علیه نیروهای ائتلاف در حومه مناطق «الحصن، تریره، نحجر و... و.» در غرب و جنوب غرب بخش الازرق صورت گرفت؛ اگر نیروهای یمنی بخش «الازرق» را به طور کامل پاکسازی کنند فشار بر مزدوران ائتلاف در بخش های «الضالع و جحاف» تشدید و امنیت مرزهای مشترک با استان های «لحج و تعز» تامین می شود.

به گزارش مشرق، از بخش «قعطبه» در مرکز استان ضالع خبر می رسد، نیروهای ائتلاف حملات گسترده ای را از چند محور با هدف دور کردن رزمندگان یمنی از شهر «قعطبه» انجام دادند اما با واکش قاطع مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند با کشته و زخمی کردن دهها تن از نیروهای ائتلاف حملات را به طور کامل دفع کنند.

رزمندگان یمنی در جریان درگیری ها و دفع حملات توانستند خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور ائتلاف وارد کنند و چند خودروی نظامی آنان را در این محور هدف قرار دادند و منهدم کردند.

با پاکسازی کامل بخش قعطبه، نیروهای مزدور ائتلاف در بخش دمت از محور جنوبی به محاصره در خواهند آمد و رزمندگان یمنی به دروازه های غربی و جنوبی بخش های «الحصین، الشعبی، الضالع» خواهند رسید.

نیروهای تحت فرمان ائتلاف حملاتی را در جبهه «مریس» در محور شمال غرب بخش «قعطبه» برای اشغال چند منطقه انجام دادند اما با واکنش نیروهای یمنی در این محور روبه رو شدند و به نتیجه ای دست نیافتند.

اعلام الحربی

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش به نام های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع و قعطبة» دارد؛ حدود ۴۵ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

بخش‌های «الشعیب، الحصین، الضالع، جحاف» و مناطقی از بخش های «دمت و الازارق» نقاطی به شمار می آیند که در اشغال نیروهای ائتلاف هستند؛ نیروهای یمنی نیز ۵۵ درصد از خاک استان ضالع را در کتترل دارند.

به گزارش مشرق، استان ضالع در جنوب یمن با استان های «البیضاء، اب، تعز، لحج» هم مرز است و نقطه اتصال استان عدن و لحج به استان های شمالی محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 6
    اگر می شد این ماشین های لانکروز سالم به غنیمت. می گرفتند. چه خوب می شد ۶۵۹۴
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      2 12
      بعضی از تجهیزات را سالم به غنیمت میگیرند، اما به دلیل برتری هوایی دشمن . خودشان انها را به آتش میکشند...
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    ضالع باید سریع پاکسازی شود
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    ولی یکم به نقشه نگاه کنیم نقاط حساس و استراتژیک دست دشمن ( نیرو های سعودی و اسرائیلی غربی هست).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس