کد خبر 980950
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
مقام هارون نبی

یک منبع اردنی از مخالفت امان با درخواست سفارت رژیم صهیونیستی در اردن برای اجازه دادن به گردشگران صهیونیست برای وورد به مقام هارون نبی در اردن خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیاالیوم، یک منبع اردنی از مخالفت امان با درخواست سفارت رژیم صهیونیستی در اردن برای اجازه دادن به گردشگران صهیونیست برای ورود به مقام هارون نبی در اردن خبر داد.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری‌فرانسه: اردنی‌ها «معامله قرن» را جهنمی برای خود می‌دانند

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: سفارت تل آویو تلاش کرد که زمینه ورود اسرائیلی ها به مقام هارون را هموار کند اما موضع قاطع اردن در مخالفت با این خواسته بود.

از سوی دیگر سلیمان الفرجات از مقامات محلی در منطقه بترا در اردن قبلا از ورود گروهی از یهودی ها به مسجد مقام هارون نبی و انجام مراسم تلمودی و انتشار عکس و ویدئو خبر داده بود.

این درحالی است که عبد الناصر ابو بصل، وزیر اوقاف اردن با اشاره به بسته شدن مقام هارون نبی اعلام کرد: علت حضور گردشگران اسرائیلی در مقام هارون نبی, ادای یک مراسم مذهبی بوده است. وی درباره مدت زمان تعطیلی این مکان مقدس توضیحی نداد.

علاوه بر این به دستور شخص وزیر، احدی بدون کسب اجازه از وزارت اوقاف اردن اجازه ورود به این مکان (مقدس) را ندارد.

وزارت اوقاف اردن با محکوم کردن حضور غیر قانونی چند گردشگر در مقام هارون نبی و تاکید بر مخالفت شدید خود با چنین اقداماتی، گفته بود: این افراد بدون اطلاع وزارت اوقاف وارد این مکان شده اند.

وزارت اوقاف اردن خاطر نشان کرد: درباره این حادثه تحقیق کرده است و کسانی را که به گردشگران اسرائیلی اجازه داده اند وارد این مکان شوند، مجازات خواهد کرد.

گفتنی است که برخی پایگاه های خبری اردنی با انشار تصاویری از یک مراسم مذهبی اعلام کردند: این مراسمی یهودی است که با حضور ۵۰۰ گردشگر اسرائیلی در مقام هارون نبی در شهر البتراء در جنوب کشور برگزار شده است.

شایان ذکر است که هارون بن عمران از پیامبران الهی، برادر، جانشین و همراه حضرت موسی(ع) بود که در قرآن از قول موسی به فصاحت وی در سخن گفتن اشاره شده است. بنا بر آیات قرآن، حضرت موسی هنگام مبعوث شدن به پیامبری، از خدا خواست که هارون را وزیر و همراه او قرار دهد، چرا که او بهتر از وی سخن می‌گوید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس