کد خبر 980862
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
عربستان

ارتش یمن یک مقر نظامی ائتلاف سعودی در جنوب عربستان را هدف موشکی بالستیک قرار داد که در پی آن چندین نظامی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره یمن، صبح امروز شنبه، از حمله موشکی جدید ارتش این کشور به جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد که یک مقر نظامی تازه‌احداث شده ائتلاف سعودی در نجران هدف قرار گرفت.

به گزارش المسیره، این مقر نظامی با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر F» هدف قرار گرفته و دهها نفر در پی اصابت موشک، کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که «این موشک تجمع نیروهای سعودی و مزدوران آنها» را در منطقه «سقام» در نجران هدف قرار داده است. سریع اعلام کرد که این موشک به هدف اصابت کرده و نتیجه کار اطلاعاتی دقیق بوده است. 

بیشتر بخوانید:

موشک انصارالله با برد ۱۳۰۰ کیلومتر شرقی‌ترین نقطه عربستان را درهم کوبید

جزئیات عملیات منحصربفرد یمنی‌ها در خاک عربستان +عکس و فیلم

حمله امروز به نجران، چهارمین حمله موشکی طی سه روز گذشته است. روز پنجشنبه نیز دو حمله موشکی انجام شد. در حمله نخست، اردوگاه نظامی «الجلاء» در شهر «البریقه» در غرب استان «عدن» در جنوب یمن هدف موشک بالستیک میان‌برد قرار گرفت که در نتیجه این حمله بیش از چهل نظامی و شبه‌نظامی از جمله یک فرمانده ائتلاف کشته شدند. در حمله دوم، ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک جدید که آن را «برکان ۳» معرفی کرد، به «یک هدف نظامی مهم» در منطقه «الدمام» مرکز منطقه الشرقیه در شرق عربستان سعودی حمله کرد. 

علاوه بر این دو حمله، همچنین یک مقر ائتلاف سعودی در استان الحجه در شمال غرب یمن که محل استقرار نیروهای به خدمت گرفته شده از سودان بود، هدف یک فروند موشک قرار گرفت. 

منابع یمنی گزارش کردند که در پی حمله موشکی امروز در نجران، دهها نفر از مجروحان به بیمارستان‌های استان نجران منتقل شده‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که شلیک این موشک، عملیاتی پیشدستانه بوده زیرا نیروهای وابسته به عربستان سعودی قصد عملیات جدید و افزایش تنش علیه مواضع ارتش یمن را داشته‌اند. 

یکشنبه هفته گذشته نیز منطقه در نجران هدف حمله موشکی قرار گرفته بود. ارتش یمن اعلام نکرد که حمله هفته گذشته را با چه موشکی انجام داده است. المسیره اعلام کرده بود که در آن حمله نیز شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس