کد خبر 980812
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
استیلی و مجیدی

مدیر تیم ملی المپیک ایران گفت: شاید در بازی‌های تدارکاتی هم این سه بازیکن را دعوت نکنیم چون وقتی نمی‌توانند در بازی‌های اصلی باشند فایده‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، حمید استیلی در گفت‌وگو با برنامه تهران ، در خصوص اردوی بعدی تیم امید ایران، گفت:‌ اردوی بعدی تیم امید مشخص شده است، چون قرار بود سازمان لیگ از هشتم بازی‌ها را برگزار کند، ما در همین ماه‌ هم اردو داشتیم ولی به دلیل اینکه بازی‌ها به تعویق افتادند و مشخص نبود در چه زمانی از مرداد برگزار می‌شوند و لیگ شروع نشد، اردوی ما به هم خورد تا بتوانیم با باشگاه‌ها ارتباط و تعامل خوبی داشته باشیم. اردوی بعدی ما در شهریور ماه است که عازم ازبکستان می‌شویم و دو بازی با تیم زیر 23 سال ازبکستان انجام می‌دهیم.

مدیر تیم المپیک ایران در خصوص انجام دیدارهای دوستانه دیگر و همچنین بازی مقابل تیم امارات گفت: در مهرماه قرار بود با کرواسی بازی انجام دهیم اما این تیم عذرخواهی کرد و گفت نمی‌توانم بازی کنم. ما در آن تاریخ برنامه‌مان خالی است و به بین‌الملل‌مان گفتیم برای ما بازی بگذارد. با حشمت‌خان مهاجرانی هم صحبت کرده‌ایم. فدراسیون هم نامه‌ای برای ایشان زد که در امارات بتواند برای ما دو بازی برگزار کند اما به دلیل اینکه در مهر ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود و ما در سید 4 قرار داریم اگر حریفان‌مان مشخص شوند خیلی بهتر می‌توانیم حریف‌مان تدارکاتی را انتخاب کنیم اما چون زمان کم است نمی‌توانیم. در آبان ماه هم قرار است به جاکارتا برویم و دو بازی با اندونزی انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در آذر و دی هم با آقای تاج که صحبت کردیم، قرار است که کمک کند اردویی در اسپایر داشته باشیم. چون با سعید فتاحی برنامه را هماهنگ کردیم در آن تاریخ قرار بود نیم‌فصل باشد اما الان با این شرایط نمی‌دانم تاریخ نیم‌فصل چه زمانی است. ما دو سه ماه پیش با سعید فتاحی برنامه‌مان را بستیم تا در نیم‌فصل بتوانیم حداقل یک ماه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. الان ما فقط در زمان‌های فیفادی که 4، 5 روز تا یک هفته است می‌توانیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

استیلی در مورد استفاده از دو بازیکن تیم امید که در بلژیک شاغل هستند، گفت: ما دو بازیکن در بلژیک داریم، یکی امید نورافکن که کاپیتان تیم امید است و دیگری یونس دلفی با مارک ویلموتس هم صحبت کردیم که کمک کند تا بتوانیم از این دو بازیکن استفاده کنیم. شاید بازی‌های ما در فیفادی نباشد و بازیکنان با مشکل مواجه شوند، فدارسیون فوتبال نامه‌ای به فدراسیون بلژیک و همچنین ترکیه ارسال کرده که ما بتوانیم از این سه بازیکن که دیگری الهیار صیادمنش است استفاده کنیم. قرار است خود من یا فرهاد مجیدی برویم با آن‌ها صحبت کنیم ببینیم آیا اجازه می‌دهند این بازیکنان را در اختیار داشته باشیم یا خیر. اگر نه که ما در بازی‌های تدارکاتی هم این سه بازیکن را دعوت نمی‌کنیم چون وقتی نمی‌توانند در باز‌ی‌های اصلی باشند فایده‌ای ندارد. امروز هم قرار است جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال برگزار شود و صحبت کنیم ببینیم امکانش وجود دارد بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم یا خیر. در ماه ژانویه این باشگاه‌ها بازی ندارند و امکانش هست که بازیکنان در اختیار ما قرار بگیرند. باید ببینیم تعامل فدراسیون با آنها چگونه خواهد بود.

وی در خصوص تعامل با مهدی بیات رئیس ایرانی فدراسیون فوتبال بلژیک گفت: مهدی بیات برای ایران یک افتخار است او رئیس باشگاه شارلروا و رئیس فدارسیون بلژیک است و باید بتوانیم از تجربه او استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

دستیار اسپانیایی مجیدی در انتظار تایید

استیلی در خصوص حضور مربی اسپانیایی در تیم امید گفت:‌هنوز چیزی مشخص نشده فرهاد مجیدی یک سفر به اسپانیا داشت با یکی دو مربی صحبت کرده و رزومه گرفته که قرار است در کمیته فنی این مسئله مطرح شود.

مدیر تیم ملی المپیک ایران در مورد باخت تیم نوجوانان به افغانستان و اینکه آیا حمایت‌های لازم از تیم‌های پایه می‌شود یا خیر،‌گفت: ما الان در شرایط سخت تحریم هستیم اما تیم‌های ما به مسابقات اعزام می‌شوند. حسین  عبدی دو ماه است تیم را تحویل گرفته و خودش می‌گوید ما هنوز در مرحله شناخت بازیکنان هستیم و قدرت تیم ما بیشتر از این است. ما دو تیم نوجوانان داشتیم یعنی حدود 60 بازیکن داریم. یک تیم هم به تاجیکستان اعزام شد. این نتیجه خوب نیست اما عبدی مشغول آماده کردن تیم است و قطعا دستاورد خوبی خواهد داشت. در کمیته فنی تلاش می‌کنیم که تیم‌های خوب پایه‌ای درست کنیم. همه زحمت می‌کشند اما تیم‌های پایه ما باید از باشگاه‌ها ساخته شوند. باشگاه‌ها کمترین توجه را به تیم‌های پایه دارند. بازیکن نباید در تیم ملی ساخته شود. بازیکنان باید در باشگاه‌هایشان ساخته شوند و بعد به تیم ملی بیایند. باشگاه‌ها باید مربیان تراز اولشان را برای تیم‌های پایه بگذارند. این دوراندیشی در فوتبال ما نیست، صبر و تحول در والیبال وجود داشت و الان می‌بینیم که آنها در دنیا عرض‌اندام می‌کنند. باید در فوتبال پایه ما زمان بیشتری داشته باشیم.

استیلی در پاسخ به این سوال که آیا تعویق در برگزاری مسابقات لیگ برتر یک ضعف است یا نقطه قوت برای تجهیز ورزشگاه‌ها گفت: قطعا این مسئله ضعف است. کنفدراسیون فوتبال آسیا قبلا این زمان را داده بود که باشگاه‌ها نقاط ضعف سخت‌افزاری را تجهیز کنند، مثلاً در سالیان گذشته اعلام کردند در اطراف ورزشگاه باید نور کافی وجود داشته باشد و این بار هم گفتند که باید شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌ها انجام شود که این به نفع مردم است. در باز‌ی‌های پرسپولیس و سپاهان اتفاقاتی افتاد، این اتفاق اگر برای کسی بیفتد چه کسی جوابگو خواهد بود. باید این اقدامات را هر چه سریع‌تر انجام بدهیم تا دیگر فشاری نباشد. جناب قنبرزاده هم در تلویزیون گفتند وقتی AFC به ما اعلام می‌کند نماینده مجلس و یا استاندار زنگ می‌زنند و می‌گویند کمک کنید. همین مصلحت‌اندیشی‌ها و اینکه قانون را رعایت نکنیم باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

وی در ادامه گفت: امیدوارم آنهایی که قانون وضع می‌کنند به فکر ورزش باشند، ما جوانان زیادی در کشور داریم و باید برای آنها محیط‌های ورزشی بیشتری فراهم  کنیم. ببینید ما چقدر در جامعه‌مان بیمار داریم به طوری که بیمارستان‌ها پر هستند. کسانی که مسئول هستند باید در قبال مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند. ورزش در همه جای دنیا شرایط ویژه‌ای دارد، در ورزش قهرمانی قانونی می‌گذاریم و می‌گوییم که دولت کمک نکند اما اگر ورزش قهرمانی نباشد دیگر انگیزه‌ای هم برای ورزش همگانی نیست. دولتمردان ما باید فکری برای این مساله کنند. الان همه تیم‌های فوتبال ما ورشکسته هستند چون اسپانسر بیشتر تیم‌ها سیما است و چون تلویزیون دولتی است نمی‌شود کار زیادی انجام داد. امیدوارم در مجلس قانونی وضع کنند که درصدی به ورزش اختصاص داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس