کد خبر 980564
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
سلطانی فر و داورزنی

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه این وزارخانه به دنبال مهندسی انتخابات نبوده است در ارتباط با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی و والیبال توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر در مورد اینکه وزارت ورزش و جوانان تا چه حد در مسائل مختلف فدراسیون‌ها دخالت کرده و به چه میزان به استقلال فدراسیون‌های ورزشی احترام می‌گذارد، گفت: اساسنامه‌ای برای فدراسیون‌های مختلف تعریف شده است و ترکیب مجامع برای انتخابات فدراسیون‌های مختلف شکل می‌گیرد. ما همواره تمایل داریم که استقلال مجامع حفظ شود و هر کسی را که مجمع انتخاب می‌کند به او احترام می‌گذاریم. هر چند که ممکن است انتخاب صورت گرفته مد نظر وزارت ورزش نباشد اما وزارت ورزش و جوانان به استقلال فدراسیون‌ها قائل بوده و هیچ دخالت و تأثیرگذاری غیرقانونی در روند مجامع ندارد.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه هیچ‌گاه به دنبال مهندسی انتخابات فدراسیون‌ها نیست، اظهار کرد: افرادی که صلاحیت لازم را داشته باشند پس از بررسی صورت گرفته توسط مراجع ذی صلاح و نیز تأیید آن‌ها جهت حضور در انتخابات شرکت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد نامزدهای انتخابات فدراسیون کشتی و اینکه یکی از نامزدهای مورد نظر در لحظه آخر تأیید شد و اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان در این خصوص پیش قدم شده بود، تصریح کرد: برخلاف نکاتی که در رسانه‌ها عنوان شد مراجع ذی صلاح براساس مدارک و بررسی‌های صورت گرفته که ارائه شده بود صلاحیت این فرد را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید:

وزارت ورزش مهندسی می‌کند، وزیر خبرنگاران را متهم

سلطانی‌فر در ادامه برنامه ورزش و مردم در پاسخ به اینکه چه فاکتورهایی در روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون‌ها وجود دارد، بیان کرد: این مورد را باید از وزیر اطلاعات بپرسید.

وی در مورد اینکه برخی افراد که دارای منصب‌های مختلف در وزارت ورزش و جوانان هستند چگونه در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شرکت می‌کنند، عنوان کرد: این افراد بنا بر تشخیص و تصمیم خودشان در این انتخابات ثبت نام می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در ارتباط با برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال که حواشی مختلفی را در پی داشته است، خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع رویدادهای بین‌المللی وجود دارد که بهتر است با ثبات همراه باشیم و انتخابات را پس از این رویدادها برگزار کنیم و طبق قانون نیز اختیارات قانونی برای دوره سرپرستی تعیین شده است.

سلطانی‌فر در واکنش به اینکه گفته می‌شود قرار است داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان جهت حضور در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال شرکت کند، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان کاری به زمزمه‌ها ندارد و گمانه‌زنی‌ها مختص رسانه‌ها است. داورزنی ۱۰ تا ۱۲ سال به عنوان ریاست فدراسیون والیبال فعالیت کرده و تأثیر جدی در موفقیت‌های این فدراسیون داشته است. به هر حال ظرف دو تا سه هفته آینده ثبت نام انتخابات والیبال انجام می‌شود.  

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس