کد خبر 980491
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
'گزارش | راه حل چین در برابر"دستهای سیاه" آمریکا در هنگ‌کنگ

فرمانده نیروهای ارتش چین در هنگ‌کنگ برای اولین بار به ناآرامی‌ها واکنش نشان داد و نسبت به مداخلات خارجی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروهای ارتش چین در هنگ‌کنگ اعلام کرد در پی وجود نگرانی از مداخلات خارجی، آماده است از حق حاکمیت پکن در این منطقه حفاظت کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «چن دائوژیانگ» فرمانده نیروهای ارتش چین که میزبان مراسم ۹۲ سالگی «ارتش آزادی‌بخش خلق» در هنگ‌کنگ بود، برای اولین بار در خصوص ناآرامی‌های این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

راه حل چین در برابر"دست‌های سیاه" آمریکا در هنگ‌کنگ

دائوژیانگ با اشاره به این‌که اعتراضات اخیر هنگ‌کنگ «به طور جدی حیات و امنیت» مردم را تهدید می‌کند و نباید مورد اغماض قرار گیرد گفت ارتش چین «مصمم است از حاکمیت، امنیت، ثبات و آسایش ملی در هنگ‌کنگ حفاظت کند».

وی همچنین حمایت خود را از «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ و پلیس که «قاطعانه قانون را اجرا می‌کند» اعلام کرد.

پیش‌تر معاون کری لام نیز در خصوص دخالت‌های تایوان و آمریکا در ترتیب دادن اعتراضات در هنگ‌کنگ هشدار داده بود.

هفته گذشته یکی از مقامات وزارت دفاع چین اعلام کرد پکن به‌طور قانونی می‌تواند در امور هنگ‌کنگ دخالت کند و دولت آن باید برای حفظ نظم عمومی درخواست کمک کند.

همچنین، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در پاسخ به ادعاهای آمریکا گفت: «از سیاستمداران خارجی می‌خواهد ارسال سیگنال‌های غلط درخصوص این رفتارهای خشونت‌آمیز [معترضان] را متوقف کنند».

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

۱۹ خرداد، شهروندان هنگ‌کنگی در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر ‌می‌کرد؛ اما به‌گفته معترضین  موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.

۲۵ خرداد ماه، «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی پارلمان را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    2 17
    بدبخت ها غلاف کنید اونجا ایران نیست که کاری باهاتون نداشته باشند و سرو ته قضیه با چندتا دادگاه مختصر و حصر (بخوربخواب تو خونه) سرو ته قضیه را هم بپیچند بره ارتش چین همه تون را قیمه قیمه می کنه بابا شماها عجب جرأتی دارید والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس