کد خبر 980466
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
دومینیک راب

دومینیک راب در سخنانی گفت: لندن تصمیمی برای تبادل نفتکش با ایران ندارد.

به گزارش مشرق، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در اولین سفر خارجی خود در این سمت و در حاشیه نشست امنیتی تایلند با ادعای قانونی بودن اقدام کشورش در توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌ الطارق تأکید کرد لندن تصمیمی برای تبادل نفتکش با ایران ندارد.

راب مدعی شد: قصد نداریم یک کشتی را که به‌طور قانونی توقیف کرده‌ایم، با یک کشتی که به‌صورت غیرقانونی توقیف شده است مبادله کنیم!

ببینید:

فیلم/ انگلیسی‌ها برای وساطت دست به دامان عراق شدند

او همچنین مدعی شد: ما به متقاعد کردن ایران ادامه می‌دهیم. از آنجا که آن‌ها در تلاش هستند پذیرش خود از سوی جامعه جهانی را بالا ببرند، باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

چندی پیش مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان «راهزنی دریایی» خوانده شده،  نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد.

 ایران بارها ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرده است این نفتکش از نظر فنی امکان پهلوگرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند نداشته است. با این حال گریس ۱ با گذشت حدود یک ماه در توقیف انگلیس قرار داد.

پس از آن نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو نیز جمعه ۲۸ تیر پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    23 7
    خوب پس هنوز کلتون باد داره، به .... خوردن میفتید کمی صبر کنید.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    آلمان نازیتون،سر جریان می کو نوس ، آخرین نفری بود که سفیر حقیرش وارد ایران شد و مثل موش تو منزلش خزید. امتحان کنید، اگر با خفت التماس نکردید، فعلا که عراق و عمان را فرستادید و دریافتتان پوچ بود. ۲ هیچ به نفع کشور شهید رییسعلی دلواری و شهید بزرگوار نادر مهدوی .
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    اوه ،اوه،چه غلتا ! ازکی دزدی کشتی قانونی شده ما خبر نداشتیم ؟ها دزداش جواب بدن!روباه دم بریده!
  • DE ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    2 1
    دومینیک راب در سخنانی گفت: لندن تصمیمی برای تبادل نفتکش با ایران ندارد.جرات ارسال نفتکش جدید به آبهای ایران را هم ندارد.
  • سید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 1
    خواهیم دید! جناب انگلیسی خبیث!!!!!
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 0
    پس بچرخ تا بچرخیم .
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 0
    موشک دزفول رو ضد کشتی کنید برای غرقوندن رزمناوهای بی بی الیزابت در مدیترانه لازم میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس