کد خبر 980447
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

احتمالا اگر بخواهید یک خودرو هیوندا بخرید، یا اسامی قدیمی آن را در دیوار جست‌وجو می‌کنید و یا بدون هیچ هدفی در گوگل دنبال محصولات هیوندا می‌گردید. غافل از اینکه در سال‌های گذشته این خودروساز شرقی زمین تا آسمان پیشرفت کرده است. همانطور که قبلا بی‌ام‌و با خط تولید M یا لکسوس با خط تولید F علاقه‌مندان خودشان را با مدل‌های اسپرت و آپشنال آشنا کرده‌ بودند، برند کره‌ای هیوندا هم با استخدام یکی از طراحان معروف و قدیمی بی‌ام‌و خط تولیدی N را به راه انداخت. این خانواده جدید سال 2014 زیر برند هیوندا شکل گرفت و تا امروز چند محصول طراحی و تولید کرده که در گزارش زیر نگاهی به آنها می‌اندازیم. 

N – i30

هیوندا n – i30 هم مثل یک فلفل ریز اما تند و تیزی بود که با 136 اسب بخار قدرت (در موتور بنزینی) یا 134 اسب بخار( در موتور دیزلی) به اولین تجربه این لاین تبدیل شد. در سال 2018 قدرت دو موتور دو لیتری این خودرو در خط تولیدی N به 279 و 254 اسب بخار رسید. از آنجایی که قدرت زیاد نیاز به خروجی قدرتمند هم دارد، در نتیجه برای این خودرو دو خروجی اگزوز نصب کرده‌اند که برخلاف اکثر خروجی‌های اگزوز چینی، تزئینی نیست. این خودرو از همه مدل‌های بالا جدیدتر است و تازه سال گذشته کمپانی کره‌ای از آن رونمایی کرد. یک گیربکس شش سرعته دستی روی آن نصب کرده‌اند که برای انتقال دادن این قدرت به چرخ‌ها کم نیاورد. با دکمه‌هایی که روی فرمان خودرو هم گذاشته شده می‌توان گیربکس را به اتوماتیک تغییر داد. از نظر امنیتی برای این خودرو هفت کیسه هوا نصب کرده‌اند. ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو و هشدار توجه راننده از دیگر امکاناتی است که به امنیت سرنشینان کمک می‌کند.

هیوندای النترا GT N Line

اولین هیوندای النترا GT سال 2014 تولید شد. تمایز این النترا با محصولات دیگر کمپانی سیستم تعلیق آن بود. ابتدای سال میلادی 2019 هم هیوندای از یک النترا جدید رونمایی کرد که مانند I30 در لاین جدید هیوندای طراحی شده است و هنوز راه زیادی تا ایران دارد. برای این خودرو یک موتور 1.6 لیتری طراحی کرده‌اند که مدل استاندارد آن با گیربکس شش سرعته فروخته شده است. پیشرانه این خودرو می‌تواند 201 اسب بخار قدرت تولید کند. قبل از این در سال 2014 موتور این خودرو 173 اسب بخار قدرت داشت.

ولوستر N

ولوستر استاندارد قبلا به خاطر سه در داشتن در نمایشگاه‌های خارجی خودرو شهرت پیدا کرده‌بود. دو سال پیش نسخه دوم این خودرو در لاین N رونمایی شد. این خودرو از i30N سبک‌تر و بیشینه سرعت بالاتری دارد. ولوستر استاندارد با سه موتور مختلف تولید می‌شد که ضعیف‌ترین آن با 1.6 لیتر حجم به ایران می‌رسید اما ولوستر جدید یک موتور دولیتری دارد تا به قدرت 275 اسب بخار برسد. برخلاف ولوستر استاندارد، اینجا انتقال نیرو بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی است.

توسان N

هیوندای توسان یک محصول پرفروش این کارخانه است که در بازار معاملات خودروی ایران، سهم زیادی دارد. درخط تولیدی N برای این خودرو رانندگی هیجان‌آورتر و فرمان‌پذیری بهتری به راننده داده شده است. اگر در توسان استاندارد فلز جلوی خودرو کروم براق بود، در این مدل به خاکستری تیره تغییر رنگ داده است. این خودرو در لاین N دو موتور بنزینی و دیزلی دارد که مدل بنزینی آن 1.6 لیتر حجم و 174 اسب بخار قدرت دارد. در مدل استاندارد توسان 2016 مقدار قدرت تولید شده 164 اسب بخار است.

در جدول زیر می‌توانید جزییات تفاوت‌های محصولاتی که در لاین N کارخانه هیوندای ساخته می‌شد را مشاهده کنید.

 

حجم موتور (سی‌سی)

حداکثر قدرت (اسب بخار)

جعبه دنده

ولوستر N

2000

275

شش سرعته دستی

هیوندای N-i30 (2017)

2000

279

254

شش سرعته دستی

هیوندا النترا  GT N line(2019)

1600

201

شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کالچه اتوماتیک

توسان N

1600

174

شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کالچه اتوماتیک

 

 

منبع : ویرلن

**محتوای تبلیغاتی**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس