یمن (1).jpg

مزدوران خاندان آل سعود باز هم شانس خود را برای اشغال مناطقی از استان صعده یمن آزمایش کردند اما به درهای بسته خوردند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی با پشتیبانی بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای عربستانی حمله گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در شمال شرق استان صعده انجام دادند.

نیروهای مزدور خاندان آل سعود در این عملیات به مواضع نیروهای یمنی در منطقه «رشاحه الغربیه» هجوم آوردند و تلاش کردند در این محور پیشروی کنند اما با واکنش به موقع و قاطع در این محور مواجه شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از مقاومت رزمندگان یمنی در این محور خبر داد و افزود: نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و اجازه قدرت نمایی را به مزدوران سعودی ندادند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی با بیان این که درگیری سنگین در منطقه «رشاحه الغربیه» چندین ساعت به طول انجامید، گفت: نیروهای یمنی در نهایت با کشته و زخمی کردن دهها تن از نیروهای مزدور سعودی موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سایر نیروهای مزدور که در جریان درگیری ها جان سالم به در بردند از منطقه متواری شدند؛ خسارت های زیادی در این محور به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور خاندان آل سعود وارد آمد.

به گزارش مشرق، منطقه راهبردی «رشاحه الغربیه» در مسیر ارتباطی «البقع - کتاف» واقع شده و نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند با اشغال این منطقه بخش دیگری از این جاده را به اشغال دربیاورند که ناکام ماندند.

از سویی دیگر، مزدوران سعودی در تلاش بودند با پیشروی در محور «رشاحه الغربیه» و اشغال بخش های بیشتری از جاده «بقع - کتاف» راه را برای نفوذ به منطقه «کتاف» که در جنوب منطقه اشغالی بقع واقع شده را باز کنند که به نتیجه ای نرسیدند.

در ماه های گذشته نیروهای مزدور رژیم سعودی چندین مرتبه به منطقه «رشاحه» حمله کردند اما با واکنش به موقع نیروهای یمنی روبه رو شدند و با متحمل شدن خسارت سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

بخش «کتاف و البقع» حدود ۳۵ درصد از مساحت استان صعده را در شمال یمن شامل می شود که از شمال به استان نجران عربستان و از شرق به استان الجوف متصل می شود و همسن مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

اعلام الحربی

در حال حاضر، حدود ۴۰ درصد از مساحت بخش کتاف و البقع (مناطق شمالی و شمال شرقی) از جمله «البقع، الصوح، ثار، کوه سلعه و... » در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی و سایر مناطق در کنترل نیروهای یمنی است.

از صحرای «البقع» در شمال شرق استان صعده خبر می رسد، یگان توپخانه رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع مزدوران سعودی را به صورت دقیق هدف قرار داد و شماری زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور رژیم سعودی در هفته های گذشته حملات زیادی را علیه مواضع نیروهای یمنی در مناطق مختلف استان صعده (مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) ترتیب دادند اما در تمامی موارد با شکست مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    23 20
    خدایا شر ظالمان سعودی را به خودشان برگردان ..ثروت قدرت مست وکرو کورشده اند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    21 16
    این شاالله انصارالله شکست سنگینی به السعود خواهد داد گشورهای عضو جبهه مقاومت. بایست.به کمک مردم مظلوم یمن بروند وآنها یاری نمایند. * درود بر انصارالله
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      7 8
      میگن عربستان به خاطر جنگ یمن و شکست سنگین اقتصادی قراره 5 تا صفر از رو پولاش برداره...راسته
    • نوکر گاو شیرده از آلبانی مادون انسان است IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      3 8
      پاسخ به ناشناس14:15 : نه داداچ اشتباه خدمتت گفتن عربستان به خاطر جنگ یمن نه تنها کسری بودجه داره و بخش اعظم پول نفتشو می ده عامریکاتون خاکشم داره می ده به انصارالله یه تیکه دیگه از خاکشم داره می ده عامریکاتون بعله حالا برو برا بچه های آلبانی تعریف کن کسگم
    • RO ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      3 7
      نه. قراره ال سعود. از ترس موشکهای انصارالله همکی فرار کنند امریکا
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    12 4
    باز هم لند کروز های ژاپن بهتره به فروش می رسند و جیب شرکت تویوتا پر پولتر میشه
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    6 8
    درود بر رزمندگان یمنی مرگ بر آل سعود
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 9
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
    • آرش IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      0 0
      فکرکنم پلی استیشن زیادبازی کردی واسه خودت یه پا تهوریسین جنگی ونفشهای چیریکی شدی.البته این تاکتیک دوربینی واسه شبای پلی4خوبه جواب میده.اره!مگه فیلمه؟اخراین عریزان دوربینی مبشه همون طرفیکه به سبک بازیهای کامپیوتری دوربین میزاره روکلاشوملتوتومسجدبه رگبارمیبنده.خدااخرعاقبت ماروبخیرکنه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 7
    ای ول کارشناس نمونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس