کد خبر 980187
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
برخی مدیران صندوق بازنشستگی 50 میلیون حقوق می‌گیرند/حقوق 30 میلیونی بعضی شهرداران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و قضایی مجلس از دریافت حقوق 50 میلیونی مدیران صندوق بازنشستگی و 30 میلیونی شهرداران خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مربوط به حقوق های نجومی برخی مدیران و مقامات اظهار داشت: تنها کسی که این پرچم را برافراشته نگه داشته است مقام معظم رهبری است و فقط ایشان هستند که پیگیری این مورد هستند.

وی افزود: واقعیت این است که دولت لیستی به قوه قضائیه در خصوص حقوق بگیران نجومی ارائه نداده است و ظاهرا کار حقوق‌بگیران نجومی قانونی است، متاسفانه این افراد از خلأهای قانونی و یا تفسیر قانونی آن استفاده و حقوق نجومی دریافت کردند و در حقیقت ظاهر کارشان قانونی است.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما انتظار داریم که مراجع ذیصلاح مانند شورای نگهبان یا سایر مراجع به این موارد رسیدگی کند. حالا که دولت و مجلس به این دستور مقام معظم رهبری لبیک نگفتند و  دیوان محاسبات هم گزارشاتی به مجلس نمی‌دهد و همچنان افرادی هستند که حقوق های نجومی همچنان دریافت می کنند لذا باید مراجع ذی‌صلاح ورود کنند.

وی ادامه داد: جالب این است که دیوان محاسبات به ما در این خصوص گزارش نداده است و تنها گزارشی که اجمالاً به صورت مختصر به قوه قضاییه آمده است از سوی اطلاعات سپاه بوده است؛ حتی دولت، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور آنچنان گزارشی که حقوق های نجومی تا چه میزان دریافت شده به قوه قضاییه ارائه نداده‌اند.

ابوترابی همچنین عنوان کرد: حرف ما این است که اگر به قوه قضائیه هم اطلاع دهند عنوان می‌کنند که کارشان قانونی بوده است اما شورای نگهبان از آن جایی که اذن رهبری دارد باید این مسائل را در تایید صلاحیت ها لحاظ کند.

وی بیان کرد: براساس گزارشی که دیوان محاسبات درباره حقوق بگیران نجومی ارائه کرده، مشخص شده است که عمده این افراد نماینده نیستند و اتفاقاً نمایندگان در خصوص حقوق‌های نجومی اعلام موضع می‌کنند چرا که حقوق شان مشخص است اما در هر حال ممکن است نمایندگان از رانت استفاده کنند.

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که هنوز اسامی حقوق بگیران نجومی به طور مشخص اعلام نشده است اما اخیراً رئیس صندوق بازنشستگی کشور که هیئت مدیره خود را مشخص و معرفی کرده است که چقدر حقوق می‌گیرند دیدیم که مبلغ ۳۰ میلیون، ۲۷ میلیون و ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین بیان کرد: شرکتهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی عموماً حقوق‌های فوق را دریافت می کنند، این اطلاعات ما مربوط به دو هفته گذشته است البته بسیاری از شهرداران نیز دیگر هم همین مبالغ را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اکثر شهرداران ما در حال حاضر حقوقشان حدود ۳۰ میلیون تومان است البته این با بقیه دریافتی‌ها است، مهم فقط حقوق نیست برخی از شهرهای ما با سایر دریافتی‌های و سایر مواردی که دریافت می‌کنند حقوقشان حداقل ۲۲ میلیون تومان است که البته این درباره شهرهای متوسط و بزرگ صدق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    11 4
    سید محرومان = اقای رئیسی. علت عدم ورود قوه قضائیه بحوزه حقوقای نجومی چیست.علامت سوال
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      6 0
      کی گفته ورود نشده. علامت سوال.
  • ایرانی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    8 1
    اقای رئیسی مبارزه بافساد کار سختی است ولی شما شروع کنید به هر قیمتی که باشه انجام دهید دل مردم را شاد کنید دزد ها را اعدام کنید
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    5 0
    لطفا بداد تامین اجتماعی برسید که ظرف 6 سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان تولید بدهی نموده است..
  • علی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    از قدیم گفتند نه سیر از گرسنه باخبر است نه سوار از پیاده ..مسلم کسی که خود مشکل مالی را درک و احساس نکند از درد دیگران بی خبر است عمرا چنین افراد نجومی بگیر بتوانند مشکلات بازنشستگان را رفع کنند به هر حال مابا امید زنده ایم
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    25 0
    لعنت بر پدر و مادر هرچیر بشر مفت خوره .
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    22 1
    وقتی مملکت صاحب نداشته باشه همین میشود به یک کارمند فوق لیسانس زحمت کش سه میلیون میدن به یک قرمساق دزد که هیچ غلطی نمیکند ۵۰ میلیون گه براین مملکت
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    این حقوق های نجومی ازکجا می آید از بیت المال مدیران چه کار شاقی میکنند باید اینقدر حقوق بگیرند واقعا نامردیست
  • حیران IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 0
    متاسفانه هم حقوق بالا و بعد از یک مدت گند اختلاس هاو باند بازی و سو، استفاده از بیت المال،رانت خواری و...........در میاد که بسیاری از اینها یا علنی نمی شه ،یا ماست مالی و .....می کنن میره. بعد یه کارگر بدون پارتی بدبخت که با مدرک لیسانس و حداقل حقوق ، چندین ماه حقوق نمی گیره . اعتراض کنه میگن همینه که هست نمی خوای برو. یا به جرم اعتراض تهمت ضد نظام و اسلام ؟.....بهتش می چسبونن . بله اینجا ایران است
  • بیات IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    در سالها اخیر بازنشسته کردن زودهنگام حقوق بگیران لشکری وکشوری حادث شده است طی سالهای ۸۰ تا ۹۳ ولی حقوق این بازنشستگان به جای پرداخت کامل ۳۰ روز با کسری حقوق پرداخت می شود بازنشستگی ها تحت فشار واجبار و... بوده است ‌ توجه به کسری حقوق و پرداخت آن مهم است
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    مدیران بانکها و بیمه ها هم اینطور میگیرند مثلا مدیر عامل بیمه معلم ۲۸۰ میلیون ماهانه دریافت میکند
  • حسین IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    این که چیزی نیست مدیرعامل بیمه معلم ۲۸۹ میلیون میگیره
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 0
    50میلیون حقوق مدیران صندوق طولی نمیکشه باز نشته ها هم از این بیچاره تر خواهند شد چون تماما همه چیز را خواهند خورد
    • بنده خدا RO ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      1 0
      خیلی متنفرم ازازکسانیکه حق الناس میکنند وبفکردیگران نیستند لعنت برشما
  • S IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    1 0
    ما۲م شما ۵۰م لعنت خدا به خیانتکار
  • اعظم اسنعیلی RO ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    خدا از تون نگذره من دوتا بچه دارم بیکارن چه جوری این پولا از گلوتون پایین میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس