روزنامه

در شرایطی که مردم با مشکلاتی همچون افزایش افسارگسیخته اجاره بهای مسکن، هزینه سنگین خرید مسکن، اشتغال، فراهم کردن مقدمات ازدواج، دست و پنجه نرم می‌کنند، دغدغه اصلاح طلبان رفع حصر سران فتنه است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است

«محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «ما به خوبی واقفیم که یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است، اما در این بین باید توجه داشت که خواسته حصر را از طریق ادای مجلس ششمی و اقداماتی از آن دست نمی‌توان رفع کرد، بلکه با تعامل این موضوع حل خواهد شد».

در شرایطی که مردم با مشکلاتی همچون افزایش افسارگسیخته اجاره بهای مسکن، هزینه سنگین خرید مسکن، اشتغال، فراهم کردن مقدمات ازدواج، گرانی اقلام ضروری سبد خانوار، گرانی لوازم خانگی، حقوق معوقه، گرانی خودرو، هزینه‌های سنگین بخش درمان و... دست و پنجه نرم می‌کنند، دغدغه اصلاح طلبان رفع حصر سران فتنه است.

چندی پیش «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع حصر کمتر مطرح است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویت اولش رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بی‌کاری به رفع مشکل بی‌کاری تأکید می‌کند».

** باید با آل سعود به وحدت برسیم!

«داوود هرمیداس باوند» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «ایران و عربستان مهم‌ترین کشورهای منطقهِ استراتژیک و فوق‌العاده مهم خاورمیانه هستند. پس می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد، فاصله‌ای که بین دو کشور به‌وجود آمده است، پتانسیل‌های موجود در ایران و عربستان را هدر می‌دهد. همچنین باعث خواهد شد کشورهای فرامنطقه‌ای به فکر سوءاستفاده باشند. چرا که خاورمیانه سرشار از انرژی و فرصت است و طبیعی است که مثلاً آمریکا تلاش‌هایش را به‌کار بگیرد تا بخشی از ذخایر موجود در این منطقه را تصاحب کند. اما اگر ایران و عربستان فضایی تعاملی با هم داشته باشند و به یک همصدایی برسند، فرصت بهره‌بری از کشورهای دیگر سلب خواهد شد».

هرمیداس باوند در ادامه گفت: «به نظر من هم جمهوری اسلامی و هم دولت سعودی باید با تشخیص ضرری که شرایط فعلی دارد، کمی از موضع‌های خود عقب‌نشینی کنند و برای رسیدن به وحدتی که بسیار-بسیار لازم است، به قول معروف کوتاه بیایند. در واقع اگر نکته‌هایی را که باعث اختلاف شده است با اشتراکات دو کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم که اشتراکات پررنگ‌تر است که این نشان می‌دهد، ایران و عربستان باید بنا را بر حل اختلاف بگذارند».

اکنون بیش از ۴ سال از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود سپری شده است. آل سعود همچنین «فاجعه تلخ منا» را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. حمایت همه جانبه از گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه نیز از دیگر اقدامات آل سعود در سال‌های اخیر است.

پیش از این «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- اردیبهشت ۹۷- در شورای روابط خارجی آمریکا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «من درباره منطقه خودمان صحبت می‌کنم. ما باید اول به کمبود مذاکره رسیدگی کنیم. ما بارها در خفا و پنهان (به مقامات عربستان) درخواست مذاکره منطقه‌ای داده‌ایم. نه ایران و نه عربستان سعودی نمی‌توانند هژمون منطقه ما باشند. این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. هرقدر هم که ناراحت‌کننده باشد، اما هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم هژمون جدید منطقه باشیم… باید به دنبال منطقه‌ای قدرتمند باشیم، نه دنبال قدرتمندترین بودن در این منطقه».

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بنا شده است و بر همین اساس، تعامل با آل سعود -در جایگاه گاو شیرده ترامپ و عامل جنایت در منطقه و حامی تروریسم تکفیری- به هیچ عنوان منطبق با منافع ملی و عزت مردم ایران نیست.

** منتجب نیا: شورای نگهبان باید برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن کند!

«رسول منتجب‌نیا» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «شورای نگهبان باید به مردم و جناح‌های مختلف این اطمینان را بدهد که فقط قانون را پیاده می‌کند و ذره‌ای جناح‌بندی یا طرفیتی نسبت به یک جناح در کارش نیست. این‌ها باید بیش از گذشته در جامعه ایجاد شود. پس اگر فرش قرمز هم پهن کنند کار بزرگی نکردند بلکه خدمت به نظام کرده‌اند و منتی بر سر اصلاح‌طلبان نگذاشته‌اند. انتظار اصلاح‌طلبان این است که این اطمینان و اعتماد داده شود که در انتخابات حق و عدالت اجرا شود تا اتحاد و انسجام ایجاد شود».

هر چه به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، بر شدت حملات اصلاح طلبان به شورای نگهبان افزوده می‌شود.

حمله طیف اصلاح طلب به شورای نگهبان با چند هدف عمده صورت می‌گیرد. هدف اصلی این است که با فضاسازی و عملیات روانی، گزینه‌های خاص و حاشیه دار اصلاح طلب از فیلتر شورای نگهبان عبور کند. هدف بعدی نیز این است که بر کارنامه خالی فراکسیون امید مجلس دهم سرپوش گذاشته شود.

** شیرزاد: ما دوران اوباما را از دست دادیم!

«احمد شیرزاد» نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تصمیم برجام خیلی دیر بود و می‌توانستیم خیلی زودتر به آن برسیم. ما سال‌های زیادی از دوره آقای اوباما را از دست دادیم».

فعالین اصلاح طلب همچنان در پی القای دوگانه دروغین «اوبامای خوب- ترامپِ بد» هستند. این در حالی است که قانون محدودیت ویزا، قانون تحریمی آیسا، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران، بلوکه کردن 2 میلیارد دلار از اموال مردم ایران، تروریست! نامیدن نماینده دولت روحانی در سازمان ملل، یاغی! نامیدن مردم ایران، تصویب دهها طرح ضدایرانی و...همگی در دوران اوبامای مؤدب! و باهوش! اتفاق افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    14 6
    فقط می توان گفت اصلاج طلبان بی نهایت تهوع آورند!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    14 2
    رفع حصر بشه برای فتنه ؟؟؟ما هیچ اتحادی با آل سقوط نداریم.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      0 8
      سلام در مورد فتنه پیشنهادی نیست اما در مورد آل سعود میخواستم بگویم حالا که این فرصت بوجود آمده و با پای خودشان به سمت ما آمدند میتوانیم سیاست جمهوری اسلامی را برایشان دیکته کنیم و با خواسته ما حتما موافقت میکنند تا حضور آمریکا و نوچه هایش در منطقه بکلی قطع گردد
  • روشن IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    7 5
    اگر حرف برخی از این وکلای اصلاح طلب اعتدال گرا! را بدون اسم گوینده آن اعلام کنید و از مخاطبان بخواهید حدس بزنند این جملات برای کدام شخص یا دولت است به تحقیق با آمار بالای از اسامی ترامپ. نتانیاهو. مکرون. بن سلمان. بن زاید. مریم رجوی و این دست اشخاص مواجه خواهید شد. یعنی وادادگی تا چقدر و تا کجا؟!
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    10 3
    جناب وکیلی نماینده اسهال طلبهای متعفن ملت هم منتظر رفع حصر هستند مشتاقانه اما به شرت شروتها اینکه یعنی این افراد یعنی میر یزید کروبی دیوانه روانی محمد خاتمی غربزده باید دادگاهی و اعدام شوندرابطه با سگهای وحشی ال سقوط هم محال است یعنی در خواب هم نمی توانید ببینید بجای فرش قرمز هم انشاالله برای اسهال طلبها موکت سیاه در مراسم کفن دفن افراد حصر شده و اربابانتان پهن می کنیم یعنی میر یزید محمد خائنی کروبی دیوانه بن شیطان این سگ وحشی شاهزاده ال سقوط ترانس سوخته بن یابو
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    8 5
    رفتار سعودیهارا نگاه کنید انگار بویی از اسلام نبرده اند کارهای اینها با حاکمان اسراییل عین هم است
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    7 4
    درشرایطی که مردم. با مشکلات.. اقتصادی.. مواجهند. دغدغه اصلاح طلبان. پایان حصر فتنه گران هستند.فتنه گرانی که کشور به بهانه ی واهی به آشوب کشاندند..
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    7 5
    مطالبات؟! آنهم رفع حصر سران فتنه و خیانت به مردم
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    9 2
    وحدت با وهابیت؟! عجب اخمقهایی هستید شما اصحالیستها
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    3 5
    وحدت آن هم با ال سعود. مفتضع وخند ه آوراست. وحدت با دشمنان.اهل بیت رسول الله..چقدر این افساد طلبان. خاعن هستند. خاعن.به دین مذهب وگشور
  • مهران AE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    3 2
    با سلام بجای اینکه بزرگترین مطالبه اصلاح طلبان مبارزه با فساد های اقتصادی در کشور و تشویق دولت به حرکت بسوی اقتصاد مقاومتی باشد، بزرگترین مطالبه آنها رفع حصر است زیرا که در صورت عملی شدن آن درهای فتنه و فتنه گران بر روی کشور باز خواهد شد. از چریک پیر (؟) باید سوال شود که آیا او نفوذی سازمان منافقین در جبهه باصطلاح اصلاح طلبان در کشور است که هر جا فتنه و سخن مقابله با نظام هست رد پای او هم در آنجا هست؟
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 5
    وکیلی غلط کرد نامرد۸۳۴۳
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 2
    ایام انتخابات نزدیک شده اصلاح طلبان که نیاز به دلار آل سعود برای خرج انتخابات دارند چراغ سبز به شیوخ خلیج فارس نشان می دهند تا دلار را بفرستند مردم را آمل فرض کردید
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 3
    اصلاح طلبان بی نهایت بی شرف، خائن، بی غیرت و نفهم تشریف دارن اینا فقط جاشون زباله دون تاریخه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 4
    افساد طلبان اسرار دارند تا چند تن از فتنه گران 88 رفع حصر شوند و با آل سعود علیه لعنت هم به اتحاد برسند ، با اسرائیل و آمریکا چطور ؟!!! فقط می توان گفت اصلاج طلبان بی نهایت تهوع آورند!
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 4
    آقا سعودی ها خر خودمونن ؛ حالا که عین خرررر توگل گیر کردن بذارید بیان اما افسارش رو ول نکنید که جفتک بزنن و پولاشون رو ما جارو بکنیم بسه هرچی این زردمبوی تپلی خورده.
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 2
    آقای وکیلی اول نسبتش را با مهدی هاشمی مهدوم برای مردم روشن کند بعد در موضوعات دیگر اظهار نظر کند.دستگاههای امنیتی در این مملکت چه میکنند وچرا حقایق را به شورای نگهبان نگفته و نمیگویند که نظام مظلوم جمهوری اسلامی باید گرفتار چنین افرادی شود.
  • عبداله IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 0
    بندهم به ایشان رای دادم ، اما نمی دانم اینجماعت بعد از آن اتفاقات چرا درس نمیگیرند وهنوز دنبال قبری هستند که در آن جناز ه ای نیست وآیا این وضعیت گل وبلبل که نتیجه همان تیم اصلاحات است رانمی بینند ودرد مردم برایشان مهم نیست !
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 1
    وحدت با ال سعود یعنی وحت با وهابیگری .. چی میگی اقا .. علی (ع) با همین افکار سالها جنگید و به دست همین افکار شهید شد ... اف بر تو ناجوانمرد
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 0
    هم و غم شما قوم بی دغدغه و رفاه زده کشور همین رفع حصر است مردم پیش چشم شما ارزشی ندارند جای تاسف است که اینها را چگونه دتایید صلاحیت می کنند
  • DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 0
    پیگیری رفع حصر دروغ است اصلاح طلبچی ها بسیار خوشحالند اینها در حصر هستند زیرا موضوعیست که با آن ابلهان را دور خود جمع کرده اند .مثلا اون گنده گنده هاشون که در حصر نیستند چه غلطی کردند که رفیق شهرام جزایری یا دامادلرها بکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس