کد خبر 979762
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

 ویرلن به همه سئوکاران و دیجیتال مارکتر ها هشدار داد که اگر رپورتاژ آگهی بر اساس اصول حرفه ای تهیه و منتشر نشود نتیجه چندانی ندارد و صرفا باعث هدر رفتن هزینه شما خواهد شد!

عباس فلسفین، متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ و مدیر شرکت ویرلن گفت: تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی نیازمند رعایت استاندارد ها و تکنیک های خاصی است و باید توسط متخصص انجام شود تا شما از پتانسیل های کامل آن بهره مند شوید.

وی افزود متاسفانه در اغلب موارد شرکت ها با سهل انگاری در تولید محتوا و انتشار رپورتاژ، نه تنها از تاثیرگذاری کامل این تکنیک در سئو و برندینگ بهره مند نمی شوند بلکه حتی ممکن است به وجهه برند یا سئوی سایت خود لطمه بزنند!

فلسفین ادامه داد: در حال حاضر روزانه صدها رپورتاژ در سایت های خبری مختلف منتشر می شود که در اغلب موارد استاندارد های رپورتاژ رعایت نمی شود که این موضوع نه تنها باعث از بین رفتن سرمایه شرکت ها می شود، بلکه برای سایت های منتشر کننده نیز به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

درواقع محتوایی که بصورت حرفه تهیه نشده باشد برای سایت منتشر کننده منجر به از دست دادن کاربران و ایجاد مشکل در سئو خواهد شد و سایت های خبری به مرور برای جلوگیری از این مشکلات تعرفه رپورتاژ را افزایش می دهند تا اهمیت تولید محتوا برای تبلیغ دهنده بیشتر شود و قیمت بالا به صورت یک فیلتر عمل کند. که این داستان باز به ضرر تبلیغ دهندگان است.

وی افزود: ما در شرکت ویرلن با ۱۰ سال تجربه سئو و دیجیتال مارکتینگ و انتشار بیش از ۲۰ هزار رپورتاژ برای برترین برند های ایران دانش و تجربه قابل توجهی در این زمینه داریم که میتوانیم در اختیار سئوکاران و دیجیتال مارکتر ها قرار دهیم تا به بهترین نحو از تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و برندینگ بهره مند شوند.

مدیر شرکت ویرلن با اشاره به تاثیر بسیار عالی رپورتاژ در سئوی سایت گفت: همه سئوکاران بدرستی میدانند که اگر پارامتر های سئو بطور حرفه ای در رپورتاژ اعمال شود قطعا بهترین راه برای دستیابی به رتبه اول گوگل است.

اما نباید از پتانسیل های بسیاری که رپورتاژ در روابط عمومی، بازاریابی محتوا و برندینگ دارد غافل شویم.

وی ادامه داد : چرا برخی دوستان در هنگام تولید محتوای رپورتاژ صرفا به استاندارد های سئو توجه میکنند و به تاثیری که این محتوا در ذهن مخاطب مطلب می گذارد توجه چندانی ندارند!

چرا برخی از مجریان رپورتاژ این اخبار و مقالات را در بخش های داخلی سایت های خبری منتشر میکنند که اصلا دیده نمی شود؟

اگر رپورتاژ در صفحه اول سایت های خبری منتشر نشود نه تنها دیده نمی شود بلکه از نظر سئو هم تاثیرگذاری آن کاهش پیدا می کند! به لحاظ تکنیکی و از نظر سئو، باید تیتر خبر در صفحه اول سایت های منتشر کننده قرار بگیرد تا اتوریتی صفحه اول سایت خبری به لینک خبر منتقل شود و ضمنا سریعتر ایندکس شود! به لحاظ تبلیغاتی هم اگر کسی مطلب منتشر شده را مشاهده نکند و مخاطب مطلب را نخواند پس چه ارزشی دارد؟

مشکل دیگر در بحث هایپرلینک هاست. متاسفانه برخی از سایت های خبری بخصوص در حوزه لایف استایل، مدتی پس از انتشار رپورتاژ هایپرلینک ها را نوفالو می کنند و یا کلا لینک ها را حذف میکنند!

در برخی موارد که دیده شده کلا لینک خبر را حذف میکنند! اما چرا؟ این یعنی بی مسئولیتی و عدم تعهد به مشتریان که میتواند به سایت تبلیغ دهنده ضرر برساند.

در این بین مشاهده میکنیم که برخی از تبلیغ دهندگان صرفا بدنبال پیداکردن پایین ترین قیمت هستند و برخی از مجریان انتشار نیز بدون اینکه درباره مشخصات رپورتاژ توضیح دهند که مثلا در بخش داخلی منتشر می شود یا تضمینی در آرشیو دائمی آن وجود ندارد، رپورتاژ را به مشتریان خود ارائه میدهند و مدعی ارائه تخفیف هستند! اما این تخفیف نیست بلکه کم فروشی است و باعث از بین رفتن پول تبلیغ دهنده می شود.

مدیر ویرلن ادامه داد : دیجیتال مارکتر های حرفه ای میدانند که اگر تیتر و محتوای رپورتاژ را یک نویسنده خلاق و حرفه ای براساس استاندارد های جدید بازاریابی محتوا و برندینگ بنویسد تاثیر رپورتاژ صدها برابر بیشتر از هر نوع دیجیتال مارکتینگ است.

چرا؟ به عنوان مثال می خواهیم هزینه و تاثیرگذاری رپورتاژ آگهی‌ را با تبلیغات کلیکی مقایسه کنیم؛

 رپورتاژی  که ما در یکی از ۵ خبرگزاری اول ایران منتشر کرده ایم حدود ۱۵ هزار بار دیده شده و ضمنا تعدادی از سایت خبری دیگر هم مطلب را بازنشر کرده اند.

حال درنظر بگیرید که قیمت تبلیغات کلیکی در صفحه اول یکی از ۵ خبرگزاری برتر ایران حدودا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان بابت هر کلیک است که اگر قرار باشد تبلیغ ۱۵ هزار بار کلیک بخورد هزینه بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. درصورتی که رپورتاژ حدود ۱ میلیون تومان هزینه داشته است. و بطور کلی قابلیت بازنشر نیز برای تبلیغات بنری وجود ندارد. کما اینکه همیشه حداقل نصف کلیک هایی که بروی بنرهای کلیکی مشاهده میکنید فیک است!

ضمنا کاربران هیچ علاقه ای به کلیک روی بنر ها ندارند! این درحالی است که رپورتاژ تنها مدل تبلیغاتی است که کاربران به مشاهده آن علاقه مند هستند.

از طرفی سئوکاران حرفه ای و با تجربه میدانند که اگر محتوای رپورتاژ بصورت تخصصی براساس الگوریتم های جدید گوگل نوشته شود، لینکسازی اصولی انجام شود و البته مطلب در سایت هایی که اتورتی بالایی دارند و اسپم اسکور پایین دارند منتشر شود قطعا تاثیر خارق العاده ای در رتبه سایت شما در گوگل دارد.

البته فالو بودن لینک ها، آرشیو دائمی خبر و انتشار رپورتاژ طبق یک استراتژی سئو منظم و سالیانه شروط اصلی برای تاثیرگذاری کامل آن هستند.

اما مشکل اصلی اینجاست که اغلب ما در ایران خودمان را همه فن حریف میدانیم!

در این مورد تصور میکنیم که خیلی کار ساده ای هست و براحتی خودمان از پس انجام آن برمی آییم! یا اینکه هر مجری تبلیغاتی میتواند براحتی رپورتاژ را منتشر کند و صرفا باید بدنبال پایین ترین قیمت های اعلام شده باشیم و کیفیت را قربانی نا آگاهی کنیم.

اما اگر یک جستجو در کلمات کلیدی مهم داشته باشیم و از طریق سایت های تحلیل لینک و سئو مانند moz یا الکسا بررسی کنیم با تعجب مشاهده میکنیم که برندهای معروف و استارت آپ های جدید که در سئو به موفقیت های بزرگی رسیده اند و درآمد میلیاردی از ورودی گوگل دارند از کمپین های رپورتاژ آگهی ویرلن استفاده کرده اند.

بنابراین برندها و استارت آپ هایی که به روابط عمومی، سئو، بازاریابی محتوا و برندینگ بیشتر اهمیت میدهند و البته به کار تخصصی اعتقاد دارند و البته میخواهند پروژه های رپورتاژ خود را با کمترین هزینه و بالاترین بازخورد به نتیجه برسانند با virlan.co همکاری دارند و از تجارت و دانش این تیم متخصص بهره مند می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس