کد خبر 979761
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
سایپا

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره دستگیری تعدادی از مدیران شرکت خودروسازی سایپا گفت: این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر از آنها بازداشت هستند.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی در ادامه هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره انصراف غلامی و اینکه ادعا شده وی تحت فشار انصراف داده است و نامه‌نگاری در این ارتباط با روسای قوه  از جمله قوه‌قضائیه، اظهار کرد: من نامه‌ای از وی ندیدم و نامه‌ای از وی تا این ساعت به قوه‌قضائیه واصل نشده و طبیعی است که شأن یک استاد علم حقوق قبل از مطرح کردن این ادعا، این نیست که بگوید تحت فشار تصمیم گرفتم. البته ما از ایشان چنین حرفی را نشنیدیم و نامه‌ای هم از ایشان به ما نرسیده است. ما ضامن حرف‌هایی که دیگران به نقل از این استاد علم حقوق زده‌اند نیستیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره شهرک باستی‌هیلز گفت: در ارتباط با شهرک باستی‌هیلز از همان ابتدا و قبل از اینکه دیگران این اقدام را مصادره کنند، هیئتی از سوی رئیس قوه‌قضائیه تعیین و بررسی‌ها انجام شد و رئیس دستگاه قضا دستور داد این موضوع و فرایندهای اداری و قضایی آن بررسی شود و برای همین امر شعبه‌ ویژه‌ای در دادسرای تهران تشکیل شد تا مشخص شود فرایند قضایی و اداری پرونده درست بوده یا خیر و شعبه ویژه نسبت به مسائل مطروحه رسیدگی می‌کند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تکذیب متعدد اظهارات کریمی قدوسی از سوی افراد و نهادهای مختلف و اینکه اگر باز هم ادعاهای وی تکذیب شود، قوه قضائیه ورود می‌کند یا خیر اظهار کرد: تکالیف مدعی‌العموم کاملا شفاف و روشن است که در چه حوزه‌ای می‌تواند ورود کند. تا امروز قوه‌قضائیه نشان داده در ورود مدعی‌العموم هیچ گرایش سیاسی مدنظر قرار نگرفته است.

اسماعیلی افزود: همین الان نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف مجلس با اعلام جرم مدعی‌العموم تحت تعقیب قرار گرفتند و این موضوع اختصاص به فرد یا جناح و فراکسیون خاص و تقسیم‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی ندارد و چنانچه در این موضوع هم مدعی‌العموم احساس کند، جرمی انجام شده و در زمره ورود مدعی‌العموم است، اقدام می‌کند و ما اصلاً ملاحظه هیچ شخص و جریان و گروهی جز ملاحظه ضوابط و مقررات قانونی را نداریم.

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره تدابیر دستگاه قضا برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه قبل از انتخابات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل می‌شود و در دوره‌های قبلی فعالیت این ستاد آثار مثبتی داشته است.

حتما در انتخابات بعدی هم این ستاد تشکیل می شود و دستگاه قضا در وهله نخست در جهت پیشگیری و سپس در جهت مستندسازی و تعقیب متخلفان اقدام می‌کند. البته قانون انتخابات ما برای پیگیرد متخلفان، ظرفیت خوبی ندارد و ابعاد مختلف از ثبت‌نام تا جرایم انتخاباتی نیازمند بازنگری است و این موضوع را بارها اعلام کردیم. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری مدیران ارشد سایپا گفت: در ارتباط با پرونده سایپا همان‌طور که پیش از این گفته‌ام،  پرونده‌ای تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این پرونده 25 متهم دارد و 6 نفر بازداشت هستند که برخی بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا و برخی نیز از نمایندگی‌ها و شرکت‌های مرتباط با سایپا هستند و پرونده با جدیت تمام در حال رسیدگی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    17 3
    باید اعدام میشدند
    • sam IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      1 0
      اعدام نه حبس ابد اونم تو زندان زابل که از نداشتن امکانات بمیرن
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    حقشونه همشون بگیرید زندان کنید بعد آفتابه به گردن تو شهر بچرخونیید
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    آخ جون حالا نوبت سایپا و ایران خودرو رسیده قوه قضاییه انقلابی *** تشکر تشکر
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    اینها در مجلس و وزارت صنعت هم ادم دارند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    به اصلیها کار ندارن
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      ساکت
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 0
    تا پارسال سمند ایران خودرو هم قیمت دو خودروی سایپا یعنی سایانا و تیبا دو بود و کوئیک هم قیمت 206 الان ایران خودرو حدود 20 میلیون بالاتر از سایپا داره این خودروها رو می ده!!....مشخص نیست ایران خودرو چه رانتی در بدنه دولت و مجلس..داره
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    در سال 96 نصف پول ماشین ساندرو استپ وی رو ریختیم به حساب سایپا ، زمان تحویل ماشین مرداد 97 بود یکسال از موعد تحویل گذشته ولی هنوز خبری از ماشین نیست تحریم رو بهانه کردند و تمام قطعات و ماشینهای موجود رو تو بازار آزاد با کمک نمایندگیهاشون به قیمت آزاد فروختند تا سود بیشتری عایدشون بشه و حالا من و امثال من منتظر ماشین هستیم که آیا عدالتی باشه یا نباشه تا ما به ماشین برسیم . خدا ذلیلشون کنه باعث و بانیش رو که مردم رو از همه ناامید کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس