کد خبر 979714
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کفاشیان

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره دلیل حضورش در خیابان سئول توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از بهمن ۸۶ تا اردیبهشت ۹۵ که البته به دنبال جدایی اش از این سمت حدود ۲ سال و ۱۰ ماه هم به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون مهدی تاج و رئیس کمیته فوتسال به فعالیت هایش در جمع مدیران رده بالای فوتبال ایران ادامه داد روز گذشته پس از مدت‌ها به ساختمان این فدراسیون رفت.

البته این بار دلیل حضور مرد خوش خنده ورزش کشورمان در ساختمان خیابان ۱۲ متری سوم سئول برای رفع اتهام از خودش در پرونده‌ای عجیب بود.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، ۵ تیر، کفاشیان و عباس ترابیان (مسئول سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون) را به دلیل ابهام‌هایی که درباره موجود نبودن اسناد واریز پول از سوی شرکت ام پی سیلوا به حساب این فدراسیون برای حق پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وجود داشت، به پنج سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی محکوم کرد. به همین دلیل کفاشیان روز گذشته همراه با دیگر متهم این پرونده به کمیته استیناف رفت و مدارک جدیدی را برای دفاع از خود ارائه کرد.

در ادامه گفت و گو با علی کفاشیان را می‌خوانید:

پس از مدت‌ها به فدراسیون فوتبال آمدید. درباره حضور و ارائه دفاعیات خود در کمیته استیناف صحبت کنید؟

مشکل خاصی وجود ندارد. کمیته استیناف من و ترابیان را برای رسیدگی به حکمی که کمیته اخلاق صادر کرده خواست و ماهم با حضور در این کمیته ضمن پاسخگویی به سوال‌های اعضای کمیته استیناف، مدارکی که آن‌ها می‌خواستند، تحویل دادیم.

پرونده شرکت ام پی سیلوا خیلی پیچیده است، فکر می‌کردید در این پرونده محکوم بشوید.

درباره ماجرای این شرکت عباس ترابیان به صورت کامل توضیح داده و جزئیات این پرونده مشخص است. به نظر من اجازه بدهیم کمیته استیناف نظر نهایی اش را پس از بررسی مدارک اعلام کند تا پس از آن درباره پرونده صحبت کنیم.

آیا شما مدارک مستدلی در اختیار کمیته استیناف قرار دادید؟

تمام مدارک مان مستدل است. انشاالله هرچه کمیته استیناف پس از بررسی آن‌ها اعلام کند و هر تصمیمی بگیرد قانونی است و ما هم باید به این رای احترام بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

جلسه رسیدگی به پرونده ترابیان و کفاشیان

اگر کمیته استیناف حکم کمیته اخلاق و محکومیت پنج ساله شما را تائید کند چه کاری انجام می‌دهید؟

کار خاصی نمی‌کنیم و همین کاری که اکنون انجام می‌دهیم ادامه می‌دهیم. (با خنده)

در پرونده «ام پی سیلوا» مباحثی مانند جعل سند و هک شدن ایمیل عباس ترابیان مطرح شد. نظر شما در این زمینه چیست؟

این پرونده شکل خاصی دارد. از نظر من نه جعلی صورت گرفته و نه کسی سوء استفاده‌ای انجام داده است. شرکت خارجی به تعهداتش عمل نکرده و فدراسیون هم در پیگیری هایش به نتیجه نرسیده است. این روندی بود که در پرونده «ام پی سیلوا» وجود داشت. کمیته اخلاق می‌گوید من و ترابیان مقصر هستیم و ما هم به کمیته استیناف اعتراض کردیم. حال اگر نظر این کمیته هم مقصر بودن من و ترابیان باشد حتما مقصر هستیم!

فکر می‌کنید با مدارک جدیدی که ارائه کرده اید در نهایت سرنوشت این پرونده به کجا می‌رسد؟

خیالمان راحت است جز اینکه خیر و صلاح فدراسیون فوتبال را می‌خواستیم و برای منافع آن تلاش کردیم، هیچ قصد و غرض دیگری نداشته ایم. اطمینان دارم همیشه برای فدراسیون و به سود آن گام برداشته ایم. از این موضوع مطمئن هستم.

فرض بگیریم شما در این پرونده تبرئه شوید. در آن صورت چه صحبتی با افرادی که بی دلیل شما را متهم کرده و با آبرویتان بازی کردند خواهید داشت؟

فکر می‌کنم افرادی که مطلع هستند و مرا می‌شناسند نسبت به علی کفاشیان قضاوت درستی خواهند داشت. ۴۰ سال در این ورزش فعالیت و مدیریت کرده ام و با عبور از مراحل زیادی جلو رفته ام. این تصمیم و رای کمیته اخلاق هم در زمانی گرفته شده که دیگر در فدراسیون فوتبال نبودم و دیگر هم نخواهم بود. نمی‌دانم روی چه حسابی چنین رائی صادر شده است. انشاالله استیناف پس از بررسی مدارک ما رای می‌دهد.

به نظر شما دلیل اصلی اینکه حکم محکومیت پنج ساله تان در زمان فعالیت تان در فدراسیون فوتبال صادر نشد، چیست؟

این پرونده برای چهار سال و نیم پیش است، اما نمی‌دانم چرا اکنون رای آن اعلام شده است. بهتر است این سوال را از دیگران بپرسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس